• Farmall

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Malin24 skrev 2011-05-04 07:05:33 följande:
    Va roligt!! Hoppas den kommer!

Mig ignorerar Bella på chattenRynkar på näsan
    Jobbigt! Men detta var efter tredje mailet och ett försök på chatten igår som det nu inatt kom ett mail om att jag inte ska vara orolig och att den ska vara klar denna veckan och jag får bilder då.
    Hoppas hoppas för dig också.
  • Farmall

Skumboll: Ne, det verkar som hon skjuter det framåt hela tiden. Var det inte du och jag som skulle få våra klänningar förra veckan?

När vi tränar på löftena så kan jag inte se min älskling i ögonen, det känns så stort på nåt sätt. Jag vill inget hellre så det är inte det, men att se in i hans ögon när jag säger löftena så skrattar jag bara. Kanske är det för han alltid ska skoja till allt, även om det är allvar, men jag vet inte hur jag ska komma över skrattet. Jag kan ju inte stå där framme i kyrkan och skratta när jag säger att jag ska älska honom och vara trogen osv. Jag vill ju säga det på riktigt, alltså verkligen SÄGA de orden och få honom att förstå att jag verkligen menar dem, om ni förstår hur jag menar. Han vet ju det, men jag vill inte att det ska bli en massa skratt och flams.
    Antar att hur det än är så kommer jag skratta eller gråta eftersom jag är så känslig av mig. Men jag känner mig såå trygg med vår präst.

• Farmall
    Junibruden skrev 2011-05-04 07:45:25 följande:
    Hoppas ni får bilder så fort som möjligt... min klänning beställde jag ju i slutet av januari och meddelade då att jag ville ha den senast vecka 15. på tisdagen vecka 16 hade jag klänningen hemma Skrattande
    Tur man inte skrev sitt riktiga datum.....

Jag har iaf. min ring hemma, men den är inte graverad eftersom vi väntar på sambons ring. Hur lång tid tar det?
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-05-04 07:54:53 följande:
    Junibruden: Hoppas du hittar någon fin ring! Om du går till en riktig guldsmed borde de ju kunna ordna en ring med pärla istället för diamant, det tror jag skulle se jättefint ut!

Fick svar från Bella nu, ska få bilder i eftermiddag (om det är vår eftermiddag eller deras eftermiddag vet jag inte). Håll tummarna! 
    Oh va bra, Hoppas hon håller sina löften nu!
  • Farmall
    Junibruden skrev 2011-05-04 07:58:17 följande:
    men det är väl ingen som vågat meddela sitt riktiga datum, eller? usch nej så stressad jag då skulle vara... Tyst
    Farmall skrev 2011-05-04 07:50:20 följande:
    Tur man inte skrev sitt riktiga datum.....

Jag har iaf. min ring hemma, men den är inte graverad eftersom vi väntar på sambons ring. Hur lång tid tar det?
    när vi beställde förlovningsringarna, helt enkla vitguldsringar som ändå tillverkades precis enligt våra fingrar så tog det ca 2 veckor, men det var mitt i semestertid... så jag hoppas att vigselringen inte ska ta längre än 2-3 veckor att tillverka heller...

men måste nog idag till affären och titta på rngar så att jag allra senast nästa vecka kan göra beslutet och beställa den, det är ju bara 1,5 månader tills jag gifter mig Solig
    Okej, bäst att lämna dem för gravering snarast då. Bara m2b`s ring kommer någon gång. Han beställde en storlek för stor först så nu väntar vi på den rätta. Han beställde sin speciella ring på nätet. Jag i butik.
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-05-04 10:38:05 följande:
    Snygga!

Jag ska beställa en smoking till w idag tror jag, men han får inga lackskor har ett par svarta han får köra på dem. Vet ju inte ens om han går då... Tar några steg nu men det går inte snabbt han kryper gärna :)
    Jag köpte min lille killes lackskor på tradera för 80:- inkl. frakt och de såg inte använda ut.

Darling daisy: Båda klänningarna faller mig i smaken, suveränt fina!

Vi lägger ca:5000:- för fotograf hela dagen, men då är hon hobbyfotograf. Då får vi alla korten på en cd-skiva.
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-05-04 12:57:12 följande:
    Ja, jag är ärligt talat lite trött på detta nu. Det var fjärde gången/dagen hon lovade bilder. 
    Enligt sidan man kan gå in på ÄR ju klänningarna klara så jag fattar inte vad som dröjer.  
    Usch va tråkigt!
  • Farmall

Mia4: Jättefina klänningar, kommer bli så fint.

skumboll: Kul att du äntligen fått dina bilder och jag tror jag hejjar på 2:an, men du ser ju bäst när de sitter på. Jag är ju mycket för fluff jag.

Min klänning har inte kommit längre än till steg 5. Riktigt trött på bella nu, pleas dont worry.......

M2b`s ring ska nu vara skickad iaf, en liten tröst. Hoppas den kommer på fredag så vi kan lämna in ringarna för gravering då.

• Farmall
    Skumboll skrev 2011-05-05 10:04:24 följande:
    Men HUR kan hon säga så, du hade väl också sagt att du gifter dig den 14 maj?
    Javisst och det värsta är att jag ju gifter mig om en månad, så är den nu inte bra så har jag ju inget att sätta på mig, men så ska jag ju inte tänka ju....är bara sååå nervös. från 50 dagar till 4 månader, förstår inte hur långa dagar de har i kina...
    Detta med klänningen förstör ju hela dagarna ju, springer fram och tillbaka mellan lillen, datorn, veden, barnkalasfixande och annat fixande med bröllopet. Mycket nu.

Sån slöja funderade jag också på, jättefin!
    För mig blir det utan slöja, jag beställde en kortare men ska inte ha den.

1700tal: Den första är min favorit av dina. Om inte drömmen är bättre när den kommer...
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-05-05 10:38:41 följande:
    Men jössös, 15 maj? Som de tror alltså.. Men då måste de ju få ändan ur vagnen NU! Förvånad När var ditt riktiga datum?

Vilken klänning är det nu igen, har du en bild du kan slänga in? Förlåt att jag har sjukt dåligt minne...

Jaså, tycker du sidenklänningen är bättre än den andra??? Trodde jag inte nån skulle tycka, den är ju en explosion av draperingar!

Förresten kanske jag ska tillägga att den andra klänningen, den högra är sydd i bridal satin 395 istället för taft som på bilden och den har bubble hem istället för som på bilden... Men har inte fått bilder på hur det blev... Obestämd
    Ja jag har en bild jag knåpat ihop och NUUU har jag fått bilder på den färdiga klänningen!!!!! Yes!! Trodde aldrig de skulle komma. Vänta lite så kommer de i tråden snart. Måste bara svara bella först.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!