• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Fjosok

Tja, jag pratar som sagt inrte högt om mitt medlemskap där då det är ett själavårdande OCH militärt sammanhang utan hänvisar till dom "offentliga" kanalerna. Men det är skoj kan jag lova ...

NU börjar det brinna i knutarna, 9 dar till Nobelfesten. Helt sjukt

• Kjell Präst

tonårsmorsa skrev 2010-12-01 19:09:56 följande:
    Kjell Präst: Tur att de hörde av sig och inte trodde du lämnat ett väldigt generöst bidrag. Jag har funderat över om jag skulle märka om jag t.ex. fick dubbla räkningar. Skulle väl bara betala och se glad ut. Och då får man väl hoppas någon hör av sig.

De sa faktiskt just så: "Vi skulle bara tacka för ett väldigt generöst bidrag"... men han sa det på skoj, och förklarade sedan hur det egentligen låg till. Det var tur att det var hembygdsföreningen och inte någon dvd-firma eller liknande...

• Aleta
    Kjell Präst skrev 2010-12-01 20:44:34 följande:
      De sa faktiskt just så: "Vi skulle bara tacka för ett väldigt generöst bidrag"... men han sa det på skoj, och förklarade sedan hur det egentligen låg till. Det var tur att det var hembygdsföreningen och inte någon dvd-firma eller liknande...
    Då hade du fått vääääldigt många filmer att se på i julhelgen!
  • Aleta

Fjosok, kul att få se förbandet!

Tinker, usch, dåliga chefer förstör ju för hela företaget. Alla presterar sämre för att de mår sämre. När ska företagsledningar börja lära sig detta och sparka sådana personer neråt istället för sidledes. För det är så det brukar gå till om man lyckas få bort dem, de får förpesta en annan avdelning istället.

• Bobou

Tjohoo, sjungning med bästa kören ikväll. Måste snart åka, men jag har redan fixat scensminket. Så jag sitter och jobbar i lösögonfransar...

• Cantaton

Sjunger "Ja, må han leva, ja, må han leva, ja, må han leva uti hundrade år. Javisst ska han leva, javisst ska han leva, javisst ska han leva uti hundrade år!" Hipphipp hurra hurra hurra!!

• dfk

Tinker, fy och blä för dåliga chefer!

Bobou, har du hämtat dig efter senaste mötet hos psykologen?

• Soldemor

Här kommer hälsningar från kartonger, kassar och möbler i en enda oreda. På måndag tillträder de nya vårt hus, så i morgon hämtar vi det sista. Otroligt att allt gått så fort.

Har varit hemma från jobbet tre dagar, en insnöad och två lediga, men inte fått vrålmycket gjort, har väntat på att fastighetskötaren skulle komma och fixa med en del saker. Han kommer vid ett idag och gör det sista, sedan skall här härjas med kartonger. På söndag åker vi till Soldes katthem och ger katterna julklappar. Känns gott att kunna hjälpa dem, vi har ju fått en sådan fantastisk tjeja därifrån!

Det där med dåliga chefer skulle jag kunna skriva en bok om!

• MittiPrickBrud

Canta, vem fyller år?

Stämmer in i sånger för säkerhets skull!

Här sitter jag och uppdaterar min hemsida, lagt in två av mina julsånger där nu. Roligt att pyssla med. Är i övrigt inte helt kry, mår illa och känner mig allmänt risig.

Gladde mig åt att få se Fjosoks förband, det var kul när man visste att det var nån man "känner" som var med.

Önskar soldemor en god flytt och hoppas allt blir toppen.

Bobou, kul med körövning

Tinker, så tråkigt med chefen.. det är inte kul när den relationen inte är bra..

kram på er alla tanter och, ni har väl på er broddarna nu!

• Cantaton

Fjosok!!

MittiPrickBrud skrev 2010-12-03 17:29:15 följande:
    Canta, vem fyller år? Stämmer in i sånger för säkerhets skull!   Här sitter jag och uppdaterar min hemsida, lagt in två av mina julsånger där nu. Roligt att pyssla med. Är i övrigt inte helt kry, mår illa och känner mig allmänt risig. Gladde mig åt att få se Fjosoks förband, det var kul när man visste att det var nån man "känner" som var med. Önskar soldemor en god flytt och hoppas allt blir toppen. Bobou, kul med körövning Tinker, så tråkigt med chefen.. det är inte kul när den relationen inte är bra.. kram på er alla tanter och, ni har väl på er broddarna nu!
Svar på tråden Tantvarning – om igen!