• jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

• Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • OlofssonMartina

Heej!! Vi är ett gotländskt par som gifter oss 16e Juni -12! 
    Vad kul att äntligen hitta andra som gifter sig här på ön, Ellinghem ödekyrka är superfin, vi hade tänkt gifta oss där.. men tillslut valde vi att gifta oss på Åminne-stranden istället för det var det vi verkligen ville (strandbröllop)
     Vi har ganska klart för oss hur vi vill ha allt, det enda hittills som vi verkligen inte har en aning om är musiken och hur vi ska ta oss mellan vigselplatsen och festlokalen..
    Vår budget på ett band/musik är 3000kr.. och det hittar man inget band för känns det som.. så kanske får bli spotify istället..
    Ingen här som vill sälja knoppalakan till mig efter sitt bröllop? behöver minst 90st.. 

• Pysan88

Vi ska gifta oss i Norrlanda kyrka.. Ni då?
    Vet inte riktigt med kostnad på trubadur.
    Har ikväll pratat med en som ska göra maten så en grej mindre iaf :P.

Det är fullt upp kan man säga, har en liten bebis på 5månader och bröllopet, så det blir mkt planering på kvällarna.
    Ska försöka få iväg inbjudan imorrn iaf.

Det var en väldigt fin frisyr du hade gjort :). vet inte riktigt om jag ska få frisyren gjord hos en frisör eller om en kompis ska hjälpa mej.

Oj, blev nog ett virrigt inlägg, men det är så mkt i huvet just nu Tungan ute

• jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-09-28 17:23:33 följande:
    Heej!! Vi är ett gotländskt par som gifter oss 16e Juni -12! 
    Vad kul att äntligen hitta andra som gifter sig här på ön, Ellinghem ödekyrka är superfin, vi hade tänkt gifta oss där.. men tillslut valde vi att gifta oss på Åminne-stranden istället för det var det vi verkligen ville (strandbröllop)
     Vi har ganska klart för oss hur vi vill ha allt, det enda hittills som vi verkligen inte har en aning om är musiken och hur vi ska ta oss mellan vigselplatsen och festlokalen..
    Vår budget på ett band/musik är 3000kr.. och det hittar man inget band för känns det som.. så kanske får bli spotify istället..
    Ingen här som vill sälja knoppalakan till mig efter sitt bröllop? behöver minst 90st.. 
    Jag har en massa knoppa som jag vill bli av med efter bröllopet, vi kan hålla kontakt!
    Vi har ngr trubadurer som ligger runt 3000:-, vill du att jag ska höra med dom? De heter Probono, är 2 killar och 1 tjej.
  • jenniejummie
    Pysan88 skrev 2011-09-28 20:53:27 följande:
    Vi ska gifta oss i Norrlanda kyrka.. Ni då?
    Vet inte riktigt med kostnad på trubadur.
    Har ikväll pratat med en som ska göra maten så en grej mindre iaf :P.

Det är fullt upp kan man säga, har en liten bebis på 5månader och bröllopet, så det blir mkt planering på kvällarna.
    Ska försöka få iväg inbjudan imorrn iaf.

Det var en väldigt fin frisyr du hade gjort :). vet inte riktigt om jag ska få frisyren gjord hos en frisör eller om en kompis ska hjälpa mej.

Oj, blev nog ett virrigt inlägg, men det är så mkt i huvet just nu Tungan ute
    Vi gifter oss i Romakyrka, vi bor i Roma och jag sjunger i kören där, så det kändes naturligast. + att den är ju väldigt fin!

Förstår att det är mycket att tänka på, jag går snart upp i atomer!!!! =) Huvet sprängs snart!!!

Tack för komplimangen! Jag kommer nog inte att göra håret själv, har hittat en tjej som ev.ska göra smink o hår. Ska iväg och prova nästa vecka och det ska bli spännande!
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-09-29 11:36:09 följande:
    Jag har en massa knoppa som jag vill bli av med efter bröllopet, vi kan hålla kontakt!
    Vi har ngr trubadurer som ligger runt 3000:-, vill du att jag ska höra med dom? De heter Probono, är 2 killar och 1 tjej.
    Nu har jag fått tag i 70st lakan tror jag.. men behöver minst 30st till så självklart kan jag köpa ett par st!
    Okej, trodde inte det fanns någon som spelade så hade i stort sett gett upp..
    Är dem bra? några du känner? vi har en vän som är väldigt musikalisk, så tänkte kolla med honom nu i dagarna om han känner någon, annars låter det jättebra.. hör av mig om det när jag pratat med honom! :D 
  • Lev idag

Hej alla! Här är en till som ska slå till på Gotland. :D
    28/7 2012 gifter vi oss i St:Nicolaj ruin i Visby. Festen kommer vi att ha i Tofta bygdegård då vi bor i Tofta.

