• Knopan

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Sommarbrud skrev 2011-05-13 13:01:27 följande:

Åh är Knopan tillbaka? har du beställt klänningen?  Kanske ska läsa igen i tråden...

Ja, I´m back  

Jag har ännu inte beställt klänningen. Jag behöver hjälp från alla girls här inne med vad jag ska fråga Landy om. 
  • Knopan

Snälla, hjälp mig!

Jag mailar med en Chris på Landy Bridal angående min klänning som jag ska beställa.

Vad ska jag fråga honom om? Material?

Han har även bifogat instruktioner för hur jag ska mäta mig (se nedan). Känner mig lite osäker på hur jag ska mäta  

Full Bust =  inches  or centimeters

Waist =  inches

Hips = inches

upper bust= inches

under bust=  inches

Nipple to Nipple =  inches

Shoulder to Shoulder =  inches

Arms eye =  inches

Length shoulder to bust =inches

Front Length Shoulder to Waist =  inches

Outer Leg =    (from waist to floor with your shoes on)  inches

Shoulder to floor =   (with your shoes on)

Height =    (from the top head to the floor with your shoes on and without your shoes on ) inches

• Knopan
    120303 skrev 2011-05-14 12:22:49 följande:
    I annonsen för min klänning fanns det en bra illustration för hur man mäter: cgi.ebay.com/New-Sexy-White-Pink-Custom-Made-...

Jag har nu skickat mina mått förresten. Hoppas det blir bra! 18-22 arbetsdagar skulle det ta att sy upp den.
    Oj, ja där hade de en väldigt bra bild på hur man ska mäta. Det BORDE ju vara samma för alla företag kan man tycka. För säkerhets skull mailar jag dem igen för att se om de har någon bild...
  • Knopan
    1700tal skrev 2011-05-14 16:02:47 följande:
    Jag är visst sällan inloggad nuförtiden... Är spytrött på bröllopsplaner, klänningar och sambon i största allmänhet just nu... Men aaanyway, en liten sväng in hit gör jag ändå men finns inte en chans jag hinner läsa igenom de 100 (nästan..) sidor ni skrivit. Men det här såg jag i mängden. Kände jag kanske skulle förklara mig varför jag plötsligt försvann.
    Knopan skrev 2011-05-13 09:36:18 följande:
    Okej, typiskt. Hoppas hon kommer online snart och SER DET HÄÄÄÄR  

Men vad ställde du för frågor i mailen då? Vad ska jag fråga dem om? 
    Japp, nu är jag online! Vet inte om du fått svar på sånt du ville veta om material? Inte för jag kan en massa men kul att hjälpa om det går. Du kan alltid inboxa mig oxå förstås.

Nu ska jag se om jag kan hitta bilderna på DDs klänning!! SÅ nyfiken!
    Ååh, tack snälla! Men säg ifrån om du inte vill svara på frågor...
    Jag inboxar dig då    
  • Knopan
    Skumboll skrev 2011-05-14 22:32:53 följande:
    Okej, nu får ni rösta. Jag har letat sash hela dagen (nä, inte hela dagen!) och har nog kommit fram till att jag vill ha något smalare som är mer romantiskt än blaffigt. 

www.etsy.com/listing/74063781
    www.etsy.com/listing/66194074
    www.etsy.com/listing/73748029
    www.etsy.com/listing/74060461
    www.etsy.com/listing/69537373
    2:an, 4:an eller 5:an säger jag utan att veta vilken klänning du ska ha. Var det du som hade en ganska enkel klänning?
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-05-15 20:02:08 följande:
    Uppsala: Klänningen är super, underkjol kommer göra den dunder super! Och herregud du är ju smal som en räka så inge sånt snack nu Cool
    Hej hopp!

En fågel viskade i mitt öra att du beställt "vår" fluffski fluffski med taft på överdelen. Stämmer det?

Jag vet nämligen inte vad jag ska skriva i mailet om material... 
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-05-15 20:23:06 följande:
    ´Hej nej det verkar som att jag tog med satin på överdelen, velade nog lite men så ser det ut i mailet i alla fall.. :)
    Okej    Men hur blir det då, blir den glansig?
  • Knopan

Humlan66 - Här har du en tyckare. Halsbandet var helt fantastiskt snyggt!!

• Knopan

Varför, varför, VARFÖR gick jag in på hemsidan som börjar på E och slutar på TSY??

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!