Tantvarning – om igen!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!
Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.
Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!
Snart är det lunch.
Tyvärr så är kvaliteten på matsalen här på jobbet mindre bra… L
Ser alltid jätte smaskigt ut på menyn, men så när maten ligger framför en uppstår genast en ”pest eller kolera” val situation.
Så man är alltså redan fullt "utbildad" så att säga?
Tinker, då skulle jag inte välja något! Vad synd när ni har personalmatsal och allt. Kanske får du överväga en matlåda?
En prästkandidat är inte färdig alls, man brukar antas efter ett eller två år. PÅ heltid är utbildningen 5.5 år.
När det gäller festernas fest så börjar detta lika det bröllop jag aldrig fick. Ska dokumentera frisör, påklädning och hela köret, haha :)
Även en ointressant man akn få sin stund i rampljuset, värt att veta
Hallå där Fjosok, du ska ju landa Madde om hon dyker upp!
Glöm det
Hon hittar nog en prins nånstans ...
Dödade jag tråden nu :(
Godmorgon!
Idag börjar jag på nytt jobb! Ska strax väcka ungarna som får äta frukost på fritids/förskolan. Så himla skönt att slippa försöka få i dem något att äta på morgonen. Jag misstänker att de äter betydligt bättre tillsammans med andra barn.
Lycka till, Aleta!!
Ja det är skönt att låta dem äta på dagis/fritids istället. Mina stiger upp ganska tidigt. Ibland vill de ha en macka eller nåt innan vi åker, men fan de är så söliga när de äter så då kmmer vi alltid försent. Nu försöker jag att inte väcka dem så tidigt, och om de vaknar själv så försöker jag distrahera dem så de inte ska börja gnälla om mackor. För om de äter en macka hemma så äter de mindre till frukosten på dagis. Det blir varken hackat eller malet liksom. Så det går bättre om de inget äter hemma utan käkar frulle direkt de kommer till fritids o dagis. Då äter de bättre, för då är de hungriga.
Lycka till på jobbet!