jenniejummie skrev 2011-05-12 20:53:07 följande:
ÅÅå vilken otur m brudklänningen! jag har tur, min "bästis"
ska sy min klänning och vi har hitta mönster och allt, ska bara få fingrarna ur och köpa tyg.
Vi har kommit ganska långt (tror jag!)
kyrka, festlokal, musik, mat, dekorationer, brudbukett, ringar, näbb och tärnkläder, hår, dukning, inbjudn.kort, plac.kort + lite annat fix är på G. så det känns skönt.
Jag tycker att en grillbuffé låter jättebra. Skönt för gästerna att röra sig lite ist för en stillasittande middag...
Var ligger Elinghem kyrka...? ALDRIG hört talas om, det låter väldigt fint!!
Jamen då har ni ju kommit långt i planeringern!
Så skönt! Vi fick ett bakslag här ikväll...stället där vi skulle vara på grillfesten hyr inte ut till oss! Så nu är vi tillbaka på ruta ett och har i princip ingen aning om vad vi ska göra. Kommer inte på något annat ställe där vi kan grilla. Funderar lite på om vi ska sätta upp ett partytält i Ireviken (om man får det, måste ju kolla i sånna fall). Får väl bli kallskuret istället för att grilla. Aningen stressad börjag jag bli...
Elinghem ligger upp på Norra Gotland i Hangvar socken. Inte långt ifrån Ireviken om du vet vart det är.
Sminkningen på studio blå tar dem 700 för, då ingår provsminkning. Håruppsättning från 1800 kr...vill man ha en provuppsättning så kostar det 200 kr. Mycket pengar, men jag känner att jag vill inte stressa med att försöka göra det själv och som du skriver, hur bra håller hår och smink om man gör själv? Nä, jag tänkte att jag lutar mig bak i stolen och låter någon som kan göra det!