I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hallå tjejer!
Jag drar uppåt norr imorgon, med hund och trulig 11-åring. En heldag på tåg och buss, men det ska väl gå bra. om ett par timmar kommer Piggelin med familj hit och stannar över natten, så nu är det ett ryck här med lite avstädning så badrum och sådant kan besökas av andra än familjen typ.
Innan dess hade jag tänkt mig ut för min springrunda också. jag måste bara skrika ut det sensationella att jag igår slog mitt rekord med SEX minuter! Alltså, fattar ni, jag sprang SEX minuter längre än dagen inann, och då hade jag redan den dagen slagit rekord med en minut. Jag höjde mig sju minuter på två dagar och nu, mina vänner, har jag avancerat från de där första 13 minuterna av nära-döden-upplevelse och två stackars km, till 29 minuter och snart närmare 5 km!!! En minut till och sträckan mellan ett visst träd fram till en viss stig bara, så har jag klarat det jag trodde skulle ta till typ slutet av september att uppnå. Att kunna springa i en hel halvtimma i sträck utan att stanna. Hade någon sagt det till mig för två månader sedan, hade jag garvat ihjäl mig.