• jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

• Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • Kosmoskissen
    In Wonderland skrev 2011-05-14 01:43:12 följande:
    Åh vad spännande att ditt bröllop är så snart! Vi var och kollade på Frimis. Det kommer bli super!! Börjar du bli nervös? Det kommer bli en strålande soldag :) Har inte Gotland mest soltimmar i Sverige, tror jag har läst det någonstans.
    JO jag börjar bli supernervös! Samtidigt tycker man att tiden kryper fram =) Jag hoppas verkligen att vädret blir bra! Annars får vi snabba på själva ceremonin och sen springa upp till Frimis haha!!
    Förra veckan var vi i Visby och för andra gången på Frimis och jag tror också att det kommer bli riktigt bra där! Kanske lite "stifft" med gubbarna på väggen och pelarna och så men våra gäster och vi är inte det så det jämnar ut sig Skrattande Lokalerna är vackra och trädgården utanför inte minst.
  • bluttis
    jenniejummie skrev 2011-05-14 10:41:40 följande:
    ajajaj! Men det måste ju finna ngt ställe på n.a gotland som kan hyra ut. Annars så är väl partytält bra?! Ni har ingen som kan grilla åt er då?
     Kappelshamn är väl inte så långt därifrån? Jag vet att Anne på Maven där har caterat (stavas det så) till många bröllop och hon är ju jätteduktig.
    Ni kan ju höra med dom på Astuen i Lärbro om de kan hyra ut. Pizzabuffé kanske? Flört
    Eller det kanske finns ngn bygdegård i närheten... Hoppas att det löser sig.

Shit vad dyrt!Guld i mun Oj, det är för mycket pengar för oss...Gråter Det hade ju varit JÄTTESKÖNT att bara luta sig tillbaka och smutta på ett glas bubbel och bara njuta!! ÅÅÅ vad avis jag blir!
    Åh tack för alla tips!! Vad är Austen för något? googlade men hittade inget... Vi var och åkte runt igår för att titta på ställen där vi kan vara. Var på Sigsarve strand (en stenstrand brevid Ireviken), var väldigt mysigt och avskilt, men knepigt att ta sig dit och inte så stor plats för ett partytält som vi i sådana fall tänkte ha. Var även i Kappelshamn, men hittade inget ställe där. Ireviken är ju jättefint, men jag antar att det är väldigt mycket turister där? Hamnade tillslut i Hideviken och det lutar åt det stället nu! Men det är så långt från kyrkan så vi funderar på att ha vigseln på strande då också i sådana fall...det blir kanske strandbröllop istället för i kyrkruin! Då kör vi på att grilla på stranden också : )

Någon som har koll på om man får sätta upp ett partytält på en allmän strand??

Ja, det är dyrt med frissan! Tänkte aboslut göra det själv först, för våran budget är inte stor. Men så erbjöd sig (eller jag frågade) en kompis att fota och hon skulle göra det gratis som en bröllopspresent, så då slapp vi betala 3000 för en annan tjej som skulle ha gjort det. Så då kände jag att jag kunde ta frissan istället. Men jag velar faktiskt fortfarande om det! Kanske försöker göra håret själv iaf. Vi får se! Men sminket överlåter jag till Studio Blå hur som helst, för det har jag inte riktigt koll på: P
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-05-15 12:53:07 följande:
    Åh tack för alla tips!! Vad är Austen för något? googlade men hittade inget... Vi var och åkte runt igår för att titta på ställen där vi kan vara. Var på Sigsarve strand (en stenstrand brevid Ireviken), var väldigt mysigt och avskilt, men knepigt att ta sig dit och inte så stor plats för ett partytält som vi i sådana fall tänkte ha. Var även i Kappelshamn, men hittade inget ställe där. Ireviken är ju jättefint, men jag antar att det är väldigt mycket turister där? Hamnade tillslut i Hideviken och det lutar åt det stället nu! Men det är så långt från kyrkan så vi funderar på att ha vigseln på strande då också i sådana fall...det blir kanske strandbröllop istället för i kyrkruin! Då kör vi på att grilla på stranden också : )

Någon som har koll på om man får sätta upp ett partytält på en allmän strand??

Ja, det är dyrt med frissan! Tänkte aboslut göra det själv först, för våran budget är inte stor. Men så erbjöd sig (eller jag frågade) en kompis att fota och hon skulle göra det gratis som en bröllopspresent, så då slapp vi betala 3000 för en annan tjej som skulle ha gjort det. Så då kände jag att jag kunde ta frissan istället. Men jag velar faktiskt fortfarande om det! Kanske försöker göra håret själv iaf. Vi får se! Men sminket överlåter jag till Studio Blå hur som helst, för det har jag inte riktigt koll på: P
    Å det blir ju ett riktigt beachparty! Häftigt! Då kan ni ju ha sådana där stora eldar som man har sett på highschoolfilmer.. =) Det kommer bli hur bra som helst!

