• Zetiina

BT-träff i Ume!?

Hej alla Umeå-brudar!

Tänkte starta en "riktig" BT-träff-i-Umeå-tråd, eftersom fler än jag verkar sugna!

Så vad säger ni?
    När? Var? Hur? Vilka?

• Svar på tråden BT-träff i Ume!?
  • Finta

Hej tjejer

*skäms*
    *skäms*
    *skäms*

Nu känner jag mig så otroligt dum och som en riktig svikare för att jag bara gick under jorden under förra veckan och helgen. Men jag åkte som sagt var upp till Ume förra veckan för att fixa det sista inför vårt bröllop samt att träffa er tjejer men vad tiden gick fick jag mer och mer saker uppbokade och på lördagen hade mina goa vänner fixat min möhippa. De hade hört att jag pratat om denna träff och därför bokat om min dag så jag inte skulle hinna åka dit. Ja, jag vet att det inte är någon ursäkt och jag har värsta ågren för detta. Hade verkligen varit jättekul att ses!

Zetiina - känner mig särskilt dum när man ser hur mycket du har ansträngt dig! *förlåt*

• Zetiina

Finta:
    Det är lugnt Jag hoppas det blir en annan gång istället.
    Hur gick det med allt fixandet? Och hur var hippan?

• Finta

Hej Zetiina

Jo, det gick bra med allt! Vi träffade fotografen, frisören, prästen, Brännlands wärdshus, provade min klänning samt tärnkläder, tittade på tårtor och blommor. Full fart och det bliv lite ändringar bla valde vi en annan fotoserie hos fotografen samt ändrade om lite i menyn och tilltugg... Sedan har vi några saker som vi ska fundera på och återkomma med lite senare...
    Min möhippa var helt oväntad och tog mig med storm!! Mina tjejer var så himmla goa och hade fixat jättemysig dag. Först blev jag kidnappad på ett rätt kul sätt...blev utlurad av en "kompis killes pappa" på en åker där det låg en lapp till mig (blev så paff å glad när jag såg lappen att tårarna började trilla ner ) ... Sedan hade de fixat palt med lingonsylt ute i skogen (ÄLSKAR PALT) sedan sköt vi lerduvor....efter det bar det av till ett hästbruk där vi alla red på tur med nordsvenska hästar.... Nästan anhalt blev bubbelbad med lite godricka!!! Kvällen avslutades med en jättego middag hemma hos en av tjejerna och sedan hade de förberett lite frågor om mig och Joachim. Sist men inte minst satt vi och åt gosaker och hade massa tjejsnack... Är otroligt nöjd med min dag... hoppas att även ni andra får uppleva en lika trevlig dag!!

• Jojjan

Finta

Kul att du fick en superbra möhippa.
    Så du träffade våran frisör :)...
    Vad hittade ni på för fin frisyr till dig?
    Var klänningen bra??? Jag ska få prova den 3 november, längtar...

• Finta

Tja!

Japp, jag träffade Lena och pratade både om oss här på BT samt om min frisyr... Jag kommer att ha en utsläppt frisyr, fast man tvinar upp luggen - bakåt.... Hmm...ska se om jag inte kan hitta nån liknande bild....
    Kläningen blev helt underbar... Nu ska hon bara fixa det sdista så får jag ta hem den nästa gång! Hur går det för dig Jojjan?

• Jojjan

Finta
    Det går bra för oss i planerandet.
    Har nog äntligen hittat två som kan tänka sig att jobba på festen. Vi måste ha nån som sköter baren och musiken bla.
    Sista datum för osa är den 31/10 och nästan alla har svarat och tackat JA.
    Vi kommer att bli 85-90 till festen. Puh!
    Som sagt det är nu bara två månader kvar och lite nervös börjar jag att bli.
    Du och jag vi har samma frisör, sömmerska, fotograf och samma kyrka. Ganska festligt va? Vem kommer att göra din brudbukett? Min görs hos Löfgrens blommor.

• Finta

Jojjan

Fattas bara att vi skulle ha samma dag!
    Vårt OSA är 3 nov och som jag skrev tidigare som kommer inte alla att komma (synd) men vi känner att de har ju, för oss, "giltiga skäl"....
    Min mamma kommer med största sannolikhet att göra min bukett och blommorna till den köper vi på Berghem (vet inte vad det stället heter)
    ....

• Zetiina

Finta:
    Låter gött!
    Min fästman älskar också palt och undrade om vi inte kunde ha det på bröllopsmiddagen! Vad tror ni om det? Men då ville jag ha min favorit till efterrätten (chokladpudding med lingonsylt i)! Det vore kul, men jag tror vi kommer ha något helt annat...

Ni som syr upp hos Kristina - hur lång tid tar det ungefär? Och hur ofta är ni där och provar och sånt?

• Maria A

Hehe, på vår förslagslista till bröllopsmiddagen låg faktiskt palt långt framme ett tag. Både jag och min man ÄLSKAR palt.

Jojjan: Löfgrens blommor gjorde min bukett och den blev helt perfekt. Jag hade kollat upp olika blommor i buketter och kom med en lång lista "hur ser en rudbeccia ut? Hur ser en cellosia ut?..." De beställde hem lite olika blommor som de trodde skulle passa och så fick jag komma tillbaka och välja så att det blev rätt färger och stil. Jag hade dessutom med mig en bild som jag lämnade och den blev bara SÅ fin!

• Finta

Hej!

Klart man kan ha palt som är så gott men då gäller det väl att majoriteten av gästerna oxå gillar det!

Jag har varit hos Kristina två gånger och nu nästa gång så kommer jag att få ta hem kläningen (om jag inte gått upp/ner för mycket så den sitter fel ) Nu när det är vinter så har hon mindre att göra men till våren/sommaren så sätter alla baler och bröllop igång så då har hon mycket skulle jag tro....

Svar på tråden BT-träff i Ume!?