• TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!

Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.

Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

• Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • Kjell Präst

Igår ringde hembygdsföreningen till mig och upplyste mig om att jag hade satt in 6800:- på deras konto... Det borde ha varit 150 som är medlemsavgiften... Men för säkerhets skull hade jag också betalat in hyran för vår lägenhet till hembygdsföreningen... Det var ju tur att de inte behöll pengarna och bjöd på julbord till hela styrelsen

• TinkerBelle

Kjell Präst skrev 2010-12-01 08:17:49 följande:
    Igår ringde hembygdsföreningen till mig och upplyste mig om att jag hade satt in 6800:- på deras konto... Det borde ha varit 150 som är medlemsavgiften... Men för säkerhets skull hade jag också betalat in hyran för vår lägenhet till hembygdsföreningen... Det var ju tur att de inte behöll pengarna och bjöd på julbord till hela styrelsen

Och tack Kjell präst!
    Du fick mig att le igen.

Jag är så less på mitt nya jobb, på att det är så rörigt, på att jag har en chef som är självupptagen, som föröker sätta sig på oss, som har "kört" med dem andra i teamet innan jag kom. Ända positiva just nu är att jag ger kraft till dessa hunsade kvinnor och dem faktiskt har börjat säga ifrån.
    Det nya jobbet skulle ju bli så bra! *suck*

• Norrskensflamman

Kjell Präst skrev 2010-12-01 08:17:49 följande:

Du är så givmild Kjell

• Norrskensflamman

TinkerBelle skrev 2010-12-01 09:02:16 följande:
      Och tack Kjell präst!Du fick mig att le igen.Jag är så less på mitt nya jobb, på att det är så rörigt, på att jag har en chef som är självupptagen, som föröker sätta sig på oss, som har "kört" med dem andra i teamet innan jag kom. Ända positiva just nu är att jag ger kraft till dessa hunsade kvinnor och dem faktiskt har börjat säga ifrån.Det nya jobbet skulle ju bli så bra! *suck*

Men suck så jobbigt Varför finns det så många assholes bland chefer på våra arbetsplatser  

• TinkerBelle

Norrskensflamman skrev 2010-12-01 10:09:13 följande:
      Men suck så jobbigt Varför finns det så många assholes bland chefer på våra arbetsplatser  

Ja man kan ju undra!
    Mest fascinerade tycker jag det är att man låter dem hållas...

Inte förrän jag började ifråga sätta hur chefen faktiskt bemöter oss så vakande dem andra och insåg att nä det kanske inte var så bra.

T.e.x så kan har öppet driva med oss i möten där det ingår andra avdelningar – för det tycker han är okej!

Eller det faktum att han låter den stora kärleken i hans liv (som jobbar på en annan avdelning, är gift och har barn) attackera hans personal utan någon som helst anledning och han sitter bara och tittar på eller tar henne i försvar – inte hans personal…

Fatwa  - någon som vet hur man gör?

• Bobou
    TinkerBelle skrev 2010-12-01 13:49:08 följande:
        Ja man kan ju undra!Mest fascinerade tycker jag det är att man låter dem hållas... Inte förrän jag började ifråga sätta hur chefen faktiskt bemöter oss så vakande dem andra och insåg att nä det kanske inte var så bra. T.e.x så kan har öppet driva med oss i möten där det ingår andra avdelningar – för det tycker han är okej! Eller det faktum att han låter den stora kärleken i hans liv (som jobbar på en annan avdelning, är gift och har barn) attackera hans personal utan någon som helst anledning och han sitter bara och tittar på eller tar henne i försvar – inte hans personal…   Fatwa  - någon som vet hur man gör?  
    Mm... Jag tror att beteenden lätt bara rullar på utan att man reflekterar över dem - även för chefen. Det är nog jättebra med ett uppvaknande för honom också!
  • TinkerBelle

Bobou skrev 2010-12-01 14:04:01 följande:
    Mm... Jag tror att beteenden lätt bara rullar på utan att man reflekterar över dem - även för chefen. Det är nog jättebra med ett uppvaknande för honom också!

Trust me - we have tried!

En av tjejerna som har jobbat med han i tio år har sagt till honom att han borde kliva asitt uppdrag för han är en direkt dålig chef. Hon har sagt det vid flera tillfällen - och vad var hans svar? Jo att hon skulle gå hem och vila lite för hon var upprörd och påväg att bli utbränd. Förnekelse here we come!

• Bobou
    TinkerBelle skrev 2010-12-01 14:09:20 följande:
      Trust me - we have tried!En av tjejerna som har jobbat med han i tio år har sagt till honom att han borde kliva asitt uppdrag för han är en direkt dålig chef. Hon har sagt det vid flera tillfällen - och vad var hans svar? Jo att hon skulle gå hem och vila lite för hon var upprörd och påväg att bli utbränd. Förnekelse here we come!
    Haha. Men en dålig chef svarar ju inte på något annat sätt... Jaja, hoppas det blir bättring nu i alla fall! Och vilken tur de har som fått dit dig!
  • Bobou
    Fjosok skrev 2010-11-30 22:09:17 följande:
    Fjoosok får förband i slutet ... (tror jag, blev filmad då jag blivit "skjuten").
    Aha, du får förBAND - jag läste det först som att du hade ett FÖR-band. Och du kanske t.o.m. är del av ett förband (militärt)?
  • tonårsmorsa

ThinkerBelle: Vad trist att du inte trivs med chefen. Har ni ingen chef högre upp som ni kan vända er till med er kritik? Ni får väl hota med att säga upp er allihop annars. Min förra chef trivdes jag inte alls med. Hon bara krävde och tog oss anställda för givet. Aldrig att vi fick höra något uppskattande. Nu har jag en toppenchef. Hon visar ofta uppskattning och är också väldigt förstående när man inte är på topp. De senaste två åren har jag haft jobbigt privat, men jag har alltid kunnat prata i förtroende med min chef. Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag inte haft det stöd jag har idag.

Kjell Präst: Tur att de hörde av sig och inte trodde du lämnat ett väldigt generöst bidrag. Jag har funderat över om jag skulle märka om jag t.ex. fick dubbla räkningar. Skulle väl bara betala och se glad ut. Och då får man väl hoppas någon hör av sig.

Svar på tråden Tantvarning – om igen!