• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • sofi 88

Min underbara bukett med pioner, rosa brudslöja, fresia, alchimilla (stavning) mm. Inklusive en mindre tärnbukett och blommor för dekoration i lokalen och hårblommor gick kalaset på 1 300 kr.
    Den är lika vacker ännu två dagar efter bröllopet <3
  • sommaren13

Jag ska ha den här fast lite mindre då jag inte är så lång (154cm 50kg) och sen två likadana tärnbuketter fast rund då. Det betalar jag 2500kr för, 1500kr för min och 500kr st för tärnbuketterna och då ingår leverans. Jag bor i Stockholm.

• Willow
    sofiasmamma skrev 2012-07-05 16:22:05 följande:

Jag gjorde min egen bukett med blommor från egen trädgård, men jag köpte rosor, blåklint och sidenband så total kostnad kanske blev 90 kr.

Det är pioner (som fortf. var väldigt knoppiga på morgonen), prästkragar, rosor, blåklint, daggkåpa, iris och ett par kvistar doftschersmin (en impuls i sista minuten som jag inte ångrar

Vilken jattevacker bukett du fick ihop, den ar verkligen superfin och vilken tur du har att du hann fa sa pass mycket blommor i din tradgard i tid till brollopet!  
  • sofiasmamma
    Willow skrev 2012-07-17 14:15:41 följande:
    Vilken jattevacker bukett du fick ihop, den ar verkligen superfin och vilken tur du har att du hann fa sa pass mycket blommor i din tradgard i tid till brollopet!  
    Tack, vad kul att höra! Jag är supernöjd. Den var inte så stor, men alldeles lagom för mig. :) 
  • Helchem

Sommaren13: Jättefin bukett! Måste bara fråga vilken florist som ska göra din bukett? Det var ju ett rätt bra pris för att vara Stockholm! Bor också i Stockholm och är på jakt efter en bra och prisvärd florist.

• sommaren13
    Helchem skrev 2012-07-17 22:36:35 följande:
    Sommaren13: Jättefin bukett! Måste bara fråga vilken florist som ska göra din bukett? Det var ju ett rätt bra pris för att vara Stockholm! Bor också i Stockholm och är på jakt efter en bra och prisvärd florist.
    Han heter Henrik Dalin. Här är hans hemsida: www.dalinsblomster.se
    Vi kom överrens om ett pris för att han trodde först att det var i år jag skulle gifta mig, sen förklarade jag att det var nästa år, då blev han så inspirerad över att jag var ute i så god tid, så då får jag samma pris nästa år. 
  • Helchem

Tack så mycket sommaren13! Ska absolut kolla med honom vad min drömbukett kan tänkas kosta! När och var gifter ni er nästa år? Vi gifter oss den 31/8 på Säby Säteri. Längtar sååå

• sommaren13
    Helchem skrev 2012-07-19 00:46:43 följande:
    Tack så mycket sommaren13! Ska absolut kolla med honom vad min drömbukett kan tänkas kosta! När och var gifter ni er nästa år? Vi gifter oss den 31/8 på Säby Säteri. Längtar sååå
    Vi gifter oss den 24/8 i Västerhaninge kyrka
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!