• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • MittiPrickBrud

Skönt canta. Jag var orolig att du inte skulle orka lägga ngn sång denna vecka..
    Jag har jobbat hårt idag med att få till ett komp. Givetvis tar jag då tag i en annan gitarr än den jag brukar spela på, dessutom med nya strängar som inte riktigt håller stämningen än, så jag får stämma om hela tiden. Och så är det annan teknik eftersom den här guran är halvakustiskt och jag valde att spela in via kabel. Det blir ett fylligare och skönare ljud . Jag sände ett prov till din mail nu Canta. Mina egna öron kan inte längre avgöra vad som låter bra eftesom jag hållit på hela dagen och .. man blir lite döv när man är mitt i processen.

Jag undrar också var alla tanter håller hus, kan det vara så att det finns Liv i Verkligheten ?

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-19 20:54:37 följande:
    Skönt canta. Jag var orolig att du inte skulle orka lägga ngn sång denna vecka..
    Jag har jobbat hårt idag med att få till ett komp. Givetvis tar jag då tag i en annan gitarr än den jag brukar spela på, dessutom med nya strängar som inte riktigt håller stämningen än, så jag får stämma om hela tiden. Och så är det annan teknik eftersom den här guran är halvakustiskt och jag valde att spela in via kabel. Det blir ett fylligare och skönare ljud . Jag sände ett prov till din mail nu Canta. Mina egna öron kan inte längre avgöra vad som låter bra eftesom jag hållit på hela dagen och .. man blir lite döv när man är mitt i processen.

Jag undrar också var alla tanter håller hus, kan det vara så att det finns Liv i Verkligheten ?
    Jag skulle aldrig banga på att lägga sången!!!!

Men du, jag undrar vilken ton du vill ha på högsta tonen i refrängen, du sjunger olika i olika refränger på demon.

Nu är "Sveriges mästerkock" slut, så nu ska jag lyssna på ditt dagsverke!!
  • MittiPrickBrud

Den där tonen är frivillig! allt så, det är ju lite öppet för egen tolkning, vailande om du så önskar, därav olika varianter på hur du skulle kunna göra. Jga tänker att det löser sig då du är här och vi spelar in för då kan du känna vad som passar för digW

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-19 22:29:03 följande:
    Den där tonen är frivillig! allt så, det är ju lite öppet för egen tolkning, vailande om du så önskar, därav olika varianter på hur du skulle kunna göra. Jga tänker att det löser sig då du är här och vi spelar in för då kan du känna vad som passar för digW
    Yes, tack :)
  • Soldemor
    dfk skrev 2011-01-19 16:53:06 följande:
    Solde, Romeo och Julia, den är nog jättebra! Vad kul!

Jag undrar var tant tinker har tagit vägen?
    Kram tebax MittiprickGlad

Cantaton, kanske lite vintertrött?
    Ja, i och med att maken också vill se den hoppas jag att den är superbra. Dessutom roligt att komma till Stockholm ibland.
  • Bobou

Hoppar in och säger hej!

Vad spännande det låter med er sång, Canta och Pricken, hoppas man får höra någon gång!

Både du Canta och Solde har ju flyttat nyligen, sånt ÄTER ju bara på krafterna. Det kommer snart att kännas bättre, tror jag!

Själv är man väl mer eller mindre uppäten, mörad och utspottad också; för mycket jobb, för många uppdrag på fritiden... Men jag är inte så orolig för mig själv, däremot min pojkvän. Han pressar sig själv så oerhört hårt på jobbet, har gjort det i flera år, och ganska ofta får han riktiga dippar där all energi bara är slut. Nu har han varit helt håglös i flera dagar. Inte så mycket på jobbet, men hemma med mig, och jag är tyvärr inte mer säker i mig själv än att jag tar åt mig. Jag vill så gärna hjälpa honom men vad GÖR man?! Var får ni energin ifrån?

Kram, alla!

• MittiPrickBrud

Extra stor och varm kram till dig käraste Bobou!
    *kramar om med all min värme*

• Jeliqa

Jag hoppar in här. Jag är 22 år och tant. Mina vänner använder gärna ordet mormor när de beskriver mig. 

• Soldemor
    Jeliqa skrev 2011-01-20 11:22:41 följande:
    Jag hoppar in här. Jag är 22 år och tant. Mina vänner använder gärna ordet mormor när de beskriver mig. 
    Varmt välkommen, Jeliqa!
  • Aleta

Välkommen Jeliqa!

Bobou, det låter verkligen jobbigt. Han behöver förstå att jobbet inte behöver honom riktigt så mycket! Det måste finnas en balans där han mår bra. Är man själv stressad är det jättesvårt att orka räcka till.
    Kan ni prova att göra något tillsammans som inte kräver så mycket energi, men ändå ger energi?
    Har ni någon bra simhall i närheten? Ni kanske kan gå dit en timme en kväll och slappa lite, simma kanske. Ta med en bok om ni inte orkar bada så länge och sitta och softa.

Canta och prick, kul med låten!

Soldemor, vad kul at ni ska åka och se den, hoppas den är riktigt bra! 

Svar på tråden Tantvarning – om igen!