• Aqwe

Visa era ringar!

Själv tycker jag dessa är fina :)

• Svar på tråden Visa era ringar!
  • Anna B
    blomster skrev 2011-05-24 20:38:23 följande:
    Den har min guldsmed "luskat" fram. Sa att jag ville ha en coffeefärgad diamant så tog de hem några olika kulörer från ljus-ljusbrun till riktigt mörk. De flesta guldsmeder kan nog ta hem lite naturfärgade diamanter.
    mmm. Coffee diamanter är såå snygga. Jag ska ha en alliansring i vitguld, men princess-slipade coffeediamanter (fast inte runt hela). Blir så himla fint! Längtar tills den ska sitta på fingret. Min förlovningsring är i rött guld, lite bredare med tre princesser, fast vanliga diamanter. Så de blir lixom tvärt om i färgen :)
  • Wellypie
    LillaMy666 skrev 2011-05-19 15:15:24 följande:
    Vad är det här för material? Köpt var till vilket pris?
    Gillar skaaaaarpt. :)
    Hej och tack så mycket! 

Min ring är vitguld 18k med en TW IF diamant. Diamanten har jag fått av min mamma från hennes vigselring. Den är gjort hos David J. Butler i Malmö och allting (guld, arbetet och infästning exklusive diamanten) kostade 10000.   
  • Fröken Lindström

Så här ser min ut ungefär.
    Det är min mammas farfar som gjorde den när han var ung och gav den till sin fru.
    Den ser ungefär ut som på bilden men med en helt otroligt vacker fattning (med små snirkliga blommor) och jag har valt att bara ha den, men kanske att jag lägger till en annan ring i framtiden.  
  • tesso77

Förlovningsring

Vigselring

Vad tror ni om kombinationen av dessa ringar som förlovning och vigselring? Tycker  ni de passar ihop?
  • Eileme
    tesso77 skrev 2011-05-26 19:52:55 följande:

Förlovningsring

Vigselring

Vad tror ni om kombinationen av dessa ringar som förlovning och vigselring? Tycker  ni de passar ihop?
    Absolut skulle jag vilja säga :)
  • Niini
    Aqwe skrev 2011-05-23 15:24:56 följande:
    Fina, hur sitter mittenstenen fast i den övre ringen?
    Skenan går nog hela vägen runt, men just vid mitten stenen så går den endast smalt runt själva stenen. Om du fattar hur jag menar :P
  • Aqwe
    Niini skrev 2011-05-27 13:16:40 följande:
    Skenan går nog hela vägen runt, men just vid mitten stenen så går den endast smalt runt själva stenen. Om du fattar hur jag menar :P
    Jag förstår :)

Finns det något namn på modellen så man kan söka på liknande ringar där mittenstenen ser ut sådär?
  • Sandrina

Såhär ser mina ringar ut! :)

• Aqwe

Vad tycker ni om denna ring? Visst är den fantastisk?

Någon som har en sån, någon liknande? :)
Svar på tråden Visa era ringar!