Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Bobou, maila honom och fråga vad du ska göra med prylarna. Det är ett ganska smärtfritt sätt att kommunicera på.
Jag skulle inte ha slängt det utan att fråga honom först av den enkla anledningen att så skulle jag själv inte vilja bli behandlad. Det tog mycket lång tid innan jag orkade prata med mitt ex och hämta mina saker. Hade han slängt dem hade jag inte haft en enda pryl kvar eftersom jag lämnade honom endast iförd de kläder jag hade på kroppen. Jag bodde länge i en tom lägenhet, sov på en tältsäng (enda möbeln) utan lakan och, kuddar och täcken, åt med händerna (mestadels pizza) sittande på golvet. Jag hade verkligen ingenting alls med mig. Jo, en tandborste.
Fjosok, det lät intressant!
Tinker, det kan verkligen vara jobbigt med hantverkare ibland.
(Så är det iaf inte för mitt ex. Men jag tror att du har rätt ändå.)
Låter skönt att få ett riktigt avslut!
Kan känna själv att det är en eländig balans gång när man har barn inblandade. Måste ständigt vara på min vakt och fråga mig själv om ärkeasets frågor, samtal, mail är för barnens skull eller bara handlar om att kontrollera mig... Fortfarande efter fem år.
Tinker, aleta, jag känner igen mig i båda era berättelser... tyvärr.
SÅ smärtsamt det är när en relation inte fungerar och det måste bli sådär. För mig var just grejen med barnen det jobbiga. Man kan stå ut med mk själv men att se barnen må dåligt, det är pest!
Stor varm styrkekram till alla som behöver!
Tinker, FYRA veckors försening? Det är ju löjligt! Och helt omöjligt att planera för, för den som ska få arbetet utfört... Förstår att du blir irriterad!
Jag är doktorand på ett universitet. Det byggnadskomplex jag jobbar i rymmer flera stora institutioner, så det är lätt flera hundra anställda här och flera hundra studenter därtill. Mitt ex (och min pojkvän) har samma utbildning som jag, och därför känner vi samma personer. Alltså inte så konstigt att han var här för att träffa någon, och inte så konstigt att vi inte sprang på varandra heller.
Bobou; jag håller med Aleta. Mejla. Kasta inte utan att kolla med honom.
av den anledingen att det kan vara så att han inte är riktigt klar med bearbetandet av er separation och därför har jättejobbigt med att komma förbi till dig. Been there.
Tror jag skall köra hem snart, har ändå 1,5 mil längre hem nu. Skall shoppa...parkeringstillsånd för nästa halvår, kul, va? Sedan kommer det en jättesalami hem till mig ikväll, passar bra då jag är ensam hemma. Maken är på julbord.
Ursäkta om ni satte i halsen. Det är en salami, en riktig som vi har köpt av en idrottsförening som tog upp beställningar i höstas. Och maken avskyr vitlök, så jag kan ju ha lite salamiorgie innan jag skall iväg och träna, eller bättre efter, kanske.
Soldemor, härligt att få frossa lite ensam men en salami !
Hörrni, vilken skillnad det var med den nya sidan, jag kä nde inte igen mig, trodde först att jga kommit fel. Nu får man väl ta och bekanta sig med allt det nya och se om "det var bättre förr" eller inte..
kram