Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Och TACK, glömde jag visst säga.
Ja du Fjosok. I min ovärld är det just nu en massa julmusik och sånt om gäller. I övrigt hoppas jag på att det nya året ska innebära ett arbetsliv att tala om för min del. Har varit borta länge pga hälsoproblem och önskar mig ett bra återsteg in i det som du redan lever i och för...
kram
God efter middag till alla älskade söta tanter!
Just nu känns det som om livet rusar på i ”snabb-spolningsläge” och jag hinner bara med hälften av det jag skulle behöva göra.
Problem med "ärkeaset" har jag igen. *suck*
Lite annorlunda vinkling på det den här gången dock.
Lill-skrutt vägrar sedan en månad tillbaka att åka till honom när dem ska ha umgänge.
Han har svårt att se att det är hans eget fel eftersom han inte tar henne till hennes sportaktiviteter, kompis kalas m.m. utan dem sitter hemma i olika rum.
Han är lika mycket i förnekelse nu som när jag lämnade honom.
Och inte är det hans fästmö han ältar problemen med – nix han ringer mig i tid och otid och jag kan inte påstå att jag har någon större lust att lyssna. Jag har ett intresse och det är att Lill-skrutt mår bra. Hur han löser resten av sitt privatliv är upp till honom.
Tinker, kramar till dig, det där är väldigt jobbigt kan jag förstå.
Lill-Loppan trivs tydligen överallt, hon busar och leker, Solde är lite stressad och har problem m kisseriet, men tackj och lov gillar hon sin medicin. Amaretto är den som gillar det här allra minst. Han har mest legat i soffan och sett ledsen och förvirrad ut. Men igår hittade jag överkastet till sängen och hans Barba-täcke som brukar ligga ovanpå, så nu är han nog lite nöjd.
Alla tre älskar trappan till övervåningen, där är det ett himla spring!
Vad skriver du om och vilket ämnesområde?
Många kramar till Tinker! Blä för alla ärkeas!
Ja, blä för ärkeas Tinker!
Jag är så glad att jag inte har några barn med mitt gamla ärkeas. Vi hade en papegoja ihop som jag numera har vårdnaden om. Just nu jagar jag honom angående en häst. Får jag bara hem den så är sedan allt avslutat med honom efter snart 10 år!
Kära hjärtanas! Måste bara vara för att djävlas som dem drar ut på allt hela tiden.
Dem säger att kvinnor har svårt att glömma och gå vidare, men f*n vet om det inte bara är ett sätt att mörka sin egen oförmåga?
Hur som haver idag, imorgon och på torsdag är det bara jag och Lill-skrutt hemma. Maken är i England och pojkarna med ärkeaset. Funderar på att skippa alla måsten och ta henen på en shopping runda efter jobbet idag. J
Gör det - och njut riktigt!