Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?
Kan inte bestämma mig för vad vi ska välja.
Ska gästerna kasta ris eller fågelfrön på oss?
Vad har ni andra valt??
Kan inte bestämma mig för vad vi ska välja.
Ska gästerna kasta ris eller fågelfrön på oss?
Vad har ni andra valt??
Vad jag fått höra skulle puffat ris inte vara farligt om något djur äter det medans vanligt okokt ris skulle svälla i magen på dem. Det verkar som om jag fått fel information då.
Kanske bäst att skita i ris över huvud taget och välja såpbubblor och/eller rosenblad istället då. Var fick man tag i rosenblad?
Vi tänker inte heller bestämma för våra gäster, om nu inte kyrkan säger ifrån. Det brukar folk komma ihåg alldeles själva och de som glömmer brukar få lite av den som står bredvid. :)
Ang att ris skulle svälla i magen på fåglar så säger ornitologerna att det är en myt och att det inte finns ett enda dokumenterat fall av det i Sverige.
Ni som tänker ha färgade blad och såpbubblor: Glöm bara inte att de kan färga! Och även de sorter som anger att de inte ska göra det. Har hört flera par som haft särskilda såpbubbelvatten och ändå fått fläckar på klänningen som aldrig går bort.
Vi har många långväga gäster och vi vill inte att dom ska släpa med sig en massa så vi har korgar i kyrkan med kyrkoprogram, ris OCH bubblor. Det kan bli fint på bild dessutom
sen är det ju valfritt om gästerna vill kasta elelr inte