• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Soldemor

God fortsättning!

Här töms det kartonger och tränas, precis som planerat. Snuttarna verkar finna sig rätt så väl tillrätta och de t vå stora hade en avslappnad attityd till nyårsnattens smällare, fast lilla Loppan tyckte det var läskigt. Hon sprang hit och dit och gömde sig på olika ställen. Stoppade ner henne under täcket men där var hon bara en liten stund.
    Fast det var iaf rätt mysigt att se på fyrverkerier från sängen (ja, vi la oss före tolvslaget, vi var trötta)

• MittiPrickBrud

Hej på er alla!
    Hoppas det nya året känns gott och behagligt än så länge.
    Här har det inletts med svårigheter att äta pga munblåsor. Jag har haft dem i över en vecka nu och det betyder att jag i princip bara kunnat äta flytande samt mk lättuggad mat. Pulver utrört i fil går bra (nutrilett). Det syns på kläderna och det är väl det enda som är positivt med det hela. Jag har fått en helt ofrivillig fast mycket välkommen rivstart på viktnedgången!

Kram

• dfk

Hej på er!!

Mittiprick, munblåsor är inte roligt. Jag brukar få såna någon gång om året och det gör vansinnigt ont! Tror att det kallas för aftne eller nåt sånt. Men det kanske är andra blåsor du har fått.  Det finns någon gel på apoteket xyl... något (glömt namnet) som kan bedöva lite i munnen.
    Stackare!
    Vad trevligt det lät med din herrgårdsmiddag!

Solde, hur går det med alla kartonger?

• MittiPrickBrud

dfk, tack för omtanken!
    Jag har hållit på med en gel i munnen flera gånger varje dag, det bedövar lite för stunden men hjälpier inte. Får väl ringa doktorn på måndag om det inte går över...

• Soldemor

dfk: Jodå´, sakta men lite händer. Lyckades gräva fram två garderober  igår, så¨nu kan jag  börja lägga in sängkläder och handdukar och liknande. En av garderoberna skall alltså¨användas som linneskåp.

Har tränat ganska mycket när jag varit ledig, men mår inte bra alls idag. Börjar jobba igen på onsdag, så nu kolkas här Echinagard för fullt, har inte tid att vara dålig (och när har man någonsin det?)

• MittiPrickBrud

Canta, i morgon tror jag att jag kommer att bli färdig med din låt!
    (hoppas jag inte lovar för mk nu, men det känns som att det är så... )

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-11 22:23:37 följande:
    Canta, i morgon tror jag att jag kommer att bli färdig med din låt!
    (hoppas jag inte lovar för mk nu, men det känns som att det är så... )
    Ååååhh!!! Superspännande!
  • MittiPrickBrud

Liten paus nu bara...
    Vi hörs ikväll Canta, jag meddelar mig med dig på ngt sätt och berättar OM jag har fått ett färdigt resultat.
    Jag är så kritiskt såhär i slutskedet och blir aldrig riktigt nöjd så jag väntar med att ropa hej... Kram!

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-12 12:43:52 följande:
    Liten paus nu bara...
    Vi hörs ikväll Canta, jag meddelar mig med dig på ngt sätt och berättar OM jag har fått ett färdigt resultat.
    Jag är så kritiskt såhär i slutskedet och blir aldrig riktigt nöjd så jag väntar med att ropa hej... Kram!
    Hihi. Jag förstår precis. Ta den tid du behöver.
  • MittiPrickBrud

Oki..
    Jag har ett resultat, men jag vil vänta med att ge det ifrån mig eftersom jag behöver låta den ligga till sig. Sova på saken

Men, det finns nu en färdig låt i alla fall.
    Allt som återstår är en kostym som passar!
    Kram

Svar på tråden Tantvarning – om igen!