• Humlan66

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

DD nog tycker jag att den är ganska lik orginalet alltid-känner du dig nöjd ?

• Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 22:58:12 följande:
    Japp, med den här är jag nöjd!! Måste nog prova några gånger till, men den känns mycket mer jag än den från landy. Säljaren var trevlig och snabb i mailen. Måtten (förutom längden) verkar helt perfekta. Kvaliteten är kanske inte lika fin som den från landy (mjukare boning, färre lager tyg), men helt okej och mycket mycket bättre än jag hade förväntat mig för det priset.
    Jag skulle utan tvekan beställa från samma säljare igen i alla fall.
    Jag läste omdömen från denna säljare och det verkar som det är väldigt olika, för en har ju fått några sura negativa omdömen såg jag. Då blir man ju lite skeptisk.Det är ju inte alls mycket tid kvar nu för chansning egentligen så blåst vill man ju inte bli eller att det kommer sent or what ever.
  • Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-07 23:04:37 följande:
    Miceme o 1700: klart jag ska ha roligt i min klänning och låta släpet bli smutsigt/slitet. Jag tänkte mer på om släpet tänkte typ ramla av innan festen ens kommit halvvägs (tänk på att vi har en lång festdag, vigsel kl 11).

Humlan: har ditt smink från ELF kommit? Jag håller som bäst på o testar produkterna. Tycker mineralprodukterna är bra hittills. Och dom där blotting papperna var ju jättebra, tog bort fettglansen direkt - coolt!
    Nej det har inte kommit, men har jag fått besked om att det är skickat så det kommer väl snart. Ska bli kul att testa. Är det bra - ja då köper jag mer
  • Humlan66
    jkbr skrev 2011-06-08 23:12:12 följande:

här är min klänning , 
    men skorna är nog lite höga för den här klänningen som är lite kort?
    hur långa ska klänningar vara? min andra känns för lång nu , det är ju fint att dom är lite över golvet.
    Jag tror inte dom räknat med att jag skulle ha underkjol hm men annars gillar jag den massa

Jättefin klänning som ser ut att sitta bra på dig . och va sött släp
  • Humlan66

Nu ångar jag in här arg som ett jäkla bi. Jag fick mail från m2b's kusin. Dom är fan inte kloka i den där familjen tror jag. Vi ska ju ha barnfritt på bröllopet just för att det ALLTID handlar om barnen på ALLA fester. Fyller någon tex 50 år- ja då ska det vara barnkalas och sådär fortsätter det. Vuxna får aldrig vara vuxna. Visst är barn fantastiska men nån måtta får det väl ändå vara
    Vi kände att vi ville ha uppmärksamheten för EN dag.. Tydligen har det stört skiten ur dom

För nu fick jag mail att dom ska göra en svensexa för m2b HELA SLÄKTEN.. barn och hel fadderullan  på en FÅRFARM.. men Hallo.. hur tänker människan .Den svensexa han är beredd på är nått hans bror ordnar med dom MANLIGA från bröllopet. Inte en barnfest
    men jag skrev att  han blir besviken om han inte får en lite mer vanlig svensexa, sen behöver det inte vara strippor & fylla för det .Usch va arg jag är

• Humlan66
    helsingebrud skrev 2011-06-09 16:24:39 följande:
    humlan, men då får han ju kanske två svensexor då
    inget ont som inte har något gott med sig !!
    Nää men jag blir arg för ännu en gång är det sånt som DOM vill och inte något som m2b skulle uppskatta och det skulle ju blir DEN ENDA svensexan han skulle få då. Men jag tycker det är mera som en familjeutflykt än svensexa ju.Att det ska vara så svårt att tänka på vad HAN skulle uppskatta
  • Humlan66
    helsingebrud skrev 2011-06-09 16:51:57 följande:
    då får du se till att det isåfall blir två stycken, för en familjefest vill då inte jag ha istället för möhippa / svensexa

Men vem är bestman ? se till att han styr upp det hela korrekt!!
    Det är hans bror som är bestman. Men grejen är att m2b jobbar & bor i göteborg fram till bröllopet och jag finns 60 mil ifrån. Så lite svårt för mig att styra upp en svensexa, men jag menar hur svårt kan det vara för dom att fixa detta för honom.

