• Knopan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej tjejer!

Efter någon månads uppehåll är jag tillbaka, redo att beställa brudklänning  

Finns det något proffs kvar i tråden?

Jag behöver hjälp med allt möjligt: översättning, tygval, mått osv...

Super-mega-tacksam för hjälp    

• Knopan

Hej igen tjejer!

Nu åste ni hjälpa mig. Jag har mailat Landy Bridal angående en brudklänning. Nu vill de ha min Paypal-mail så de kan skicka mig invoice. Vad är det??  

• Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-05-13 09:22:05 följande:
    De vill att du ska betala klänningen!
    De gjorde lika dant med mig direkt när jag frågat om en klänning, men då skrev jag tillbaka att jag först ville fråga lite till. Sen när jag var helt säker på att det var rätt klänning, material, längd, färg osv så bad jag att få betala.

Har du betalat något via paypal förut? Om inte, så börja med att registrera ett konto där. www.paypal.com är adressen. Du kan välja lite olika varianter på ditt konto, läs noga vilket som passar dig bäst. Det kan ta lite tid att få det att fungera har jag sett, så om du har bråttom bör du ta det "snabbaste registreringssättet".

Du registrerar ditt konto på en viss epostadress (= din paypaladress). Det är den adressen du ska skicka till Landy. Sen skickar de en invoice (dvs en faktura) till din mail, du betalar sen genom att följa länken i mailet.

Det är lite pirrigt första gången, men gick väldigt smidigt tycker jag.
    Tack för svaret!

Okej, då ska jag fråga dem lite saker först.

Är det någon här som är duktig på material och sånt?  
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-05-13 09:29:21 följande:
    Bästa materialsvaren får du nog av 1700tal (som fräckt nog inte är online, hmpf!)

Jag ställde nog 20 frågor i lika många mail innan jag beställde min från landy.
    Okej, typiskt. Hoppas hon kommer online snart och SER DET HÄÄÄÄR  

Men vad ställde du för frågor i mailen då? Vad ska jag fråga dem om? 
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-05-13 09:45:04 följande:
    Snörning el blixtlås bak?
    Släp eller inte? (om det är släp på orginalet och du inte vill ha det, fråga vad det gör på priset. Mindre tyg = mindre pris, du vet!)
    Färger, be dem skicka bild på deras "5 main colors" om du vill ha en vit/ivory/champagne färgad klänning.
    Tygval (se mitt inlägg ovan! Man kan inte vara nog tydlig!)
    Ev broderier, färg på dessa.
    Fråga om de anväder pärlor (beads) och/eller paljetter (sequins). Jag skrev att jag INTE ville ha paljetter, när jag hörde vad flera sagt om sönderskurna armar pga sylvassa paljetter.
    Fluffigare/slätare kjol, fler/färre draperingar osv om det är något i själva modellen du vill ändra.
    Produktionstid och leveransdatum!
    Tack för hjälpen    Jag lär komma med fler frågor.
    Jag postar bilden på klänningen här, så kan ni andra kanske se vad jag ska tänka på att fråga om eller upplysa dom om...

http://www.foryoudresses.com/template/detail/displaydetail.html?itemId=314297

Det gick visst bara att länka (länken är dessutom fuckad så baksidan går inte att se   )
    Varför kan jag inte kopiera in en bild jag har skrivbordet? Alternativet  "kopiera" eller "klipp ut" finns inte ens med när jag högerklickar på bilden. 
  • Knopan
    Junibruden skrev 2011-05-13 10:03:23 följande:
    jag tycker det är någon annan som varit intresserad av samma klänning Glad den är fin!!

du kan lägga upp bilder genom att klicka på "ladda upp en bild" under "posta inlägget"
    Ja, det är jag och en till i tråden som beställer den    Dessutom har jag visat den tidigare i tråden, för ett par månader sen  
  • Knopan
    Miceme skrev 2011-05-13 10:06:00 följande:
    Men där har vi ju skumbolls fluff fluff!! Hihi hon har beställt en likadan som ska komma i slutet på maj.
    Ja, jag och Skumboll har snackat mycket om den  
  • Knopan

Ja, Sommarbrud var det ja. Ja, jag mailade med henne ang "vår" fluffklänning  

Hoppas någon veteran med expertis på material kommer in snart. 

• Knopan
    Farmall skrev 2011-05-13 12:48:24 följande:
    bastpafest.se/

REA!!
    Kolla den nedersta och översta, de tyckte jag var riktigt fina!
    Den nedersta, som kostar 2000 kr: Herregud, vad fin!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!