• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Bobou
    Soldemor skrev 2010-12-09 14:46:00 följande:

Tror jag skall köra hem snart, har ändå 1,5 mil längre hem nu. Skall shoppa...parkeringstillsånd för nästa halvår, kul, va? Sedan kommer det en jättesalami hem till mig ikväll, passar bra då jag är ensam hemma. Maken är på julbord.

Ursäkta om ni satte i halsen. Det är en salami, en riktig som vi har köpt av en idrottsförening som tog upp beställningar i höstas. Och maken avskyr vitlök, så jag kan ju ha lite salamiorgie innan jag skall iväg och träna, eller bättre efter, kanske.

Haha. Hoppas salamin var till belåtenhet!
  • Bobou

Fjosok, ha så underbart roligt idag! Tänker på dig!

(Fast jag längtar tills Nobelveckan är över, då min professor blir kontaktbar igen...)

• Soldemor
    Bobou skrev 2010-12-10 10:42:58 följande:
    Haha. Hoppas salamin var till belåtenhet!
    Alldeles utmärkt, fast jättestor!
  • Aleta

Fjosok, hur var det? Berätta!

Soldemor...  

• Fjosok

Fjosok har

Skålat med kungen,suttit 25m från närmsta kunglighet i Blå hallen, dansat runt som en tok i Gyllene salen och krockat med såväl Carl Bildt som kungens syster med make. Sedan varit på världens mest spektakulära efterfest och druckit rosa champagne som vatten med höjdare och kändisar ch kom hem 05 i morse utfestad, slut men med ett leende som ni inte anar.

Å vad jag är lycklig! :D

• Aleta
    Fjosok skrev 2010-12-11 16:17:23 följande:
    Fjosok har

Skålat med kungen,suttit 25m från närmsta kunglighet i Blå hallen, dansat runt som en tok i Gyllene salen och krockat med såväl Carl Bildt som kungens syster med make. Sedan varit på världens mest spektakulära efterfest och druckit rosa champagne som vatten med höjdare och kändisar ch kom hem 05 i morse utfestad, slut men med ett leende som ni inte anar.

Å vad jag är lycklig! :D
    Underbart! Och åååh vad jag är avundsjuk.
  • tonårsmorsa

Åh Fjosok, det låter som om du haft en underbar kväll. Bara att gratulera!

• Fjosok

Ja, det går inte beskriva. Det går INTE beskriva. Men det som var den stora grejen är Nobel NIghtcap. Jag fick nypa mig i armen 4-5 gånger, på allvar. Det var så enastående arrangerat att jag tokler bara jag tänker på denna makalösa efterfest

• MittiPrickBrud

Fjosok, låter mycket härligt, grattis till en lyckad afton!!!!

Hoppas nu att din måndag, underbara måndag, blir lika fin ;.)
    kram

• Cantaton

Hej på er. Här sitter en tröttis på lunch på ett i övrigt helt tomt kontor... Luciafiranden, leveranser, möten och turnéer håller de andra upptagna. Själv var jag uppe strax efter 5 imorse för att göra mig iordning, packa in ljudanläggningen i bilen och köra (i totalt mörker.. inga gatulampor ens) till Uppsala för Luciaspelning. Riggade, soundcheckade, tände luciakronen och körde en dryg timma. Därefter lite fika, nedriggning, inpackning i bilen och så tillbaka till Vallentuna (med låg sol rakt i ögonen)... Dumpade lite grejer hemma och så skjutsade sambon mig till jobbet så jag slapp bilen sen (det är bara 3h-parkering i centrum, så då skulle jag behöva springa ut med jämna mellanrum och flytta bilen...) Blev inkastad i ett akut-kaos. Alla skulle iväg och alla skullle ha med sig saker som inte var färdiga. Ojoj. Trött som få just nu... Önskar att jag kunde gå hem tidigare idag, men eftersom jag kom senare har jag snarare tid att arbeta in.

Trevlig lucia på er!

Svar på tråden Tantvarning – om igen!