• awarwen

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

Kan inte bestämma mig för vad vi ska välja.
    Ska gästerna kasta ris eller fågelfrön på oss?
    Vad har ni andra valt??

• Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?
  • Izmo

Vi kommer att ha såpbubblor! kul och fint!!!

• awarwen

Vänta lite nu... har läst några inlägg och jag kan ha fattat fel, men... tar gästerna med sig ris själva??
    Jag trodde att det var vi som skulle ordna med ngt gulligt/fint som de kan ta av.
    Såpbubblor har jag ordnat till barnen och ungdomarna som är så gamla att de klarar av det, men jag tänkte på de vuxna gästerna. Hm... men då behöver jag ju inte fundera. Eller... näe, nu blev det snurrigt.

• moonlightgirl

Jag tror att vi kommer att satsa på såpbubblor, ett sådant som inte missfärgar kläderna.  =)

• Sebastiána
    awarwen skrev 2011-04-05 19:32:38 följande:
    Vänta lite nu... har läst några inlägg och jag kan ha fattat fel, men... tar gästerna med sig ris själva??
    Jag trodde att det var vi som skulle ordna med ngt gulligt/fint som de kan ta av.
    Såpbubblor har jag ordnat till barnen och ungdomarna som är så gamla att de klarar av det, men jag tänkte på de vuxna gästerna. Hm... men då behöver jag ju inte fundera. Eller... näe, nu blev det snurrigt.
    Traditionen är sådan att bröllopsgästerna hyllar brudparet och önskar dem välgång genom att kasta ris på dem, ris som de själva tagit med sig... just för att de vill hylla brudparet. För mig känns det totalfel att tala om för gästerna hur de ska hylla oss (såvida inte kyrkan förbjuder riskastning, då måste man ju meddela det)

Man köper väl inte prestenter till sig själv när man fyller år och ber gästerna ta med sig dem till födelsedagsfesten?!
  • awarwen
    Sebastiána skrev 2011-04-05 19:42:51 följande:
    Traditionen är sådan att bröllopsgästerna hyllar brudparet och önskar dem välgång genom att kasta ris på dem, ris som de själva tagit med sig... just för att de vill hylla brudparet. För mig känns det totalfel att tala om för gästerna hur de ska hylla oss (såvida inte kyrkan förbjuder riskastning, då måste man ju meddela det)

Man köper väl inte prestenter till sig själv när man fyller år och ber gästerna ta med sig dem till födelsedagsfesten?!
    Haha.. näe det gör man ju inte. Men är det ok att ge barnen såpbubblor då? Eller anses det också tokigt?
  • Debe

Vi gifter oss borgligt och tar limmo till festlokalen där gästerna väntar så det blir inget vanligt "kasta ris utanför kyrkan" men jag har köpt 1500 mörlila rosenblad (vi har lila som färgtema) som de kan få kasta på oss när vi kommer ut ut limmon/ in i lokalen. Vi gifter oss i januari och vem vet, kanske är snöstorm då, haha, då blir det nog kastat inomhus. Kommer ordna en fin korg som vår toastmadame kan gå runt med och dela ut till gästerna.

• awarwen

Känns som att alla gör olika, helt enkelt som man vill. Skrattande
    Jag får nog grunna lite till, kanske kolla med mina närmaste vad de tycker.

• Sebastiána
    awarwen skrev 2011-04-05 19:44:43 följande:
    Haha.. näe det gör man ju inte. Men är det ok att ge barnen såpbubblor då? Eller anses det också tokigt?
    Det funkar väl
  • TheD

Inget av det då vi inte vill att folk ska kasta saker på oss... känns lite fånigt Flört Vi vll inte ödsla tid på att ta bort allt skit.

• Chicita

Vi ska inte heller ha nåt sånt. Det är inte tillåtet vid kyrkan pga skadedjursrisken. Men jag vill faktiskt inte ha hela håret fullt med ris och skräp sen heller i och för sig...

Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?