Vi kommer att ha ett rockigt bröllop med färger som svart, rött och vitt.
    Min klänning som jag väntar hem från ebay är vit och svart.
    Jag har köpt en massa dekoration till borden. Organzaband till stolarna.
    Nu ska jag bara ha tag i knoppalakan till stolarna.
    Jag har köpt skor och väska.
    Preliminärbokat bandet.
    Ska ha brudvisning på kvällen med eldshow. :D Ska bli grymt! :D
    Till mat ska vi ha buffé, helgrillat lamm med tillbehör av olika slag.

Vad roligt att följa fler som ska gifta sig på Gotland. :D

• jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-09-29 16:48:59 följande:
    Nu har jag fått tag i 70st lakan tror jag.. men behöver minst 30st till så självklart kan jag köpa ett par st!
    Okej, trodde inte det fanns någon som spelade så hade i stort sett gett upp..
    Är dem bra? några du känner? vi har en vän som är väldigt musikalisk, så tänkte kolla med honom nu i dagarna om han känner någon, annars låter det jättebra.. hör av mig om det när jag pratat med honom! :D 
    Jag har personligen inte hört dem, men de brukar spela på min blivandes restaurang. Jag har hört att de ska vara bra, jag får lämna en recension efter bröllopet... =)
    Ja, hör av dig!
  • jenniejummie
    ObestämdLev idag skrev 2011-09-30 08:48:18 följande:

Hej alla! Här är en till som ska slå till på Gotland. :D
    28/7 2012 gifter vi oss i St:Nicolaj ruin i Visby. Festen kommer vi att ha i Tofta bygdegård då vi bor i Tofta.

Vi kommer att ha ett rockigt bröllop med färger som svart, rött och vitt.
    Min klänning som jag väntar hem från ebay är vit och svart.
    Jag har köpt en massa dekoration till borden. Organzaband till stolarna.
    Nu ska jag bara ha tag i knoppalakan till stolarna.
    Jag har köpt skor och väska.
    Preliminärbokat bandet.
    Ska ha brudvisning på kvällen med eldshow. :D Ska bli grymt! :D
    Till mat ska vi ha buffé, helgrillat lamm med tillbehör av olika slag.

Vad roligt att följa fler som ska gifta sig på Gotland. :D

Å vad häftigt m rockbröllop! Ascoolt m eldshow. Vi har inte bestämt oss om brudvisning än. Tänk om man fixar en massa och så kommer det ingen...Obestämd Ska ni bjuda på ngt vid brudvisningen?
     Våra färger är svart rött och gult. Det kanske finns ngt efter bröllopet som du är intresserad av...har bla svarta löpare...
    Ni verkar ha kommit långt i planeringen, skönt!!! Tiden går sååå sjukt snabbt, så det är bra att vara ute i god tid...Jag börjar få lite lätt panik, 6v kvar och en massa kvar att fixa med.
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-10-01 09:32:40 följande:
    Jag har personligen inte hört dem, men de brukar spela på min blivandes restaurang. Jag har hört att de ska vara bra, jag får lämna en recension efter bröllopet... =)
    Ja, hör av dig!
    Absolut! kollade upp dem, och visade sig att de spelar på åminne ikväll.. tror jag..så om min blivande inte slutar jobba för sent så sticker vi ut och lyssnar! :) 
  • Pysan88

Då bor vi ganska nära varann Glad. Bor lite utanför Roma.

Har också tänkt på det där med brudvisning och om ingen kommer, så får ännu se hur vi ska göra. Om vi ska ha brudvisning ska vi nog bjuda på typ cider och salt kringla eller någe.

Var på IKEA igår å köpte lite till till bröllopet, så tror vi har dekorationen ganska klar iaf.
    Har tänkt ha färgtema i silver och vinrött.

Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011