GuteCarra skrev 2011-05-19 15:22:46 följande:
Hej tjejer!
Här har ni en gotlänning till som går i bröllopsplaner. Vårat datum är inte förrän 16 juli 2012, men planerna (i mitt huvud) är redan i full gång ;)
Såg att nån hade skrivit om band tidigare. Jag frågade faktiskt Dejavu (som nån länkade till), när dom spelade på Hp5 för nån helg sen vad dom brukade ta för ett spela på bröllop.
Ca 8000:- Vet inte alls vad andra band tar. Men dom står helt klart med på våran "bandlista", dom var ju grymt bra om inte annat ;)
Bluttis- Visst var de du som skulle gifta dig i Elighems ödekyrka (stavas de så) ?
Vi är lite inne på de också. Men har själv aldrig varit där, ÄN ;)
Hur gör man med musik o ljud där? Måste man ordna allts sånt själv?
Hur tänker ni ifall de börjar regna? För de finns väl inget tak hehe...har som sagt var inte varit där :p
Hej! Va kul att ni funderar på elinghem: ) Jag ringde till Lärbro pastorat och bokade kyrkan genom dem, och hon jag pratade med sa att om det regnar så är vi i hangvar kyrka istället. Prästen kollar innan om hur vädret verkar ska bli och så är det han/hon som avgör... Jag skulle bli uppringd av en präst för att prata igenom allt (och har inte blivit uppringd än), så jag vet faktiskt inte hur man gör med musik, det är inget jag har tänkt på för vi tänkte bara ha någon som sjunger och spelar gitarr:) Det är en ganska liten kyrka, bara så att du vet ifall ni har tänkt bjuda mååånga till vigseln. Det går säket ordna iaf men det kanske blir lite trångt.... Har bara varit där en gång, tidigt i våras och jag tyckte det var jättefint där! Kan tänka mig nu när träden slagit ut att det är äääännu mysigare: ) Tror att jag ska ha lite bilder innifrån kyrkan ifall du vill se? hoppas bara att jag hittar dom i så fall: P
Kosmoskissen skrev 2011-05-19 15:23:45 följande:
Näe? Vad trist. Hon kanske behöver lite pepp bara? Annars kanske du kunde kontakta någon av de där som In Wonderland rekommenderade?
Har ingen aning om vad de tar men fråga kostar inget iaf
Eller om den här tjejen har någon annan som hon kan föreslå eftersom det börjar bli lite ont om tid för er.
Ja jättetrist... Det är ingen som jag har pratat med själv, utan en kompis som haft kontakt med henne (det är hennes kusin). I förrgår när min kompis kontaktade henne för att vi skulle kunna träffas och gå igenom låtarna, så sa hon att hon inte ville längre. Kunde hon inte sagt det tidigare? : / Men jag ska kolla vilka det var In Wonderland hade rekommenderat!: ) Min barndomkompis som ska bli gudmor till vår dotter samtidigt som vi gifter oss har en kille som sjunger och spelar (han har ett band)...jag har aldrig träffat honom och det känns lite dumt att fråga om han kan sjunga när dom ska komma som gäster till bröllopet och är här på semester samtidigt. Men jag kan ju alltid hoppas att han erbjuder sig när jag berättar läget för min kompis. Det ska nog ordna sig, men nu får det faktiskt vara bra med bakslag för mig
och nu fattar jag varför folk börjar planera sina bröllop sisådär ett år före!! haha...jag begrep inte vad som skulle vara så svårt när vi bestämde oss i mars det här året