• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Bobou
    dfk skrev 2010-12-02 21:22:52 följande:
    Tinker, fy och blä för dåliga chefer! Bobou, har du hämtat dig efter senaste mötet hos psykologen?  
    Jo, tack för att du frågar... Ledsen att tanttråden får ta alla mina "spy galla-utbrott". Jag blir ganska frustrerad över att det är så jobbigt med terapi, men känner mig lite löjlig som inte bara, typ, biter ihop och hanterar det. Men jag får väl se det som ett tecken på att det funkar, det jag håller på med?

Jag går i kbt mot en fobi jag har dragit på mig, och tanken med mina exponeringsövningar är alltså att jag ska möta det jag är rädd för och mina värsta rädsletankar; framkalla ångesten för att känna hur den går över. Tyvärr funkar det inte så att ångesten bara slås av och sedan är det bra, utan jag brukar må rätt dåligt resten av dagen. Då blir jag lätt uppgiven... Fast egentligen mår jag bra, mellan dessa tillfällen är det inga större problem. Numera. Det är skönt!

• Soldemor

Allt tömt i gamla lägenheten, i morgon säljer vi! (och någon gång långt in i framtiden kanske vi får ordning här,hm...)

• Aleta

Oj Solde! Spännande med nytt boende vad säger katterna?

• Fjosok
    Bobou skrev 2010-12-05 13:21:51 följande:
    Jo, tack för att du frågar... Ledsen att tanttråden får ta alla mina "spy galla-utbrott".
    Du är inte ensam Bobou :)

Känns som om jag är likadan :-/
  • MittiPrickBrud

Fjosok, en giftabortfjosoktråd låter i o f s rätt gulligt, men jag kan förstå att det kändes lite väl mycket..

Det gör mig ont att du ska behöva känna dig så ensam och att därmed helgerna blir jobbiga. Skönt att du trivs med jobb och veckoliv i alla fall..!

canta, ska leta rätt på vad artikeln hade för rubrik.

kram och god andra advent

• Fjosok

Jo, det är ju så sjukt att man längtar till jobbet och fredagarna känns öken :-/

Konstigt? Jaaaaaa

• MittiPrickBrud

r

har pippi på att träna

är rubriken

två bilder på M L då hon är på hal is

expressen fredag nöje XL

• MittiPrickBrud
    Fjosok skrev 2010-12-05 20:49:05 följande:
    Jo, det är ju så sjukt att man längtar till jobbet och fredagarna känns öken :-/Konstigt? Jaaaaaa
    kram på dig

i morgon är det måndag" ;.)

• Fjosok

Jobbar bara 4 dagar i veckan, pluggar måndagar. Men ska på sammanträde, danskurs, träning och ...ja ... skriva uppsats.

Vad händer i din värld då mittiprick?

• Cantaton

Verkar inte ha publicerats på nätet. Jag får ringa och beställa tidningen till kontoret. (Jag har koll på pressbevakningen.)

MittiPrickBrud skrev 2010-12-05 20:58:12 följande:
    r har pippi på att träna är rubriken två bilder på M L då hon är på hal is expressen fredag nöje XL
Svar på tråden Tantvarning – om igen!