• jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

• Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • Kosmoskissen

Nu måste jag fråga er; vi kom just på att vi nog behöver lite ljudförstärkning till vår kompis som ska sjunga under vigseln. Det "bara" han och hans akustiska gitarr och vi är ju ca 50 st och i en ruin så ljudet kan lätt blåsa iväg.

Jag har pratat med PA-kompaniet och har ett pris från dom för en enkel utrustning men det är ju inte billigt med tanke på att det faktiskt bara handlar om 1 sång.

Är det någon av er som har nåt annat tips på vem jag kan fråga, känner ni nån som har lite ljudutrustning att låna ut?

• GuteCarra
    Kosmoskissen skrev 2011-05-14 11:53:57 följande:
    JO jag börjar bli supernervös! Samtidigt tycker man att tiden kryper fram =) Jag hoppas verkligen att vädret blir bra! Annars får vi snabba på själva ceremonin och sen springa upp till Frimis haha!!
    Förra veckan var vi i Visby och för andra gången på Frimis och jag tror också att det kommer bli riktigt bra där! Kanske lite "stifft" med gubbarna på väggen och pelarna och så men våra gäster och vi är inte det så det jämnar ut sig Skrattande Lokalerna är vackra och trädgården utanför inte minst.
    Var inne och kollade på Frimis hemsida precis. Såg ju jättemysigt ut :)
    Har ni bett dom om hjälp med allt, såsom dukning , mat osv?
    Finns det möjlighet att ha ett band som spelar där?
    O tillsist den stora frågan, Vad kostar de ;) ??
  • jenniejummie

Jag har börjat kolla lite på bordsplacering och det är ju verkligen inte det enklaste!
    Jag har ett ganska stort problem då både min mamma och pappa har gått bort. Hur ska bordsplaceringen se ut då??? Ngn som vet?
    Vi kommer att ha ett honnörs bord, men om vare sig mamma eller pappa sitter där så blir det ju två stolar som är tomma. Vem står "på tur" att fylla dom? Syskon? Tärna? Eller ska man bara göra honnörsbordet mindre?

Tacksam för svar!

• Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-05-21 08:47:50 följande:
    Jag har börjat kolla lite på bordsplacering och det är ju verkligen inte det enklaste!
    Jag har ett ganska stort problem då både min mamma och pappa har gått bort. Hur ska bordsplaceringen se ut då??? Ngn som vet?
    Vi kommer att ha ett honnörs bord, men om vare sig mamma eller pappa sitter där så blir det ju två stolar som är tomma. Vem står "på tur" att fylla dom? Syskon? Tärna? Eller ska man bara göra honnörsbordet mindre?

Tacksam för svar!
    Jag tycker att ni kan ha dom som står er närmast alltså vänner och/eller övrig familj, vid honörsbordet. Vet inte hur många plaster ni har tänkt er  vid det bordet men antalet är ju inte det viktigaste egentligen.
    Ni kanske kan dela på din blivandes föräldrar, typ att du har din svärfar vid sidan och din partner har sin mamma vid sin sida och sen fyller ni på med de ni känner att ni vill ha där, syskon eller så.

Personligen kan jag tycka att man faktiskt inte måste följa det här med varannan man och kvinna vid bordet om man hellre känner att ens bästa tjejkompis står en närmare Glad
  • In Wonderland
    jenniejummie skrev 2011-05-21 08:47:50 följande:

Tacksam för svar!
    Jag håller med Kosmoskissen. Tycker inte heller att man måste följa de traditionella honnörsbordsreglerna, utan välj de ni helst vill ha där. Min pappa och min fästmans mamma har båda gått bort och vi har valt att ha två tomma stolar vid vårt honnörsbord (som är runt) istället för att fylla dem. Så kan gästerna komma fram och prata med oss under kvällen.
  • jenniejummie

tack för svar och tips!
     jag var in i bygdegården idag och kikade lite, räknade fönster och försökte klura på hur borden ska stå.
    Ett stort problem uppenbarade sig...väggarna är fruktansvärt fula!!!Skrikandes Gamla blommiga 80-tals tapeter och ful brun bröstpanel i skivor där en del av skivorna hade avskalad färg....HU!!! nu måste jag nog se om jag kan få tag på billigt vitt tyg och täcka skiten med.....Hej då budget!!!
     Det kanske blir billigare med vit färg från Rusta, jag kan måla om skiten kanske??!! Flört Oj, blev lite uppretad där... he he

• jenniejummie

Wiiii Har börjat pyssla med inbjudningskorten! tänkte skicka dem i slutet av Juli (gifter oss 111111)det kanske är lite tidigt men jag vill berätta för folk snarast!!! De enda som vet  är tärnan, bestman och min kusin. Berättade även för min mamma men hon gick bort i mitten av april. Inte ens våra barn vet ngt än...
     Vi tänker inte berätta för ngn mer förrens inbjudningarna dimper ner i brevlådorna runt om i Sverige! He he, det blir häftigt! Tänk alla telefonsamtal vi kommer att få när gästerna fått sina inbjudningar... Glad 
  • GuteCarra
    jenniejummie skrev 2011-05-22 16:27:41 följande:
    tack för svar och tips!
     jag var in i bygdegården idag och kikade lite, räknade fönster och försökte klura på hur borden ska stå.
    Ett stort problem uppenbarade sig...väggarna är fruktansvärt fula!!!Skrikandes Gamla blommiga 80-tals tapeter och ful brun bröstpanel i skivor där en del av skivorna hade avskalad färg....HU!!! nu måste jag nog se om jag kan få tag på billigt vitt tyg och täcka skiten med.....Hej då budget!!!
     Det kanske blir billigare med vit färg från Rusta, jag kan måla om skiten kanske??!! Flört Oj, blev lite uppretad där... he he
    Ett tips är att köpa knoppa lakan från Ikea, 19:- st ;)
    Gud vad kul med överaskning!! Lycka till med korten.
  • In Wonderland

Någon av er Gotlandsbrudar som vet vem prästen Lennart Kinnander är? Han jobbar i Visby Domkyrka. Så nyfiken! Vi har precis blivit tilldelad honom som präst och kommer inte ha möjlighet att träffa honom förrän mitten på Juli.

• jenniejummie
    GuteCarra skrev 2011-05-22 19:02:25 följande:
    Ett tips är att köpa knoppa lakan från Ikea, 19:- st ;)
    Gud vad kul med överaskning!! Lycka till med korten.
    Åååå tack för tipset...KANON! Du räddade precis vår budget.

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011