• Humlan66

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Pink ,, WOW himla skillnad mot det du först hade tänkt ha. Vad är det för ändringar du gjort ?

Jag håller ju att försöka få spets över min klänning med släp och allt, ingen lätt uppgift..suck

• Humlan66

Nu har jag mailat svärmor och svärfar och bestman om det här tokeriet om svensexan på en fårfarm och ingen verkar hålla med m2b's kusin om att det är vad man kallar svensexa. Så det va ju skönt

Men dom kommer att dra iväg med honom iaf nästa lördag vilket innebär att jag måste hålla mig borta"suck" jag som hade tänkt att vara där nere då. Jag frågade blivande mannen om vad han tyckte om fårfarm besöket dom va på förra gången och han svarade att han tyckte det va rätt meningslöst och dit ska dom dra honom hahaha
     Han ville heller inte ordna någon lysningsfest för att barnen skulle få vara med- han totalvägrade och sa att hans kusiner får snällt tåla att vi sagt att vi ska ha barnfritt.. så va det med den saken!

Nu ska jag ut och fira min systerdotter som tar studenten idag =) .Jag har blomdekorerat hennes paket idag med äkta blommor och det blev bra =)

• Humlan66

Nu är jag hemma igen från firandet för studenten, men jag ska snart ner på stan och kolla när dom ska åka flak och gapa *S*.Vad sjukt mycket pengar den tjejen fick i present av folk   så gissa om hon kände sig rik. Men känner jag henne rätt så är dom snart borta
    Helt underbart väder idag

OCH LYCKA TILL ALLA SOM GIFTER SIG IMORGON :-d.. Kom in och berätta för oss andra nyfikna sedan

• Humlan66

God förmiddag tjejer =)

Hoppas ni haft en trevlig pingsafton.Glad

Nu ska jag bli lite personlig av mig så jag hoppas ni ursäktar.
     Men ibland är det skönt att bara skriva av sig.
     Det är lite krisigt hos mig just nu och igår spendera jag mer eller mindre hela dagen åt att gråta och svära om vartannat.Ännu en gång har m2b's släkt lyckat röra till det..

För att försöka göra det lite kort så struntar hans släktingar i vad han vill och önskar gång på gång, utan säger han någon så är det bara bla bla bla för dom, och sen kör dom i sitt eget race.Tex så har vi barnfritt på våran b dag och då fick jag höra att dom uppmuntrat att ta barnen med i kyrkan eftersom vi inte kan förbjuda där.Men hur hade dom tänkt göra sedan undrar jag, för dom bor ju inte här och känner ingen.Lämna en 3 åring ensam på hotellet ??  Ni ser hur knäppa dom är !! ( blir arg bara jag tänker på det Skrikandes) Det här är samma kusin som tycker att att det är svensexa att besöka en fårfarm. Fast jag fick ju höra att hon hade tänkt åka till leklandet med JÖSSES!!!

Han har fyllt 30 bast så då tycker man ju att dom ska fatta att han har en egen vilja och han vill bli tagen på allvar.Sen har vi mig då som dom tycker är helt fel val för honom av flera anledningar. Men dom främsta ( vad jag förstår ) är väl att jag är äldre än honom.. operetats för cancer så jag kan inte ge honom barn och barn är ALLT för dom. Sen är jag inte rik och jobbar inte heltid ( halvtidsjukskriven pga cancern )  och till sist bor jag 60 mil ifrån ( åh gud så skönt Tungan ute)

Jag pratade med svärmor i tele i fredags och då kom det fram att i princip är ALLT mitt fel och det lät mer eller mindre som dom trodde att jag hade horn i pannan och ville honom bara ont & elände. varför flyttar inte jag  etc. Han VILL flytta till mig och det stör dom eftersom han har jobb där borta-Ja denna historien kan göras hur lång som helst men jag tror ni fattar vinken .Det här är riktigt sårande & kränkande för mig

Men jag sa iaf att jag VÄGRAR ha folk på mitt bröllop som inte kan stötta oss och glädjas med oss så nu ska m2b prata med sin släkt- Ingen lätt uppgift för honom och han är ju sån att han inte vill såra någon. Då lider han hellre själv istället. Så nu får vi se vilka som dyker upp
    Har haft denna magkänslan länge om detta verkligen skulle bli av, så därför får min släkt inbjudan sent.

2 mån kvar och lusten är borta att göra klart bröllopet. Nu ska man kämpa på utan glädje- hur ska jag klara
    det ?

