• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • MittiPrickBrud

Julefrin bytes nu mot mellandagsrea.
    Som om man inte har handlat nog inför helgen, nu ska man också rusa runt och fynda bland sånt som var mk dyrare bara några dagar innan, eller kanske byta ut det fina man fick på julafton mot något man hellre vill ha. Vilken konstig värld  vi lever i ändå"
    Tror faktist jag hoppar över hela mellandagshysterin och är nöjd ändå!
    Kramar om alla i tråden och önskar er en god vecka hur ni nu än gör med köpsuget!!!

• MittiPrickBrud

juleFRID
    Skulle det ståTungan ute

• Cantaton

Ja, det är en spännande värld vi lever i Själv jobbar jag hela kommande vecka frånsett tisdag. På tisdag blir det dock en tur till IKEA så att vi kan göra iordning mitt kontorsrum där det just nu bara är kaos och ouppackade kartonger. Mår jättedåligt när jag inte hittar något där inne, och givetvis finns det inte alls plats att sitta och jobba på... Så tisdag går till att få ordning på sista rummet i lägenheten! Någon annan dag får vi väl ta shoppingsvängen för att leta gardinstänger...

Här har det nu varit julfirande i dagarna tre. Mycket mysigt.

• Soldemor

Det blev inte så¨mycket julpyntande hos oss, vet inte var sakerna finns. Men ett mini-mini.stall med heliga familjen samt en isbjörn (nej, den hör inte till stallet!) har iaf kommit upp. Nu fortsätter kartongplocket varvat med lite rea...

Hade julnattsmässa med 11 gudstjänstbesökare. Kör, kantor, kyrkvärdar och många fler var bokstavligt talat igensnöade. Jag och maken fick gå (eller vad man skall kalla det för) sista biten till kyrkan, man kunde liksom inte komma fram med vanlig bil där. Somnade sedan vid 4-tiden, så det blev ingen julotta här, även om kyrkan ligger tvärs över gatan.

• Soldemor

*städar skrivord och tömmer postfack för att de skall se snyggt ut när jag är ledig*

• MittiPrickBrud

Låt mig få bli den första att här i tråden önska
    GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!
    Tack för alla trevliga inlägg under det här året, för vänskap och glädje.

I morgon beger vi oss iväg för att fira nyår på herrgård, det ska bli jättemysigt!

Kramar till alla söttanter, och skål!!!

• MittiPrickBrud

Hoppsan, jag blev visst först med att skriva här i år!!!!!
    Skål och hurra för det!

Vad är väl en bal på slottet...
    Jo, alldeles alldeles underbar!

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-01 21:30:53 följande:
    Hoppsan, jag blev visst först med att skriva här i år!!!!!
    Skål och hurra för det!

Vad är väl en bal på slottet...
    Jo, alldeles alldeles underbar!
    Hur var det på herrgårdsmiddagen?!
  • MittiPrickBrud

Canta, det var mycket trevligt, vackert, gott och härligt.
    Jag kände mig perfekt i min klänning med glitter och var så glad att jag inte k öpt ngn ny blåsa av balmodell för då hade jag varit udda. Nu passade jag in så bra så bra.
    Maten var gudomlig, drycken likaså. Platsen underbart vacker och sängen skön. Den enda som lämnade ngt i övrigt att önska var bandet som spelade upp till dans. Det var två män av obestämbar ålder som dessvärre inte var vare sig charmiga eller särskilt duktiga som sångare.. Musikvalet var helt okej men deras sätt att framföra det på var alldeles för beige för att passa in på en bal på slottet.
    Jag är väl kanske lite för kräsen när det gäller just musiken...

Men, det nya året började bra och jag hoppas att ni alla mår riktigt härligt nu när trettonhelgen snart är här!!!

Svar på tråden Tantvarning – om igen!