Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Här kommer en tröttis. Hela dagen har gått till att städa ur vår lägenhet i stan. Nu har vi lämnat nycklarna. Sedan handlat... och kört hem i snön. Nu är jag som sagt bra trött, men vill ju adventspynta också!! Hmm. Lite kanske.
Fjosok, det är så sant!!
I helgen så har det skottats och återigen skottats! Maken ska upp på hustaket idag och titta hur det ser ut, hoppas han inte ramlar ner bara.
Samtidigt som man tycker allt blir besvärligare med snön så är det också så vackert och stämningsfullt. Det är såhär jag minns mina barndomsvintrar.
Hoppas att ni hade en fin advent igår!
Stor snöig kram!
Dfk: Vi har inte kommit igång med medicinerna ännu. Vi är kallade till läkemedelsenheten nästa vecka. Är rädd att hans höga blodtryck ställer till det.
...och så skönt att vi har varandra här att dela livet med!
Jo, men snart är det jul. Har gått in i en kombinerad ålder och juldepp i dagarna. Fyller år nu i veckan (nej, jag firar det inte och vill inte gratuleras, men tack ändå) och laddar för jul, som tyvärr är ett stålbad att ta sig igenom varje år. Brukar tappa 2-3 kilo under veckan hos föräldrarna ...
Fjosok.. tröstekramar till dig.
Jul = ångest
Flamman, hoppas att det ska gå att lösa med medicineringen!
Kramar till er alla som känner av juldepp och ångest!
Blä, nu behöver jag skriva av mig lite snabbt... Har precis varit hos psykologen och det är så J-LA jobbigt! Bara massa obehagskänslor som far omkring i kroppen nu och jag vet inte hur jag ska kunna släppa dem så att jag får fokusera på jobbet istället. Fy F-N!
Fjosok, förresten. Jag är inte heller något fan av julen. Vilken tur i alla fall att du har Festen att se fran emot!! Men jag skulle fråga dig en annan sak; är det inte så att en väninna till dig är med i Melodifestivaeln? Jag tyckte att det var ett namn där som jag kände igen?
(Okej, det kanske inte är värsta grejen, Cantis känner antagligen en massa folk som är med. Men det är lite kul ändå, blir ju mer spännande att kika om det är en person man träffat. Jag hittade också en gammal barndomsbekantskap på artistlistan i DN.)
Vänionna och väninna. Men en person jag lärde känna på en kurs i somras är med i år. Men hon är ju etablerad artist, sångerska och modell sen länge. Jag pratar inte så mycket om det där öppet. Bättre ni ser en video. Fjoosok får förband i slutet ... (tror jag, blev filmad då jag blivit "skjuten"). Sen syns min svarta gitarr i några klipp. Hela grejen var helt sjuk, vi skulle "öva" spontant med tre tv-team samt två radiokanaler och x antal pressfotografer ...
www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/tv4nyheterna&videoid=1043120
Ja, vi har FESTEN nu att se fram emot, och sedan en Amarantherbal i vår. Det är dubbla happenings som heter duga. Det ska bli så kul.
Det jag gillar med julen är budskapet och föräldrarna Det ska dock såå müsich. Det är just en del saker som påminner om ens förflutna och det man fick vara med om i tonåren. Det är mindre lajbans. Och tjat från div släktingar ...
Jagade förresten en slängkappa idag och ska föröska få en uppsydd till ett schysst pris. Ingen som har tips på en sömemrska/skräddare runt Uppsala som skulle kunna fixa det?
Hoppas jag hinner. Gått bet hittils ...