• awarwen

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

Kan inte bestämma mig för vad vi ska välja.
    Ska gästerna kasta ris eller fågelfrön på oss?
    Vad har ni andra valt??

• Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?
  • MeahJ
    Sebastiána skrev 2011-04-06 10:00:30 följande:
    Det är ju bra, då slipper man städa bort det! En del hamnar ju i håret och i urringningen, blir inte det kletigt om det till exempel regnar eller om man är lite varm?
    Jag har faktiskt inte tänkt på det, men jag tror inte att det kommer att vara något problem.
    awarwen skrev 2011-04-06 10:05:10 följande:
    Hm... sockerbaserat ris. Låter bra. Vad heter det? Var köpte du det?
    Jag köpte riset här;
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1057039&PPC=61291&tagval=&menuIdx=
  • M Berg

Vi har såpbubblor! Jag tycker det är så vackert med ett hav av bubblor i luften! Hoppas bara på bra väder

• awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 14:49:33 följande:
    Jag har faktiskt inte tänkt på det, men jag tror inte att det kommer att vara något problem.
    Jag köpte riset här;
    www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=s...=
    Thanks. Ska in och kolla om inte jag ska köpa det också.
  • awarwen
    M Berg skrev 2011-04-06 14:51:45 följande:
    Vi har såpbubblor! Jag tycker det är så vackert med ett hav av bubblor i luften! Hoppas bara på bra väder
    Köpte jättesöta såpbubblor till barnen och ungdomarna. Det är vita flaskor som ser ut som brud och brudgum. Det är jättefint med en massa bubblor, håller med dig helt. Skrattande
  • MeahJ
    awarwen skrev 2011-04-06 14:58:36 följande:
    Thanks. Ska in och kolla om inte jag ska köpa det också.
    Gör så Glad
    Sen tyckte jag att pricken över i:et var att riset är hjärtformat!
  • awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 15:00:16 följande:
    Gör så Glad
    Sen tyckte jag att pricken över i:et var att riset är hjärtformat!
    VA? Är det?? Ska kolla direkt. Du är en pärla!
  • MeahJ
    awarwen skrev 2011-04-06 15:01:20 följande:
    VA? Är det?? Ska kolla direkt. Du är en pärla!
    Tack, alltid roligt att få insperera och hjälpa till i den mån man kan  Solig
  • Silverglitter

Såpbubblor är fint, men jag fick faktiskt en fläck på min klänning när vi var på ett bröllop där de gett barnen såna såpbubblor som skulle vara "fläckfria". Nu tror jag iofs att barnet råkade skvätta "oblåst" såpbubblevatten på mig, så det var väl mer koncentrerat kanske. Men det var inte kul att gå runt med en fläck på klänningen resten av dagen. :/

Jag antar att mina gäster själva tar med ris, annars ber jag toastmastern fixa en liten korg eller liknande med ris som gästerna kan ta av. Har inte tänkt på att det kanske inte är ok för kyrkan. Måste komma ihåg att fråga prästen.

• Loppansson

Jag har varit på bröllop där vi som gäster fått såpbubblor. Jätte fint!!! Men det kan bli fläckar även av de som är "fläckfria" vilket hände mig. Det droppade från "hållaren" när jag skulle blåsa och de fläckarna gick inte bort efter kemtvätt heller :( så tänk på det, ni som ska ha det. Inte så kul m fläckar

• BlackWIngedAngel
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-04-05 23:17:14 följande:
    Men om man använder vanliga genomskinliga bubblor så kan det väl inte skada kläderna? Jag har blåst såpbubblor för glatta livet som barn och dessutom spillt ut det över kläder etc. och kan inte minnas att det nånsin skulle blivit några fläckar.
    Precis som Silverglitter nämner ovan så kan såpbubbelvatten absolut skada kläderna. När man leker med det som barn så har man oftast mindre ömtåliga kläder på sig och därför blir det inte samma problem. Man kan tvätta dem varmare och dessutom är de oftast inte blanka, vilket också gör att fläckar syns tydligare.
    MeahJ skrev 2011-04-06 14:49:33 följande:
    Jag köpte riset här;
    www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=s...=
    Sebastiána har en jättebra poäng där. Socker som smälter av regn blir kletigt när det smälter. Jättesmart på marken, men inte lika kul på kläderna om det skulle regna. Där kan vi snacka om saker som kan ställa till ordentliga fläckar! Planerar man att använda socker så bör man nog ha en backup-plan för regn.
Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?