Demon <-- Humlan enligt hans släkt

• Humlan66
    Callie skrev 2011-06-12 12:38:13 följande:
    Humlan 66: Usch, din stackare! Fy tusan vad jobbigt det är när släkten beter sig så här. Jag vet själv hur det är med en svärmor som inte gillar en. Så himla tråkigt när de kör över en och hela tiden målar ut en som syndabock. Hur fungerar det om blivande maken tar alla diskussioner med släkten? Eller har han svårt för att säga rakt ut vad han känner? Jag förstår verkligen de som inte vill ha barn på sitt bröllop, oftast är ju allt fokus på dem och det blir ju lätt barnkalas om det är för många barn med. Riktigt taskigt att uppmuntra att barnen skall med till kyrkan och sen har ingenstans att ta vägen med dem. Känns som att de kommer att komma med barnen ändå. Och då tom bli sura för att det varken finns plats eller mat till dem. Hoppas verkligen ni finner en lösning för det är inte alls kul att gå och oroa sig över detta när man har så mycket annat att ordna med.
    Hej.. tack för ditt stöd. Jo han har svååårt att prata med släkten och säga hur han känner. Så vi ska se vad det blir av det här nu då. Jag är livrädd att det ska blossa upp nya och STÖRE problem nu, men blir det så blåser jag av bröllopet och det vet m2b.För då är glädjen bortaRynkar på näsan
     Inför sin mamma blir han ofta den där lille gossen som piper- Ja mamma!! Det har stört skiten ur mig måånga gånger det kan jag säga. Men jag förstår att det inte är så lätt för honom att komma ikläm mellan hans mor och mig heller.Jo jag tyckte oxå det va taskigt att uppmuntra att ta barnen med till bröllopet. 2 av hans kusiner har barn som jämt är mittpunkten. Undrar om dom är medvetna just vad det är dom ställer till med ?

Här mullrar det bra ute nu Förvånad
  • Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-12 07:59:36 följande:
    Ang klänningen skulle jag alla gånger ta den sista från my-love bridal. Det är minst två som beställt just den klänningen och båda är nöjda. Tror de fick beställa längd själva.
    Däremot så är det vääääääldigt varierande kvalitet på klänningarna från Milanoo. En del jättefina och andra ser ut som skit, rent ut sagt!
    Jag är för tillfället ganska sur på Milanoo, så jag är väl lite partisk förstås. Vi fick hem mammas måttbeställda kläder igår, sydda av en uppenbarligen icke räknekunnig sömmerska. För små byxor och jacka, mycket slarvigt sydd spets och påklistrade paljetter!!  Suck!! 
    Nej men usch va trist Rynkar på näsan. Jag får ingen lösning jag heller ang blodfläckarna på min brudklänning Rynkar på näsandom bara lovar en lösning men det blir det aldrig.Dock fick jag iaf pengarna tillbaka från skorna jag beställde från dem, alltid nått bra
  • Humlan66

Nu måste jag slänga ut en fråga.. Visst va det någon utav er tjejer som köpte en underkjol med släp billigt  ?? ( tror det va pinkgrape ) vart köptes den ifrån ?

• Humlan66
    Pinkgrape skrev 2011-06-12 20:10:25 följande:
    Jag köpte min jättebilligt, betalade ca 30 dollar med fri frakt. Hon som säljer har dock ökat priset nu till ca 50 dollar, men fortfarande fri frakt. Jag skulle nog ändå säga att underkjolen är värd drygt 300kr. Den är jättefin och frakten var snabb :)

Länk till kjolen jag beställde www.dhgate.com/p_ff8080812e7a6478012eb2ee2099...
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack för hjälpen Glad
  • Humlan66

Jag köpte ett klänningsfodral idag via ebay för 26 kr Tungan ute och en slöja för 20 kr .. Ibland kan man fynda bra Skrattande
    Sen tar det säkert minst 10-15 dagar att få hem det , men so what..

Nu ska jag leta underkjol med.Tycker det är svårt med underkjol till min klänning.Jag har ju några hemma , men jag får inte till det rätta puffet lixom. Nu vill jag ha ut släpet lite och sen längst ner vill jag att det ska vara mera volangit lixom.Med ringar blir det rum för benen men dåligt med sving i kjolen så tja jag vet inte vad jag ska satsa på helt enkelt

• Humlan66
    Smileycat skrev 2011-06-12 21:32:41 följande:
    vad heter klänningfodral med engelska då?
    Här är säljaren jag köpte utav. den har bra med omdömen

cgi.ebay.com/Wedding-Dress-Gown-Garment-Storage-Bag-Cover-Protector-/130525727292&hash=item1e63f08a3c

Nu har jag dessutom köpt 3 st mantillaslöjor med spets så jag kan sy på min klänning och jag ska få express frakt av säljaren Skrattande.Hoppas verkligen han håller det
    När jag ändå va i köptagen så köpte jag 5 st röda hjärt kom loy's Tungan ute

Nu är det bara underkjolen kvar dårå hihi
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!