• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Sia

Här är min! Vendelarosor, vita och rosa ranunkler, vit och lila stjärnflocka, liljekonvaljer, daggkåpa, fontängräs, plättar i luften, murgröna...

Jag ville ha en riktigt stor bukett och det var den, så därför blev den också dyr. Cirka 2 500:-. Mycket nöjd!!

• FarAway

Ui vad glad jag är att vi INTE gifte oss i Sverige...blommorna är ju jätte dyra!!! phewwww

här kommer min bukett (bild från vår fotograf)

• Cattis77

Liljekonvalj, Ocean song (rosen), hjärtan på tråd. Denna bukett, en mindre till tärnan innehållande Ocean song, brudslöja och hjärtan på tråd, plus två corsager (stavning?), med ocean song, liljekonvalj och hjärtan på tråd, kostade mig sammanlagt 1750:-
  • Nephele
    FarAway skrev 2012-06-19 11:06:05 följande:
    Ui vad glad jag är att vi INTE gifte oss i Sverige...blommorna är ju jätte dyra!!! phewwww

här kommer min bukett (bild från vår fotograf)

Vad fick du betala för den?
    Cattis77 skrev 2012-06-19 20:32:54 följande:

Liljekonvalj, Ocean song (rosen), hjärtan på tråd. Denna bukett, en mindre till tärnan innehållande Ocean song, brudslöja och hjärtan på tråd, plus två corsager (stavning?), med ocean song, liljekonvalj och hjärtan på tråd, kostade mig sammanlagt 1750:-
    Mycket snyggt! och skapligt pris vad det verkar...
  • cookieandkermit

Halv dålig bild på min bukett. Den bestod av 16 rosor, lite brudslöja och "diamanter", med ett litet rött band runt stjälkarna. Min tärna hade en liknande men med 6 rosor och sen hade min man och hans marchalk varsin crosage, vi betalade 1690 för allt. Jätte jätte fina var dom, har min bukett kvar här hemma i en vas. Ska nog hänga upp den på tork sen. :)
  • Retrobohem
    m2012 skrev 2012-06-05 14:34:51 följande:

Varje gang jag ser den har bilden i traden tanker jag att du ser ut som en Hollywoodstjarna! Sa vacker! Lite lik Brittany Murphy,

Här är min :)
    Pioner
    Nejlika
    Kvistrosor
    Rosor
    Fresia
    Smultronblad
    Rosmarin
    Kostade ca 1500 kr.
  • FarAway

förlåt det glömde jag - 40 Euro och så gjordes det en liten version till (15 Eur) som jag senare på kvällen kastade (jag ville inte kasta min bukett...) den höll i över en vecka!

• thean

Nej tryckte på fel knapp! Vänta...

Min vackra pionbukett, ca 1000 kr för dem...

sen hade mina tjejer varsion pion brudnäbb bukett och en krans i håret (men den bilden gick visst inte att ladda upp!) 135 kr *2 för kransarna och ca 100*2 för näbbbuketten...
  • Malin106

Jag är så glad att jag vågade binda min egen bukett, den blev precis som jag ville ha den och den kostade mig 150 kr vilket innebär en massa kronor över att lägga på annat. Det är pioner och nejlikor med ett rakt enkelt skaft lindat med svart sidenband. :) (Fotot är taget av Ann-Charlotte Andersson fotograf, Fyra årstider)

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!