Hide är ju jättefint!

Jag vet inte om man får ställa upp tält varsom helst! Vem vet sånt?
     Det låter som ngn kommungrej! ring till växeln och fråga...

Astuen är en pizzeria/restaurang, fast det låter ju som om Hide är mysigare!
  • jenniejummie
    Kosmoskissen skrev 2011-05-13 11:38:49 följande:
    Hej på er! Här hoppar jag in med glädje Glad
    Vi ska också gifta oss på Gotland i sommar! Liter drygt en månad kvar faktiskt!! Vad kul att se fler som ska gifta sig där för det nästan som ett företag i sig att hitta aktuella gotlandstrådar här på BT.
    Vi bor tyvärr inte på Gotland längre så planeringen har skett från fastlandet med några besök på ön, senast förra helgen då vi spikade och bokade det mesta.

Vi ska gifta oss borgerligt den 18 juni i Visby, i St Clemens ruin. Festen efteråt ska hållas på Frimis, ett stenkast därifrån bara. Hjälp mig att be vädergudarna om fint väder, eller åtminstone uppehåll!

Hår och smink ska jag få på Studio blå jag med, precis som bluttis.
    Blommor har vi beställt från Irisdals på Hästgatan nära Österport. Tjejen där var jättetrevlig!
    Ringarna fixade vi faktiskt också i Visby, eller ja vi har inte fått dem än men de är beställda från Dicks guld och silver vid Österport.

Ska bli spännande att fortsätta följa hur det går för er andra och toppen att vi kan dela med oss av tips och erfarenheter =)
    Ååååå vad häftigt! Bara knappt en månad kvar, jag vill också bara ha en månad kvar! Tiden sniglar sig fram.

Du kommer få en underbar dag tror jag! annorlunda med en ruin!S.t clemens är så fin.
    Håller mina små tummar för att er dag inte kommer regna bort!
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-05-15 19:38:13 följande:
    Ååååå vad häftigt! Bara knappt en månad kvar, jag vill också bara ha en månad kvar! Tiden sniglar sig fram.

Du kommer få en underbar dag tror jag! annorlunda med en ruin!S.t clemens är så fin.
    Håller mina små tummar för att er dag inte kommer regna bort!
    Tack tack Glad
    Hoppas det går bra med din planering, ju tidigare man är ute med att bestämma sig för saker desto bättre känns det ju närmare man kommer sin stora dag. November känns romantiskt tycker jag! Det är den tid på året då man behöver lite extra sånt!
  • bluttis

Någon som ätit på Lickershamnskrogen någon gång?? Och hur är restaurangen och maten i sånna fall?

• bluttis

Jaha...fick veta nu ikväll att tjejen som skulle sjunga på vigseln/dopet inte tänker göra det. Hon kom visst på att hon inte vågade.

Någon som vet någon billig som kan sjunga?? Känns som att det blir svårt att hitta någon med så här kort varselRynkar på näsan

• GuteCarra

Hej tjejer!
    Här har ni en gotlänning till som går i bröllopsplaner. Vårat datum är inte förrän 16 juli 2012, men planerna (i mitt huvud) är redan i full gång ;)
    Såg att nån hade skrivit om band tidigare. Jag frågade faktiskt Dejavu (som nån länkade till), när dom spelade på Hp5 för nån helg sen vad dom brukade ta för ett spela på bröllop.
    Ca 8000:- Vet inte alls vad andra band tar. Men dom står helt klart med på våran "bandlista", dom var ju grymt bra om inte annat ;)

Bluttis- Visst var de du som skulle gifta dig i Elighems ödekyrka (stavas de så) ?
                Vi är lite inne på de också. Men har själv aldrig varit där, ÄN ;)
                Hur gör man med musik o ljud där? Måste man ordna allts sånt själv?
                Hur tänker ni ifall de börjar regna? För de finns väl inget tak hehe...har som sagt var inte varit där :p

• Kosmoskissen
    bluttis skrev 2011-05-18 22:41:06 följande:
    Jaha...fick veta nu ikväll att tjejen som skulle sjunga på vigseln/dopet inte tänker göra det. Hon kom visst på att hon inte vågade.

