Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Så var lunchen avklarad. Det var länge sedan lunchen var dagens höjdpunkt på jobbet, så ni förstår nog hur illa det är. Tur har jag dock som jobbar med gäng härliga ”tanter” som har nära till skämt och skratt. Fast det blir lite tröttsamt ibland eftersom vi alla är lika trötta på chefen.
Kramar om er alla denna lite gråtrista tisdag!
Kramar tillbaka!
Nu har solen börjat gå ner i horisonten och himlen är vakert orange färgad!
Jag sitter i ärlighetens namn ganska så strategiskt i ett av Stockholms största kontors komplex.
tinker, det låter ju inte helt fel trots allt!
Apropå ärkeas... såna har inte jag... Men ett av mina ex är bara halvårsgammalt, som tidigare nämnt. Vi skildes inte direkt som vänner, och det är mycket möjligt att han kallar mig ärkeas i sina internetforum, vilka de månde vara. Och jag har fortfarande en påse med prylar i förrådet som är hans. Det är ingen papegoja och ingen häst, men en dyr bok som han kanske vill ha, och lite småsaker.
Jag tror att varje vuxen vettig människa hellre skulle mista kassen med saker än att behöva konfrontera sitt ärkeas, men det kan väl inte jag bestämma åt honom? Han vet om den där påsen, och har sagt att han tänkt komma och hämta den. Så igår hörde jag att han varit i min stad och på min arbetsplats t.o.m. (inte så konstigt som det kanske låter), då hade det ju varit skitenkelt för mig att bara ta med den där kassen - om han nu ville ha tillbaka den. Jag har verkligen ingen lust att höra av mig till honom för de där småsakernas skull, men inte heller vill jag att mitt förråd ska vara slutförvar av hans bok och annat. Så vad säger ni, är det tillåtet för mig att avyttra hans prylar nu?
Ikväll blir det julbord på jobbets bekostnad, underbart!
Spännande1 Inom vilket ämnesområde? Eller är det rvärvetenskapligt? När jag skrev mitt examensarbete hade det en tendens att glida över olika gränser hela tiden, svårt att hålla sig inom ett, tyckte jag.
Är så trött och så less på allt! Maken skulle ha kommit hem idag, men måste stanna för att hålla koll på hantverkarna som aldrig blir klara. L Dem är fyra veckor försenad, men kan inte riktigt förklara varför. Senaste veckan när han varit där så har det börjat hända saker.
Fantastiskt att det inte spelar någon roll vilket land det är när man har med hantverkare att göra så blir det alltid strul. Sorgligt att man ska behöva bevaka dem för att det ska bli gjort!
Boubo - var jobbar du med? *nyfiken*