BT-träff i Ume!?
Hej alla Umeå-brudar!
Tänkte starta en "riktig" BT-träff-i-Umeå-tråd, eftersom fler än jag verkar sugna!
Så vad säger ni?
När? Var? Hur? Vilka?
Hej alla Umeå-brudar!
Tänkte starta en "riktig" BT-träff-i-Umeå-tråd, eftersom fler än jag verkar sugna!
Så vad säger ni?
När? Var? Hur? Vilka?
Hej
Jag hänger gärna på men jag bor ju i Stockholm...kommer dock att vara uppe i Ume mellan den 16-20 oktober - så om det skulle bli då hänger jag mer än gärna på!!
Skulle va kul och höra från er som bor i Umeå om några festlokaler. Jag hörde med Brännlandswårdshus och allt var bra där till de sa att vi var tvugna att lämna lokalen kl 01.00 vilket jag tycker är tidigt. Stöcke bygdegårds hemsida funkar ej, och Sävargården i Gammlia såg lite pråligt ut för min smak. Klockargården, har någon nå´n internet adressdit, eller liknande?
Jag frågar en massa då jag är bosatt i Eskilstuna förnärvarande men kommer att flytta till Umeå i februari.
Jag ska ju inte gifta mig än på rätt länge (förhoppningsvis 2006 på hösten om jag har tur ;) ) man kanske kan få vara med på en träff iallafall? Har lite koll på festmöjligheter i umeå iallafall... Samt ett brinnande smyckeintresse.. :D
Ninja:
Jag har suttit som festansvarig i diverse festkommmittéer på universitetet och har hygglig koll på festlokaler i umeå. Om du vill få lite tips så kan du maila på annika.hansson@ent.umu.se
/annika
Hej Ninja...
har själv aldrig varit på klockargården, men har hört att det är mycket vackert.
Det är tydligen waldorf skolan som har hand om detta. Hittar inget om det på hemsidan, men du kan ju kontakta dom.
www.umea-waldorfskola.ac/
Ett annat populärt ställer är Göstas Loge i Yttersjö utanför Umeå. Man bussar då gästerna fram och tillbaka.
Läs mer under tråden i festlokaler i Umeå.
Ninja!
Det man kan säga som en regel är att alla ställen som har rättigheter att severa alkohol stänger mellan 01-02. Enda alternativet att inte behöva åka så pass tidigt är att ordna catering i en annan lokal där man får ta med spriten. VI kommer att vara på Brännlands Wärdshus då vi är helt kär i stället men då vi har majoriteten av gästerna kommer att bo på samma hotell så kommer efterfesten att vara där! Vi själva vill inte vara med längre än till 01 då vi gifter oss redan 15.00!
Personligen tycker jag att de bröllop där festen slutat en viss tid blir bättre än där den håller på tills alla åkt, då har det en tendens till att bli avslaget - men men det är vårt sätt att tänka!
Lycka till!
Tack för ala svar! Jag ska kolla upp klockaregåreden tror jag. Finta: Jag tycker ocxå att 01.00 är lagom "sluttid" för bröllopsfetsen, men nu är det ju så att jag kommer att gifta mig på nyårsafton och då (jag vet ej, säg vad ni tycker) är alla uppe lite längre väl?
Förresten ni som vet, är Umedalen ett ok ställe för enbranfamilj att bo. Tomteboda gillade jag ej. För mycket barnfamiljer tätt inpå.
Hej på er!
Här är en ume-brud till. Vi gifter oss i september 2004, så det är ett tag kvar. Jag skulle tycka det vore mycket trevligt med en BT-träff i Umeå. Få prata bara bröllop för en gång skull. Kul!
Ninja: Umedalen är "fel sida stan" för mig, men jag känner nåra som bor där och trivs bara bra. Det är riktigt vackert område tycker jag.
Ninja
Om man ska ha festen på Nyår så kanske det är roligt om den kan fortsätta. Är det många med barn med så kanske de vill åka strax efter tolvslaget!?
Om boende i Umeå så skulle jag mycke hellre bo på Tomtebo för då har ni gångavstånd till Nydalasjön som är oerhört fin och mysig. Umedalen har halvnära till Umeälven (beroende på vart man bor) men där går det ju inte att bada. Sen så vad gäller hyreshusen så bostadsområdet rätt lika men jag uppfattar Tomtebo mer "mysigt"....Men smaken är som baken! Vad ska ni göra i Ume? PLugga?? Isåfall är det ju nära mellan Universitetet och Tomtebo!
Ninja
Jag håller med föregående talare om att Tomtebo är ett mer attraktivt område, för mig, personligen.
Ett annat barnvänligt område är sköna Böleäng!
Hej på er! Här kommer ytterligare en umetjej som ska bli fru. Också jag ska gifta mig på nyårsafton. Planeringen är i full gång och snart skickas inbjudningskorten ut.
Ninja! Vilken tid gifter ni er och i vilken kyrka? (Och ang boende så tycker jag också att Tomtebo är bättre än umedalen.)