• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Soldemor
    Kjell Präst skrev 2011-01-13 15:46:07 följande:
    Nu är jag nästan färdig med avpyntandet, det har tagit precis hela dagen. Hos oss varar julen alltid mellan 23 december och 13 januari, några undantag därifrån medges icke!
    Inte ens isbjörnar?

Kommer förresten till dina trakter i april, skall bo på det där  hotellet i Barkarby. Vi skall se Romeo och Julia.
  • Cantaton

Hej på er! Jag har haft en omvälvande dag. Hade tänkt gå upp tidigt för att åka in till stan och träna zumba; vaknade och kände bara "Nää!" Och sedan "Men skärp dig Jessica, bara att gå upp!" Eh nä, en gnutta halsont och det fick va'. Somnade om och sov i 3h till! Jag behövde nog sova....

Åkte in till stan och träffade en sångerska som ville ha tips kring att starta företag inom branschen. Vi satt i två timmar och lunchade och pratade. Därefter kom MittiPrick! Vi pratade musik och projekt. Tjihuu!

På väg in till stan fick jag också ett samtal. Jag ska sjunga på minnesstunden imorgon för dem som omkom i villabranden igår... Har varit ett meck att hitta musiker i sista minuten o.s.v., men jag fick till det och har övat in sångerna nu på kvällen (hade sjungit två av tre tidigare). Imorgon fm blir det rep med gitarrist och på eftermiddagen är själva minnesstunden. Är rätt tagen av hela historien.

Men är ändå uppfylld av dagen.

• MittiPrickBrud

Cantaton, jag tänker på dig just nu då du befinner dig på minnesstunden. Skönt att det ordnade sig med kompet! Det var trevligt och spännande att prata framtid och jag ser fram emot vårt samarbete!

Jag hoppas att ni alla får en underbar helg!

• Cantaton
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-15 13:58:09 följande:
    Cantaton, jag tänker på dig just nu då du befinner dig på minnesstunden. Skönt att det ordnade sig med kompet! Det var trevligt och spännande att prata framtid och jag ser fram emot vårt samarbete!

Jag hoppas att ni alla får en underbar helg!
    Tack för omtanken. Det var så tufft. Det var ju bara två dagar sedan och alla grät och grät och grät... och kyrkan var överfull, det var mer folk än på julafton. Vaktmästaren visste inte om han skulle våga fylla i det korrekta gudstjänstsbesökarantalet eftersom det var mer än kyrkan fick rymma... Det var ljuständning - så mycket ljus. Vissa ljus hann brinna ner innan andra tändes. Och så blommor och gosedjur. Allt var så starkt.
  • MittiPrickBrud

Wow... Förstår om du är helt slut nu. Kram på dig!

• Cantaton

Jag är fullkomligt slut.. Höll på att somna i soffan nu, och så måste jag rycka upp mig och gå på födelsedagsfest. Vill inte...

• MittiPrickBrud

En ny dag, nya tag att ta, och för min del blir det avkoppling i form av biobesök.. Har inte bestämt rulle än men det blir ngn bra!!

• MittiPrickBrud

Nä, det blev ingen bio.
    Väl inne i stan fanns det annat som fångade intresset och sen tog orken slut.
    Jag är faktiskt jättetrött och tror jag har ngt i kroppen. Jag har gått med det rätt länge och t o m sjungit en massa trots blåsor i munnen, men nu ska jag nog ta och vila. Tidigt sänggång och mycket vatten att dricka brukar vara mitt eget tips till folk med något i kroppen så det är väl bara att lyda sina egna råd!

• Cantaton

Ja, MittiPrick, vila! Själv var jag tillbaka i kyrkan idag. Sjöng på mässa nu på kvällen. Ovanligt mycket folk även ikväll, och ett par från gårdagen kom även idag. Många ljus blev det även idag. Det här har varit en helg med verklighetsförankring.

• dfk

Oj! här skrivs och sjungs det för fullt!
    Vad roligt att ni, mittiprick o cantaton har glädje av varandras gåvor!

Svar på tråden Tantvarning – om igen!