• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • MiaMariaRydell

Jag gjorde min själv!
    200:- + rosa siden band!!

• Sia

millemil: Här är bild på scabiosa som jag tipsade om. Finns i andra färger också. Istället för ranunklar kanske du kan ha dahlior? De är ju också fylliga av sig. Eller David Austin-rosor. Pioner kan ju fortfarande finnas också, även om det är långt ifrån säkert.

• millemill
    Sia skrev 2012-05-30 18:35:12 följande:
    Det är en fullt utslagen anemon! Såg att du vill ha tips på liknande blommor till augusti och kan tipsa om scabiosa, en jättefin blomma som brukar vara lätt att få tag i i augusti. ;)
    Kanon, ska kolla in den tack! :)
  • MiaMariaRydell
    MiaMariaRydell skrev 2012-05-30 20:35:47 följande:
    Jag gjorde min själv!
    200:- + rosa siden band!!

Här är en bättre bild!!

• MrsSilfverblad2b
    Kanonino skrev 2012-05-30 19:12:39 följande:
    Min drömbukett! Så fantastiskt vacker :) Vad betalade du?
    Vad roligt att höra! Jag älskade den också. Vi hade ett paketpris med floristen, hon fixade alla blommor (min bukett, tärnans, 2 corsages, kyrkan, festlokalen) men jag tror att det blev omkring 1500 för brudbuketten. Jag har för mig att det blev 16 stora pioner så de kostade nästan 100 kr styck. 
    12-05-12
  • minitoker

Min egengjorda brudbukett gjord på succulenter, vita rosor, rosmarin samt någon silvrig växt som jag inte vet vad den heter.

• Lilo84
    minitoker skrev 2012-05-31 10:04:14 följande:
    Min egengjorda brudbukett gjord på succulenter, vita rosor, rosmarin samt någon silvrig växt som jag inte vet vad den heter.
    Åh gud va fin!!
  • minitoker
    Lilo84 skrev 2012-05-31 10:43:23 följande:
    Åh gud va fin!!
    Tack så mycket!! Ville ha något annorlunda och denna står ut precis så som jag ville.
  • Cicci90

Den var annorlunda! Riktigt fin!
  • BlomAnna

Helt fantastiskt fin! Jag vill också ha succulenter i min bukett och tänkte också göra min själv men tänkte att det nog inte går eftersom de ju inte har mykcet till stjälk. Hur gjorde du? 
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!