• Farmall

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

zvartaliljan skrev 2011-06-01 13:42:38 följande:
    Ronneby, kollade nu igen och nu har de flyttat fram regnet till fredagen istället så det blir sol på lördagen! HOPPAS de har rätt!!
    Gött!
    1700tal skrev 2011-06-01 13:43:23 följande:
    Klart det blir sol! Det blir det alltid... Flört
    Visst! :)
  • Farmall

Ha det bra tjejer, nu ska jag fixa inför kvällens grillning med vänner.

• Farmall
    zvartaliljan skrev 2011-06-01 13:52:11 följande:
    Här ska vi iväg på middag tillsammans med 250 personer ikväll. Någon nätverksgrej för högskolan. Ska ha med båda barnen så får se hur det går Tyst
    Hur gick middagen? Grillningen blev riktigt lyckad.
    Malin24 skrev 2011-06-01 14:00:37 följande:
    Därifrån kommer min blivandeGlad

Håller tummarna för sol för alla ni som gifter er snart!!!! Men förmodligen kommer ni inte tänka så mycket på det för att dagen är så underbar ändå!Glad
    jkbr skrev 2011-06-01 13:54:14 följande:

nu har jag fått bilder från bella klänningen är inte klar!
    hon trodde jag skulle gifta mig på lördag men jag sa att det var deadline då att jag ska gifta mig nästa vecka och jag gifter mig snart två ( 18 / 6)  tror ni jag hinner få den?
    hur lång tid har shippingen tagit för er som fått er?
    slänger in en bild också ,ni gillar ju det :) säg till om ni ser nått som borde ändras :)

Häftigt, hur gammal är han då om man får fråga?

jkbr: Fin klänningen blir.

och den med rött i är ju jättefin, vems den nu var...

Jag har utskriftsdag idag, tråkigt att skrivarn inte vill skriva ut ordentligt, har slängt en massa papper nu. grr..
    Nu är m2b ivägskickad till Tyskland för inhandling till bröllopet. hihi...
  • Farmall
    Miceme skrev 2011-06-02 12:24:56 följande:
    Vi ska ta kort ute i vattnet på söndag och då ska jag vinka till sommarbrud när hon passerar vättern, därför är söndagen inblandad
    Vi ska tänka på dig på lördag. Hoppas det blir så underbart som vi alla drömmer om. Spara några kort till mig bara, hihihi...
  • Farmall
    Malin24 skrev 2011-06-02 12:34:42 följande:
    Farmall: han är snart 29, du då? Nu sitter vi med festprogram och skriver för fullt..oj va tid det tar att skriva om alla gäster :)
    Oj, jag blir 30 snart. Tänkte om man vet vem han är, men jag gick ju inte skolan här...
    1700tal skrev 2011-06-02 13:14:47 följande:
    Ahaa...
    Farmall skrev 2011-06-02 12:26:45 följande:
    Jag har utskriftsdag idag, tråkigt att skrivarn inte vill skriva ut ordentligt, har slängt en massa papper nu. grr..
    Nu är m2b ivägskickad till Tyskland för inhandling till bröllopet. hihi...
    Och min pappa har varit i Polen på businessresa så skickade in honom i tyskt dryckesställe (dock inte gränsbutikerna för de är så svenskanpassade = dyra) för att skriva ner priserna på champange kontra vanligt mousserande samt köpa hem några prover av lämpliga champagnesorter. Så i helgen får vi skåla i äkta lyx! Skål Och det sen blir champange på nåt bröllop återstår att se.
    Ja, min skulle nog en bit in om inte jag minns fel.
    Vi ska inte ha champagne, vi skålar i chapel hill sweet sparkling, mmmm!!

Nån som har förslag på goda efterrättsviner som inte är så dyra och som finns i Tyskland?? Snabbt svar önskas på den frågan eftersom han snart är framme..

Skmboll: wow vilken väska!
  • Farmall
    Miceme skrev 2011-06-02 13:44:28 följande:
    Tack! Kan inte lova något med korten , jag har tänkt att fylla varenda minneskort till bredden
    Bara att hoppas hon är snabb att rensa ur dem då. hihi
  • Farmall

Ingen som har något gott dessertvin i tanken??

• Farmall
    zvartaliljan skrev 2011-06-02 16:20:15 följande:
    Minstingen somnade i vagnen o sov som en stock i allt oljud, stora satt som ett ljus så duktig o snäll (o hon ska utredas för bokstavsdiagnos så detta är MYCKET ovanligt...) hela kvällen så vi hade jättetrevligt och fick mycket beröm för våra snälla barn (var de enda barnen där)
    Härligt! :)
  • Farmall

Grattis miceme! Du borde ju vara gift nu. Har inte läst längre bak i tråden och hinner inte nu, men jag tror du var kanonfin på ert bröllop. Bilder? Gick allt bra? Har du redan svarat på det får jag läsa senare.

Har precis kollat yr.no YES YES YES!!! SOL!!!!

