• jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

• Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-06-14 19:07:14 följande:
    Vilket datum är det ni gifter er? Det borde vara i helgen eller?

Vet inget genomskinligt paraply...har bara ett med kanelbullar på  Skrattande
    JA idag åker vi över till Gotland och på lördag smäller det!! Börjar faktiskt känna mig skitnervös men samtidigt så himla förväntansfull.

Jag hittade ett genomskinligt/transparent paraply på Claes Olson, kanelbullar hade annars varit toppen ju Flört
  • bluttis
    Kosmoskissen skrev 2011-06-15 12:30:53 följande:
    JA idag åker vi över till Gotland och på lördag smäller det!! Börjar faktiskt känna mig skitnervös men samtidigt så himla förväntansfull.

Jag hittade ett genomskinligt/transparent paraply på Claes Olson, kanelbullar hade annars varit toppen ju Flört
    LYCKA TILL i helgen!!Skrattande
  • jenniejummie
    Kosmoskissen skrev 2011-06-15 12:30:53 följande:

Hoppas att er dag blir precis som ni vill ha den. vågar du lägga ut lite bilder från bröllopet tror du?

Ett varmt lycka till på Lördag.

Leve brudparet, hipp hipp!!
  • Kosmoskissen
    bluttis skrev 2011-06-15 13:42:54 följande:
    LYCKA TILL i helgen!!Skrattande
    jenniejummie skrev 2011-06-15 20:15:34 följande:
    Hoppas att er dag blir precis som ni vill ha den. vågar du lägga ut lite bilder från bröllopet tror du?

Tack ska ni ha!!
    Det blev så himla bra och lyckat på alla sätt och vis! Skrattande Vigseln i St Clemens var verkligen bra och det var sol nästan hela tiden.
    Maten på Frimis och servicen var kanon den med! Det viktigaste, förutom att man nu är gift, är att folk hela tiden säger att de hade det roligt och att stämningen var skön och avslappnad. Så det är mitt tips, slappna av och ha roligt!

Jättestort lycka till ni andra också. Kommer bli grymt!
  • GuteCarra
    Kosmoskissen skrev 2011-06-22 18:25:22 följande:
    jenniejummie skrev 2011-06-15 20:15:34 följande:

Tack ska ni ha!!
    Det blev så himla bra och lyckat på alla sätt och vis! Skrattande Vigseln i St Clemens var verkligen bra och det var sol nästan hela tiden.
    Maten på Frimis och servicen var kanon den med! Det viktigaste, förutom att man nu är gift, är att folk hela tiden säger att de hade det roligt och att stämningen var skön och avslappnad. Så det är mitt tips, slappna av och ha roligt!

Jättestort lycka till ni andra också. Kommer bli grymt!
    Härligt att eran dag blev lyckad här på ön :) Grattis i efterskott!
    Kommer vi får se några härliga bilder? ;)
  • jenniejummie

Jag har bestämt mig för att göra hår och smink själv. Kanske att ngn kan hjälpa mig med håret lite, det är ju lite svårt att få till själv bak... =)
    Den här uppsättningen gjorde jag på mindre än 20 min och utan tanke och idé, jag bara gjorde. Jag har varit orolig för att frisyren inte ska hålla en hel dag när man knåpar ihop den själv, men den här höll ända till klockan 03:00 när jag stupade i säng.

Tror ni att med lite övning och hjälp från ngn kan fixa en jättefin uppsättning?
    Jag ska ej ha blomma i håret på bröllopet utan slöja.
    Vad tror ni?
    vad tycker ni?

Glad Midsommar på er alla gutebrudar... Kyss
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-06-24 10:14:32 följande:

Jag har bestämt mig för att göra hår och smink själv. Kanske att ngn kan hjälpa mig med håret lite, det är ju lite svårt att få till själv bak... =)
    Den här uppsättningen gjorde jag på mindre än 20 min och utan tanke och idé, jag bara gjorde. Jag har varit orolig för att frisyren inte ska hålla en hel dag när man knåpar ihop den själv, men den här höll ända till klockan 03:00 när jag stupade i säng.

Tror ni att med lite övning och hjälp från ngn kan fixa en jättefin uppsättning?
    Jag ska ej ha blomma i håret på bröllopet utan slöja.
    Vad tror ni?
    vad tycker ni?

Glad Midsommar på er alla gutebrudar... Kyss
    Ser fint ut! Kommer ju bli många kramar och på Gotland blåser det ju och ni kanske ska ha dans etc. Bara du har gott om ordentliga nålar och mkt spray i håret kommer det säkert att hålla, det är ju kanon om man kan fixa det själv! Skrattande
  • jenniejummie

nu händer det grejjer....

Hindersprövningen är skickad och godkänd...puh!
    Inbjudningarna kommer att komma fram imorgon, ingen vet ngt så det är väldigt spännande och se hur folk kommer att reagera.
    Viktnedgång påbörjad.
    Namnbyte, skickas in imorgon.
    Börjar få lite mer koll på hur vi vill ha det m dekorationer mm

Det är ju hur mycket som helst kvar att göra men en liten bit på väg iaf...

Hur går det för er Gutebrudar?

• Pysan88

Hej.
    Hittade den här sidan precis och blev så glad Glad.
    Vi ska gifta oss den 11/11-11 på gotland och det börjar närma sig med stormsteg och det känns som om inget är färdigt ännu.
    Vi kom på lite i sista sekunden att vi skulle ha just det datumet och i år.

Känner ni till någon bra sömmerska till att sy upp brudklänningen hos?
    Är det nån här inne som har tips på hur man ska sy om knoppa lakan till stolsöverdrag?
    Trubadur?

Många frågor Tungan ute

• jenniejummie
    Pysan88 skrev 2011-09-28 12:17:44 följande:
    Hej.
    Hittade den här sidan precis och blev så glad Glad.
    Vi ska gifta oss den 11/11-11 på gotland och det börjar närma sig med stormsteg och det känns som om inget är färdigt ännu.
    Vi kom på lite i sista sekunden att vi skulle ha just det datumet och i år.

Känner ni till någon bra sömmerska till att sy upp brudklänningen hos?
    Är det nån här inne som har tips på hur man ska sy om knoppa lakan till stolsöverdrag?
    Trubadur?

Många frågor Tungan ute
    Woe vad häftigt!! Var ska ni gifta er? Nä visst börjar man få PANIK!!! Sex veckor kvar (ungefär)...
    min tärna är utb.sömmerska så hon syr min klänning. Vet tyvärr ingen annan.
    Ang Knoppa så vet jag att jag sett det i ngn tråd här på bt. Gör en egen tråd och fråga, så får du säkert svar.
    Vi har Probono som trubadurer, 2 killar och 1 tjej. Hur mycket får trubaduren kosta?
    Fråga på du, det är ingen fara... =)
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011