Nää jag hoppas verkligen inte dom ska göra sig till med att ordna möhippa för mig -Nä fy nu törs jag inte åka dit haha.. Jag skulle ju ha åkt ner den 17 juni nu eftersom vi ska åka till tysklnad den 21.a, men nu vill jag inte det så jag åker på morgonen den 18:e istället ( det är den dagen hans SK svensexa ska äga rum) Då sitter ju jag i bilen i 7 timmar hehe.
  • Humlan66
    1700tal skrev 2011-06-09 20:39:34 följande:
    Humlan - jag hade oxå bett bestman att styra upp dessa konstiga idéer så din blivande får en korrekt svensexa. Vet de inte vad en svensexa är?

Men du, ärligt, om de nu vill att barnen ska få ett hörn med i bilden (om det nu är det som det handlar om), kan ni inte ordna en liten lysningsmottagning istället där barnen får vara med? Kan ju bara vara fika, lite tårta, balonger och annat festligt. Då kanske släkten kan låta svensexan vara en svensexa och inget annat.

Måste säga att jag förstå, även om jag överhuvudtaget inte fattar hur din släkt tänker med en svensexa för allihop, att släkten tycker lite "synd" om barnen som inte får vara med att fira en så stor händelse. I vårt fall skulle vi aldrig kunna ha ett barnfritt bröllop (även om jag personligen inte har nåt emot folk som har det), det skulle bli otroligt mkt besvikelse. Däremot tror jag inte våra släkter skulle utrycka det till oss, de verkar vara lite bättre bevandrade i god sed än dina, haha.. Men oj, vad barnen skulle bli ledsna (fast våra släktingbarn är lite större). Så kanske kan ni göra nån liten grej av det hela (som en liiiten lysning) utan att det behöver kosta massa eller va omständigt, där barnen kan vara med?

Men fattar inte hur de ens överväger att ha barn (eller kvinnliga gäster för den delen) på en svensexa?? Om vissa bröllop må va olämpliga för barn (vissa tycker ju det, för barnens skull) så är väl en svensexa med allt det innebär 5 000 ggr värre??
    jaa 1700 tal, men det är HANS släkt inte min..
    Och åka till en FÅR FARM på en svensexa och tro att han ska bli GLAD över det "skakar på huvudet". Men det va bra ide med en lysning så jag ska ta upp det med min blivande .. Tack tack
    Fortfarande upprörd över detta.. usch
  • Humlan66
    1700tal skrev 2011-06-09 21:56:50 följande:
    Jaså, det var hans släkt... Skakar på huvudet jag med... Då är det ju lite känsligt för dig att styra upp. Men hoppas din blivande kan ta tag i sin egen släkt då, det är inte din ska att göra tycker jag i detta fall. Styrka åt ditt håll!

Fårfarm?? HAHAHA, det såg jag inte förut!! OMG! Förlåt att jag skrattar...

Frågade just MIN blivandes åsikt i detta som sitter bredvid mig. Frågade vad han skulle tycka om en svensexa med hela släkten på en fårfarm...

Hans svar: "Hm, känns ju inte som att det skulle vara en svensexa för min skull då. Eller jo, kanske om man hade en fårhund och man hade det som intresse. Men det har vi ju inte. Vi har en fågelhund, hm. Och barnen, vad ska de göra där? Och brukar man verkligen göra så på svensexor, att alla är med så?"
    Ja "harklar mig " m2b fattade ju att hans släkt vart framme igen och gjort nått dumt och han är ju inte dum, så han fattade att det kunde handla om hans ev svensexa . Så han sa att jag helt enkelt skulle skriva till hans pappa och bror och höra mig för hur dem tänkt.. så Tja, då gör jag väl det då
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!