• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • MrsH

Så ska min se ut och mina tärnor får två lite mindre buketter med samma blommor. Jag betalar 2500 kr för allt. Då är även min blivandes och hans bestmans blommor med.

• Smulan
    Nephele skrev 2012-07-23 21:32:31 följande:
    Ungefär nåt sånt jag tänkt mig :). Vad kostade den?
    den kostade 390 kr =) väääääldigt bra pris tucker jag=). Ursäkta att det tog tid att svara hade glömt av att jag lagt in en bild här ;)
  • Sara 120707
    augusti2012 skrev 2012-08-06 22:45:18 följande:

ag har turen att min kusins tjej är florist. Hon köpte in blommorna på Hallarna i Göteborg.
    Dessa blommor ovan + 13 röda garbera till bordsdekorationer och tre vaser fick jag betala 1400 kr.

Jag är mer än nöjd. Blev allt jag ville och lite till.

Fantastisk bukett!
  • Tok kär Annki

Här kommer en bild på min brudbukett.Den band jag själv och kosta ca 350:-

Tok kär Annki
  • Tok kär Annki
    Tok kär Annki skrev 2012-08-07 11:44:57 följande:
    Här kommer en bild på min brudbukett.Den band jag själv och kosta ca 350:-

Tok kär Annki
    I buketten har jag 3 stänglar av orchideér och runt om har jag ca 25 st björngrässtrån. Och på stårna sitter det purpporlila pärlor och bling pärlor på. Synsdåligt på bilden. Tärnorna hade lika dana buketter men den 1 stängel var. Även min man och bestman hade orchide i knappnålsblomman. 
    Tok kär Annki
  • MatsoLotta
    sanmal skrev 2012-07-06 12:01:24 följande:

Den här bilden har jag visat min florist. Jag vill ha den så lik som bara går. Hon trodde då att priset inkl corsage skulle landa på ca 1300 Glad
    Bara 15 dagar kvar tills jag får se min egen bukett Flört
    Vilken vacker bukett
  • imdelicate

Jag hade en väldigt enkel bukett med Sweet avalanche rosor. Jag älskade den! Mina tärnor hade mindre buketter med 3 rosor i varje. För min bukett, två tärnbuketter, 3 corsage till marskalkar och 1 corsage till min man så betalade vi typ 1300 kr. 

Bilden är tagen av vår fantastiska fotograf  Jane Haglund (http://janehaglund.se/)
  • M040812J

800kr för min kolonilottsbukett ;) Supernöjd!
  • Silme

Efter att ha mailat inspirationsbilder och pratat över telefon plockade floristen ihop två buketter lite snabbt igår och skickade bilder.
    Jag föll direkt för denna! Det ska även stickas ner fjädrar (påfågel och ev. även pärlhöns). Det ska vara synliga stjälkar och jag ska vira spetsband (samma spets som på klänningen) runt om bara.
    Buketten kommer att kosta  max 500 kr.

• Smulan
    M040812J skrev 2012-08-07 16:57:15 följande:

800kr för min kolonilottsbukett ;) Supernöjd!
    Både hårblomman och buketten är helt underbar=)  och vilket perfekt pris=)

Här är min igen. Det är rosa rosor, gröna nejlikor, rosa astilben och "ormbunke" allt kostade 390 kr. Detta kom som ett infall när jag såg dessa i kylen hos floristen men från början hade jag tänkt en bukett ungefär som din. Nu på lördag ska vi ha bröllopsfest i efterhand och då ska rosa gerbera få vara huvudnumret på borden...=).

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!