• Farmall
    1700tal skrev 2011-06-05 18:47:59 följande:
    Det är nog bäst att ta det som de rekommenderar till den modellen. Skulle gissa att de gör den i taft. Personligen är jag inte förtjust i taft så jag valde bridal satin. Men till de luftiga fluffiga draperingarna är nog bäst i taft, men ta det som de tycker. Skrattande
    Farmall skrev 2011-06-05 17:11:28 följande:
    Grattis miceme! Du borde ju vara gift nu. Har inte läst längre bak i tråden och hinner inte nu, men jag tror du var kanonfin på ert bröllop. Bilder? Gick allt bra? Har du redan svarat på det får jag läsa senare.

Har precis kollat yr.no YES YES YES!!! SOL!!!!
    Hehe, kollade oxå på sidan yr.no (visste inte att den fanns för några dar sen) och jag och blivanden skrattade gott åt förklaringen som ploppade upp när vi skulle skiva in vår stad. "Linköping, Östergötlands Regionshuvudstad". Pampigt värre. Så var vi tvungna att skriva in grannstaden (som förstås anser sig vara större än "oss") för att se vad som kom upp då... Jo "Norrköping, by i Östergötland"!

Haha, kul! :)

Stort grattis Miceme! Ni ser så fina och lyckliga ut! Kul med alla bilder!
    Hur gick det i kyrkan? Skrattade du eller föll det någon tår eller gick det helt enkelt bra?

Jag har börjat bli lite smått nervös idag när vi satt och gjorde "att göra listor" för dagarna som är kvar.
  • Farmall

Hej tjejer!!

Förlåt för att jag inte varit in här på ett tag, har varit alldeles för mycket med bröllopet. Kommer på mer och mer saker som måste göras....
    Nu dagen innan är jag så nervös så jag håller på att bli tokig, har ju lovat mig själv att inte bli det......skakar som ett asplöv! Kom på nu att jag inte berättat hur många vi är till hon som ska göra tårtan...ojojoj!

Nu ska jag gå och rulla tryffel så jag får det klart någon gång.
    Lycka till junibruden och vem var det mer nu då som gifter sig imorgon?!
    Ha det bra tjejer, lägger in kort efteråt, lovar!

• Farmall
    Humlan66 skrev 2011-06-09 16:22:55 följande:
    Nu ångar jag in här arg som ett jäkla bi. Jag fick mail från m2b's kusin. Dom är fan inte kloka i den där familjen tror jag. Vi ska ju ha barnfritt på bröllopet just för att det ALLTID handlar om barnen på ALLA fester. Fyller någon tex 50 år- ja då ska det vara barnkalas och sådär fortsätter det. Vuxna får aldrig vara vuxna. Visst är barn fantastiska men nån måtta får det väl ändå vara
    Vi kände att vi ville ha uppmärksamheten för EN dag.. Tydligen har det stört skiten ur dom

För nu fick jag mail att dom ska göra en svensexa för m2b HELA SLÄKTEN.. barn och hel fadderullan  på en FÅRFARM.. men Hallo.. hur tänker människan .Den svensexa han är beredd på är nått hans bror ordnar med dom MANLIGA från bröllopet. Inte en barnfest
    men jag skrev att  han blir besviken om han inte får en lite mer vanlig svensexa, sen behöver det inte vara strippor & fylla för det .Usch va arg jag är
    Va i h-vete!!! Då hade jag blivit tokigare än tokigast! Vad är det för tok? Så kan man ju inte göra. Inte på en svensexa! De verkar inte veta vad en svensexa är ju. ojojoj!
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-06-10 07:39:56 följande:
    Åh, du gifter dig imorgon!!! {#emotions_dlg.flower} Vi ska tänka på dig! Och om det var junibruden oxå?
    Tack tack!! :)
  • Farmall

Tack för alla lyckönskningar! Nu är bröllopet över, men minnena består och det var en helt fantastisk dag! Fick så mycket beröm för allt, det var otroligt roligt när man kämpat så länge med allt. Är supernöjd med klänningen, men synd bara att den inte var lite kortare och jag rekommenderar er andra att ha en till kvällen om ni har en stor klänning. Min var ju en riktig bakelse och det var väldigt bökigt att dansa med den.

Humlan 66: Tänk på att det är honom du ska leva och bo tillsammans med och inte alla de andra. Styrkekramar till dig.

• Farmall

Här kommer två bilder som min mans syster tog på oss.  :)
  • Farmall

Zvartaliljan: Så fina ni var! och va många brudnäbbar och tärnor ni hade, kul!

Tack alla för kommentarerna och gratulationerna till oss. Tänkte jag skulle lägga in fler bilder när jag fått dem.

• Farmall

Tack, kul att inspirera er andra lite. Det var så härligt att äntligen få gifta sig efter allt planerande. kram

• Farmall

Grattis DD!!! Kul att er dag också blev underbar.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!