I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Leksi: usch vad tråkgit med RS-viruset hoppas att lille A repar sig snabbt! Jag är livrädd för att Elise ska få RS virus, det skulle vara otroligt dåligt för henne. Men peppar peppar...
Hvidis: vad skönt att det såg bra ut, brassa på med musik så kanske han vänder sig av sig själv
Fru E: jag håller alla tummar och tår inkl Elises för b1 och b2!
Ninnis: åh vilken jättefin mage du har Alla i den här tråden har så fina magar, nästa gång vill jag vara gravid med värdighet och inte se ut som en strandad val, iofs så ser jag ju ut som en strandad val även ogravid, så det kanske är i mig felet sitter och inte i tillståndet. Nåväl Minis etta är jättefin!
Vi har en liten korg som Elise har sovit i( nu är hon stor tjej och sover i spjälsäng) men den har varit helt underbar. Jag vill ju inte ha barn i sängen på natten, och det här har fungerat jättebra för oss. Däremot tar jag ofta upp henne på morgonen så myser vi en timme eller två i sängen då. Så jag rekomenderar en sån eller en hög vagga kanske. Jättebra om den har hjul, då kan man dra med sig en sovande bebbe lite här och där, ex Elise sover ofta i köket under fönstret i sin korg medan jag bakar elelr lagar mat.
I dag har jag varit på HM och shoppat namngivningsceremoniklänningar( långt ord ) en blå och en rosarandig blev det, kunde inte bestämma mig, och när man inte kan bestämma sig så brukar det vara bäst att köpa båda
Jag ångrar faktiskt att jag itne köpte badbalj med ställning på ullared, men å andra sidan så kommer kanske inte n i att behöva bada mini varje dag. Nu är ELise ltie för stor för badbaljan( eftersom hon måste göra vattengympa) så jag ska köpa den här
www.familjeapoteket.se/sortiment/barn-bebis/deltababy-easy-bath
Den verkar jättebra! Och då behöver man ingen balja
Vi fick inga kläder i stl 50-56, utan bara i 62 och större, det är iofs bra men jag har fått köpa mkt i 50-56. Alla säger att barnen växer ur kläder så snabbt, men jag vet inte det jag, Elise har fortfarande inte växt ur stl 56, och hon hade 50 tills för bara några veckor sen( vissa plagg har hon ff i 50), det beror iofs på hur pass stor bebbe man får, men Elise har haft 50-56 i 3 månader och 56 är ff lite stort...
Jag rekomenderar verkligen Kappahls serie Newbie, dels är tygerna inte behandlade så man kan anv dem på en ggr, sen så är de mjuka, praktiska och finns från stl 44. Det finns ljuvliga pojkkläder Ninnis Byxorna som ser ut som långkalsonger med kapp har jag i både 50,. 56 och 62, de är otroligt bra!
www.kappahl.com/products/barn/Barn/BABY-50-86-/Nyfodd1/