• awarwen

Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?

Kan inte bestämma mig för vad vi ska välja.
    Ska gästerna kasta ris eller fågelfrön på oss?
    Vad har ni andra valt??

• Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?
  • MeahJ
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-06 15:49:07 följande:
    Sebastiána har en jättebra poäng där. Socker som smälter av regn blir kletigt när det smälter. Jättesmart på marken, men inte lika kul på kläderna om det skulle regna. Där kan vi snacka om saker som kan ställa till ordentliga fläckar! Planerar man att använda socker så bör man nog ha en backup-plan för regn.
    Hehe, dom får väl kasta ovanför vårat paraply om det skulle regna Flört
    Men självklart hoppas vi på solsken Solig
  • BlackWIngedAngel
    MeahJ skrev 2011-04-06 15:56:11 följande:
    Hehe, dom får väl kasta ovanför vårat paraply om det skulle regna Flört
    Men självklart hoppas vi på solsken Solig
    Det gör nog alla, men det är ju bra att ni har en plan om så inte skulle bli fallet. :)
  • MeahJ
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-06 15:57:40 följande:
    Det gör nog alla, men det är ju bra att ni har en plan om så inte skulle bli fallet. :)
    Vår plan är att vi kommer ha ett paraply om det regnar.
    Det är inte hela världen om vädret inte blir det bästa, det viktiga är att vi kommer att få gifta oss  Skrattande
  • awarwen
    MeahJ skrev 2011-04-06 16:01:02 följande:
    Vår plan är att vi kommer ha ett paraply om det regnar.
    Det är inte hela världen om vädret inte blir det bästa, det viktiga är att vi kommer att få gifta oss  Skrattande
    Håller på du. Vi ska också ha paraply. Men självklart hoppas jag på sol sol sol Solig
  • Olga

Har aldrig hör om fågelfrö....ja ris, blommor, sopbubblor...Ni är ju inga fåglar!?!?!!

• EmmaHenke

Vi kommer att ha fågelfrö då det är snällare mot fåglarnas magar.

• moonlightgirl
    Loppansson skrev 2011-04-06 15:44:01 följande:

Jag har varit på bröllop där vi som gäster fått såpbubblor. Jätte fint!!! Men det kan bli fläckar även av de som är "fläckfria" vilket hände mig. Det droppade från "hållaren" när jag skulle blåsa och de fläckarna gick inte bort efter kemtvätt heller :( så tänk på det, ni som ska ha det. Inte så kul m fläckar

Oj nu har jag läst om flera stycken stycken som skriver som du i denna tråden. Vad besviken jag blir, ville ju ha såpbubblor men vill apsolut inte att någon av gästerna eller mig eller älsklingen ska få fula fläckar.
  • Mirjami

Bubblor för oss!

Annars hade en kompis äkta rosenblad, men där kan ju kyrkan säga nej ifall det riskerar ligga ruttnande blomblad utanför kyrkan sen. Annars är det väl den konfetti man kan finna lite här och var, finns ju i massvis med olika tryck, varav hjärtan är vanligast tror jag. Sen finns det ju fejk-ris i samma stil, påminner lite om en blandning mellan vanligt och puffat ris.

Men vill ni ha det riktigt vackert och riskfritt från kladd och fläckar så prata med kyrkan om rosenblad. Det är inte så väldans dyrt att köpa, men prata i god tid med florister för att de ska hinna bunkra upp det ni behöver.

• Aniara4
    EmmaHenke skrev 2011-04-06 19:19:59 följande:
    Och råttornas.
  • Sebastiána
    EmmaHenke skrev 2011-04-06 19:19:59 följande:
    Jag får väl säga det igen. Ris är INTE farligt för fåglar att äta. Det var väldigt vad den myten är seglivad!!!
Svar på tråden Ris eller fågelfrö? Vad har ni valt?