• MSW

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Hej, hej! Skriver på mobilen så ni får klara er utan radbryt! Blomman; låter klokt att ta det lugnt efter allt som har hänt! Daa: jag tycker också att det låter som ett bra alternativ, även om jag gissar att det kan finnas folk som ni kommer behöva "försvara" det mot..? A har aldrig varit något problem (kanske för att vi kunnat hålla hans tempo mer), L däremot är som skock får som helst springer längre ifrån om man ropar! Andbeyond: Hej hej! Vi har också två barn på 4.5 och 1.5.. Vad vi bottnade beslutet i när vi bestämde oss för en tvåa vet jag inte riktigt. Men det är nog lite samma känsla som september, att kunde vi bara få fler så ville vi ha ett till. En trea är vi inte lika överens om.. Vi ville inte ha för långt mellan barnen, men tyckte att det där med hur långt det skulle vara i mellan sköts längre och längre fram! Men som de andra varit inne på så finns det ju fördelar och nackdelar med allt. Här sover för övrigt lilla bättre än stora! Start september: spännande att ni är "på det igen", hoppas ni slipper alla missfall den här gången! Blir det någon behandling direkt om det nu tar sig någon gång? Lycka till iaf!! Vi har haft en härlig långhelg o Danmark (Legoland/Lalandia)!! Vi var hemma igår kväll och det känns så seegt att vara på väg till skolan idag! Men har bara sex gånger kvar innan jag är färdig!!!!

• MSW

Blomman: Tycker det låter jättemysigt med höns! Skulle vilja ha 4-5st själv.. Jag har nog inte heller tänkt på att det luktar så mycket runt där de är, men det är klart något måste de ju lukta..

Hvidis: hoppas sjuklingarna kryar på sig!

• MSW

Usch om inte alla känslor runtomkring upploppet/upploppen hade räckt så mår jag dåligt av fb, då (alldeles för) många av de vänner jag har där sprider en massa mer eller mindre rasistisk skit och åsikter! Vad är det för folk jag känner? Eller är det så utbrett i Sverige? . Sen tycker jag väl kanske att det är ett korkat sätt att protestera på, men man kan ju också vända på det och fundera över hur det kan ha gått så långt att folk måste ta till så drastiska metoder.. . Oj, nu var allt annat jag tänkt skriva bortblåst...

• MSW

Hej hej!! Igår var det matte-plugg som gällde (tenta nästa vecka)! Idag är jag och barnen lediga, hoppas på att kunna greja lite i trädgården på fm, innan det ska komma regnskurar från lunch.. Blir så förvånad i mellan åt hur pass mycket en 1.5 åring och en 4.5 åring kan retas/kiva med varandra... Hur ska det bli när lilla blir ännu äldre..? Fast då får hon ju iaf möjlighet att förklara hur hennes version ser ut..

• MSW

Trist med ändrade planer blommis, men bra att de kollar upp! Varför tror de det? Och vågar jag fråga vad de gör åt det isf?

• MSW

Blommis: fy som du har det!! Bra att du tog dig till akuten tycker jag! Och hoppas du snart får träffa den där doktorn! Så att du förhoppningsvis inte behöver må så där..

• MSW

Staryt september: STORT grattis till pluset!! Och nu håller jag tummarna hårt att det ska gå hela vägen!! Är hemma och pluggar idag och i morgon också! Tenta och examenscermoni sedan på onsdag!

• MSW

Alltså det här med skolavslutning i skolan.. Så är min ståndpunkt lite att ska man vara i kyrkan borde det vara på kyrkans villkor.. Förstår liksom inte varför kyrkan "vill" gå med på att inte prata om sådant som är dess grund/skäl på något vis. Då tycker jag att det är bättre att man är någon annanstans. Jag har alltså absolut inget emot att vara i kyrkan (och hade tyckt att det vore helt okey att jag eller mina barn hade avslutning i något annat trossamfunds lokal och lyssnat på det de isf eventuellt pratar om). Oj blev nog lagom rörigt, hoppas att min åsikt något så när kommer fram och inte kan missuppfattas allt för mycket..

Passion: Vilken tur att det inte verkade vara någon större fara när du började må som du gjorde!

Här är full planering inför helgens 30års/examens fest för ca 50 pers..

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård