• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • minitoker
    BlomAnna skrev 2012-05-31 11:27:02 följande:
    Helt fantastiskt fin! Jag vill också ha succulenter i min bukett och tänkte också göra min själv men tänkte att det nog inte går eftersom de ju inte har mykcet till stjälk. Hur gjorde du? 
    Här är en jättebra video som visar exakt hur man göra. Det är lite pysslig om man ska ha många succulenter i buktetten men det är värt mödan.

• Sia
    millemill skrev 2012-05-30 20:58:08 följande:
    Kanon, ska kolla in den tack! :)

Du missade väl inte att jag skrev ett inlägg till dig precis innan du skrev till mig? ;)

• fayefaye
    MiaMariaRydell skrev 2012-05-30 20:35:47 följande:
    Jag gjorde min själv!
    200:- + rosa siden band!!

Underbar!
  • Sofi K
    minitoker skrev 2012-05-31 10:58:43 följande:
    Tack så mycket!! Ville ha något annorlunda och denna står ut precis så som jag ville.
    Riktigt häftig bukett! Funderar bara på hur du fick till "skälken" på sukelenterna? Vad jag vet så har dom inte mycket till skaft att hålla i eller??
  • millemill
    Sia skrev 2012-05-31 19:35:22 följande:

Du missade väl inte att jag skrev ett inlägg till dig precis innan du skrev till mig? ;)

jodå jag såg det efteråt! ;) Tack!
  • minitoker
    Sofi K skrev 2012-05-31 20:25:31 följande:
    Riktigt häftig bukett! Funderar bara på hur du fick till "skälken" på sukelenterna? Vad jag vet så har dom inte mycket till skaft att hålla i eller??
    Jag skrev några inlägg över ditt men jag skriver här igen. Du har alldeles rätt att de inte har stjälkar så man får tillverka stjälkarna själv =)

Här är en jättebra video som visar exakt hur man göra. Det är lite pysslig om man ska ha många succulenter i buktetten men det är värt mödan.

" target="_blank">

• Lipan

Kring $150 tror jag den gick på, vilket jag tyckte kändes dyrt. Men är man i NYC så är man. Tungan ute
    Älskar verkligen min bukett och den blev precis så som jag tänkte mig; enkel, liten och bara vita pioner.

• marty01

Mycket fint att titta på och inspireras av i denna tråden! Undrar om någon vet vilka blommor som är fina eller som finns i slutet av september, då vi ska gifta oss?! Blomsteraffären kanske kan få in alla sorter, men funderar på att ha något enkelt, ganska litet, antingen bara i vitt alt något i orange eller turkost som är våra temafärger. Det är väl knappt något som blommar då ute i egen trädgård..? Tacksam för svar 😊

• niriel

Dahlia och aster borde blomma i september, om man pratar om blommor som finns i trädgårdar. Jag älskar dahlior, och de borde går att få tag på i orange åtminstone. Turkost kanske blir lite värre.. Flört

• Fjällen2010
    Lipan skrev 2012-06-01 09:46:52 följande:
    Kring $150 tror jag den gick på, vilket jag tyckte kändes dyrt. Men är man i NYC så är man. Tungan ute
    Älskar verkligen min bukett och den blev precis så som jag tänkte mig; enkel, liten och bara vita pioner.

Helt underbar!!!!
    Pioner är min favorit blomma. Blir kanske lite svårt att få tag i i februari. 
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!