• Farmall

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Skumboll skrev 2011-05-14 22:42:44 följande:
    En röst på den sista, ok! 
    Jag har nog tittat på för många, jag känner mig mest yr av detta....
    Haha, brukar bli så... men hur det är så blir du allra finast om du gillar den bäst....eller hur!
    Din klänning är så fin med alla olika draperingar eller hur man nu säger.

Nu har jag skrivit ut listor på vad var och en ska göra i köket. Känns bra.
  • Farmall

Haha, ser ni melodifestivalen? Kom nyss ett frieri där! hihi

• Farmall

Håller med om färgen och trean Är också fin.

Har pratat med elisabeth idag förresten miceme, hon verkar jättemysig och jag tror hon kommer greja det riktigt bra. Känns så.

Gonatt tjejer! Nu orkar inte mina ögon vara öppna längre....

• Farmall

Så bra bilderna blev, roligt!

Hoppas du kunnat sova DD.

Födelsedag för lillkillen idag. Ska nog försöka testduka med rosbladen idag och se om vi kan ha dem på bordet. Någon som ska ha tryffel till favours? Bra recept? Vad ska ni annars ha?
    Jag funderar på detta:

Hannas pärontryffel

Tillagningstid: Max 20 min Svårighetsgrad: Medel Portioner: Ca 35 stycken

Ingredienser

1 3/4 dl grädde 150 g mörk choklad 150 g ljus choklad ca 65 g rumsvarmt smör 3/4 dl päronkonjak

Gör så här

1. Koka upp grädde. Hacka chokladen och tillsätt den.
    2. Ta kastrullen från värmen. Låt chokladen smälta helt. Rör ner smöret och tillsätt päronkonjaken.
    3. Häll upp i form och låt stelna i kylskåp. Det är lätt att skära lagom bitar när den stelnat. Eller forma små kulor med en sked och handen. Rulla dem i kakao eller florsocker.
  • Farmall

Skulle kommentera så mycket, men vad var det nu??

Uppsala: Du är ju jättefin din klänning, beställ en bra underkjol och du behöver inte fundera mera. Jättefin!

Vem var det nu som hade bilder på chokladformar....ååå....vill ha, men ne nu har jag ju köpt fina formar att lägga tryffeln i, men däremot tar jag tacksamt emot något gott recept på tryffel eller annat chokladgodis att lägga eller hälla i småformarna.

Miceme: Du var fin i alla tre, men jag tycker nog 2:an, smälte in bra i ditt ansikte. Flugan var tuff...hihi

Humlan 66: Jättefint set du hittat.

Idag ska jag åka och lämna in ringarna för gravering, nu har m2b bestämt sig för sin. Ska handla lite smått och gott som behövs också.

• Farmall

Ojojoj, vilka fina platser ni ska ha bröllopet på!

Vi ska vara i en liten mysig kyrka och ha festen i församlingshemmet.

Om om programmet igår så skämdes man ju nästan hemma i tv soffan. Det var ju inte riktigt klokt. Jag hade mått riktigt dåligt och börjat fundera på att gå hem. En av tjejerna hade en stolpe ivägen och såg inget av festen. Hon kommer ju garanterat sist...

• Farmall
    Knopan skrev 2011-05-17 20:42:14 följande:
    Miceme:  Den är jättefin! Jag gillar glittret vid rattarna  
    Tycker lika! Ser ut att passa dig bra.

Nu äntligen är jag klar med vigsel och festprogrammen. Har slitit som en galning, med sidor som hoppar upp och ner när man ändrar något, ja ni vet väl hur det är...ska bara skriva ut dem också.
  • Farmall
    Miceme skrev 2011-05-19 22:13:06 följande:
    Illa illa, ja precis vem gillar inte tårta! Men jag tycker många gånger konditorier är såååå tråkiga samma smak och sorter hela tiden! Har dem inte hört talas om fluff!? Det borde förresten 1700-tal ha i sin tårta , geisha fluff mmmmmm. Nu blev jag sugen
    Finns du möjligtvis med i tårttråden på fl?

Har inte skrivit här på ett tag, men jag läser lite då och då.
    Satt och pysslade ihop dotterns brudnäbbskorg igår, ska bara köpa lite dekorationer och sätta dit också.
    Köpte kostym till m2b igår också, inte en dag för tidigt (3 veckor kvar till bröllopet) Tur vi hittade en.
  • Farmall
    Miceme skrev 2011-05-22 18:45:49 följande:
    Farmall; nu är några av våra bilder på hemsidan
    måste kolla nu, antar du menar Elisabeths hemsida.
  • Farmall

Jättefina! Kul att ha familjefoton.

Är du nervös än? Inte långt kvar för er nu.
    Jag har kommit fram till att jag ska ta mig något glas bubbel innan vigseln, så jag klarar av att säga det jag ska i kyrkan.

sanna0521 skrev 2011-05-22 12:55:58 följande:
    Har kollat närmare få mina klänningar från milano nu, och den som jag gillar har en massa röda fläckar, ser ut som om någon sytt och drukigt rödvin eller att de stuckigt sig och de har droppat blod på den :(
    Usch, inte roligt!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!