• Farmall

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2011-05-10 13:39:14 följande:

NU RINGDE DHL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så nu kastar jag mig i bilen och kör in till Linköping!!!!!!!!!!!!!!!

men levererar de ända hem till din dörr? Jag har väntat och väntat här och ringde dhl igår som sa att paketet är hos en lokal firma som tagit över. Så konstigt att man inte får veta vart det är och vem som har det....behöver ju åka och handla ju.....

Letar förresten för fullt efter ny fotograf, har fått många nej sen igår, men även fått två kanske här idag, hoppas hoppas!!

Humöret är inte på topp idag kan jah säga...med två ungar som gnäller runt fötterna på mig dessutom.
  • Farmall

1700-tal: WOW WOW WOW!!!!!!!
    Den var underbar!!!
    Jobbigt att bära på allt släp kanske, men wow så jättefin den var. Jag sa ju den var finast ju....
    Slöjan försvann i klänningen, synd!

Jag har just fått veta att klänningen kommer imorgon. DHL har sagt till mig i telefonen både igår och imorse att de inte vet vart den är, men att den kommer idag. Nu ringde jag igen och då får jag veta att de vet i Tibro. Varför i all sin dar fick jag inte veta det tidigare. Jag har inte vågat åka någonstans. Nu är jag såå trött på folk som bara spekulerar och inget vet.
    Tack så hemskt mycket tjejer om alla tips om fotograf.....svår dag dock. (pingstafton)

• Farmall
    Miceme skrev 2011-05-10 17:35:09 följande:
    Hittar du någon
    Jag har två kanske än så länge. Har precis mailat en till jag fick nys om i tråden.
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-05-10 21:01:26 följande:
    Nu var ju jag också tvungen att surfa på etsy efter halsband o dyl!
    Så mycket snyyyygga saker det finns! 
    NEW Perle e Cristalli Bridal Set - Swarovski Pearl Necklace with Matching Bracelet and Dangle Earrings - Ivory or White 
    Å va fint. Fast jag har ju redan ett set.....

Just ja. Jag fick hem sambons morgongåva idag. hihi.... hur ska jag kunna hålla mig i en hel månad utan att berätta vad det är?
  • Farmall
    Sörön10 skrev 2011-05-10 20:59:18 följande:
    Hej ladies!

Någon som fått hem klänning från milly på sistone? Verkar gå så himla trögt just nu.. Min är kvar i prod.stage 2 och har varit där jättelänge... Börjar inse att jag inte hinner få den tills det är dags att ha den.. Snyft! Gråter
    Jag har ju också en på väg. men det tog längre tid från arlanda och hem än från kina till arlanda....måste bara få den imorgon, blir ju tokig på denna väntan.
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-05-10 21:09:43 följande:
    Haha, jag vet! Så frågade hon lite bekymrat om det gick att vända sig om i en sån. Hehe, neeej, förmodligen inte... Borde skaffa några tärnor, äntligen börjar deras syfte gå upp för mig... Drömmer
    Miceme skrev 2011-05-10 21:04:19 följande:
    STOR nehheedu, nu har han bara lite mindervärdeskomplex
    Och det är ju fritt fram för honom att välja vad han vill att ha på sig! Men han är så konservativ att för honom är det STORT att ha en färgad kravatt. Vi ligger inte på samma nivå om vi säger så... Oskyldig
    Haha, det låter som min sambo och jag. Jag ska ha en stor puff med släp och han kostym, men jag har också fått på honom kravatt..hehe
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-05-10 20:25:10 följande:
    Ok, här kommer bilder på den "billiga" klänningen + slöja nr 2, mitt impulsköp: 

Denna klänningen är alltså i satin (polyester) men det syns kanske inte... Bildkvalitén blev skit för jag fick fota i ett mörkt rum utan blixt. Allt lyser så hysteriskt när man fotar vita tyger och blingnling med blixt.

Nå, vad tycks??

Mycket bättre än vad jag trodde. Riktigt fin den me. Fast hur tänkte du med den där då, du som tyckte det skavde under armarna.....eller är det annat blingbling på den där?
  • Farmall

Tack för omtanken 1700-tal.

Nu ni brudar har jag efter exakt 4 månader fått min klänning. Väntan var enorm på slutet kan jag säga. Men en månad kvar till bröllopet har jag fått min drömklänning. En klänning som är så välsydd och fin, hade jag aldrig kunnat drömma om. Sjalen var även den pärlor och broderier på, otroligt fin den också!!

Här kommer några bilder på den: (Tänk förresten bort bh-bandet i ryggen.)
    Finns förresten en sak jag stör mig på, men jag hoppas det går att rätta till, kolla först så skriver jag det efter bilderna, då får vi se om ni såg det.

Ursäkta bombarderingen av bilder i tråden, felet är vecket över högra bröstet, men ska se om jag inte kan stryka till det eller nått. Kan ju vara efter nedpackningen också, eller?
  • Farmall
    Junibruden skrev 2011-05-12 11:35:29 följande:
    Vad vacker du är i klänningnen!! Den passar dig perfekt!! Glad
    Skumboll skrev 2011-05-12 11:36:53 följande:
    Jättefin farmall!
    Tack, va glad jag blir.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!