Någon som vet någon billig som kan sjunga?? Känns som att det blir svårt att hitta någon med så här kort varselRynkar på näsan
    Näe? Vad trist. Hon kanske behöver lite pepp bara? Annars kanske du kunde kontakta någon av de där som In Wonderland rekommenderade?
    Har ingen aning om vad de tar men fråga kostar inget iaf Glad
     Eller om den här tjejen har någon annan som hon kan föreslå eftersom det börjar bli lite ont om tid för er.
    In Wonderland skrev 2011-05-13 03:54:13 följande:
    Bandet vi ska ha har gjort ett undantag för oss. De spelar inte längre på bröllop, men jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med dessa två: www.dealmusic.se, www.dejavugotland.se (tror dejavu är billigare),

Annars hittar du DJs på www.pa-kompaniet.se och www.teknikproduktion.se 
  • bluttis
    GuteCarra skrev 2011-05-19 15:22:46 följande:
    Hej tjejer!
    Här har ni en gotlänning till som går i bröllopsplaner. Vårat datum är inte förrän 16 juli 2012, men planerna (i mitt huvud) är redan i full gång ;)
    Såg att nån hade skrivit om band tidigare. Jag frågade faktiskt Dejavu (som nån länkade till), när dom spelade på Hp5 för nån helg sen vad dom brukade ta för ett spela på bröllop.
    Ca 8000:- Vet inte alls vad andra band tar. Men dom står helt klart med på våran "bandlista", dom var ju grymt bra om inte annat ;)

Bluttis- Visst var de du som skulle gifta dig i Elighems ödekyrka (stavas de så) ?
                Vi är lite inne på de också. Men har själv aldrig varit där, ÄN ;)
                Hur gör man med musik o ljud där? Måste man ordna allts sånt själv?
                Hur tänker ni ifall de börjar regna? För de finns väl inget tak hehe...har som sagt var inte varit där :p
    Hej! Va kul att ni funderar på elinghem: ) Jag ringde till Lärbro pastorat och bokade kyrkan genom dem, och hon jag pratade med sa att om det regnar så är vi i hangvar kyrka istället. Prästen kollar innan om hur vädret verkar ska bli och så är det han/hon som avgör... Jag skulle bli uppringd av en präst för att prata igenom allt (och har inte blivit uppringd än), så jag vet faktiskt inte hur man gör med musik, det är inget jag har tänkt på för vi tänkte bara ha någon som sjunger och spelar gitarr:) Det är en ganska liten kyrka, bara så att du vet ifall ni har tänkt bjuda mååånga till vigseln. Det går säket ordna iaf men det kanske blir lite trångt.... Har bara varit där en gång, tidigt i våras och jag tyckte det var jättefint där! Kan tänka mig nu när träden slagit ut att det är äääännu mysigare: ) Tror att jag ska ha lite bilder innifrån kyrkan ifall du vill se? hoppas bara att jag hittar dom i så fall: P
    Kosmoskissen skrev 2011-05-19 15:23:45 följande:
    Näe? Vad trist. Hon kanske behöver lite pepp bara? Annars kanske du kunde kontakta någon av de där som In Wonderland rekommenderade?
    Har ingen aning om vad de tar men fråga kostar inget iaf Glad
     Eller om den här tjejen har någon annan som hon kan föreslå eftersom det börjar bli lite ont om tid för er.
    In Wonderland skrev 2011-05-13 03:54:13 följande:
    Bandet vi ska ha har gjort ett undantag för oss. De spelar inte längre på bröllop, men jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med dessa två: www.dealmusic.se, www.dejavugotland.se (tror dejavu är billigare),

Annars hittar du DJs på www.pa-kompaniet.se och www.teknikproduktion.se 
    Ja jättetrist... Det är ingen som jag har pratat med själv, utan en kompis som haft kontakt med henne (det är hennes kusin). I förrgår när min kompis kontaktade henne för att vi skulle kunna träffas och gå igenom låtarna, så sa hon att hon inte ville längre. Kunde hon inte sagt det tidigare? : / Men jag ska kolla vilka det var In Wonderland hade rekommenderat!: ) Min barndomkompis som ska bli gudmor till vår dotter samtidigt som vi gifter oss har en kille som sjunger och spelar (han har ett band)...jag har aldrig träffat honom och det känns lite dumt att fråga om han kan sjunga när dom ska komma som gäster till bröllopet och är här på semester samtidigt. Men jag kan ju alltid hoppas att han erbjuder sig när jag berättar läget för min kompis. Det ska nog ordna sig, men nu får det faktiskt vara bra med bakslag för migFlört och nu fattar jag varför folk börjar planera sina bröllop sisådär ett år före!! haha...jag begrep inte vad som skulle vara så svårt när vi bestämde oss i mars det här åretTungan ute
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011