• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Sara 120707
    Willow skrev 2012-07-05 08:15:19 följande:
    Haller med dig dar, jag tycker rosor ar valdigt vackra, men passar inte for min bukett. Jag vill ha en som ser lite ut som en vild bukett, som man plockat bland vilda blommor och fran tradgarden. Det ser ut som att du hade en morklila scabiosa ocksa? Jag ska ha ljusare lila scabiosa i min bukett och luktarter mm, min mamma ska gora den. Ska visa henne din bukett som inspiration!
    Scabiosa har jag ingen aning om där va men stjärnflocka vet jag att det var i
  • sofiasmamma

Jag gjorde min egen bukett med blommor från egen trädgård, men jag köpte rosor, blåklint och sidenband så total kostnad kanske blev 90 kr.

Det är pioner (som fortf. var väldigt knoppiga på morgonen), prästkragar, rosor, blåklint, daggkåpa, iris och ett par kvistar doftschersmin (en impuls i sista minuten som jag inte ångrar).

• sofiasmamma

Så här såg buketten ut när vi kommit hem vid 02.30.

Jag hade blött papper och plast under bandet (som hade korvat upp sig under kvällen) och hade blommorna liggande på bordet hela kvällen (vigsel kl. 14.00) så jag tycker de klarade sig rätt bra. Iris och prästkragar ser förstås lite slitna ut... ;)

• AngelicaSTHLM

En bukett liknande denna tänkte jag ha på vårt bröllop i februari. Fick prisförslag på en bukett till mig, en till min dotter (8 år) och corsage till mannen för 800 kr, våra söner kommer hålla i ljuslyktor då vi viger oss utomhus.

• Tokig
    AngelicaSTHLM skrev 2012-07-06 11:41:46 följande:
    En bukett liknande denna tänkte jag ha på vårt bröllop i februari. Fick prisförslag på en bukett till mig, en till min dotter (8 år) och corsage till mannen för 800 kr, våra söner kommer hålla i ljuslyktor då vi viger oss utomhus.
    Är barnbuketten och corsagen också brudslöja för isåfall låter faktiskt 800 kr väldigt dyrt! Brudslöja är en av de billigaste blommorna och finns året runt. Bindningen i buketten du visade är ju relativt enkel (handbunden) så det kommer inte så mycket för floristen. Hade jag varit du hade jag frågat hos någon annan.

I övrigt - SUPERFIN bukett. Jag älskar den stilen och funderade själv väldigt länge på att ha endast brudslöja. Blir så luftigt och romanstiskt!
  • sanmal

Den här bilden har jag visat min florist. Jag vill ha den så lik som bara går. Hon trodde då att priset inkl corsage skulle landa på ca 1300 Glad
    Bara 15 dagar kvar tills jag får se min egen bukett Flört
  • AngelicaSTHLM
    Tokig skrev 2012-07-06 11:50:21 följande:
    Är barnbuketten och corsagen också brudslöja för isåfall låter faktiskt 800 kr väldigt dyrt! Brudslöja är en av de billigaste blommorna och finns året runt. Bindningen i buketten du visade är ju relativt enkel (handbunden) så det kommer inte så mycket för floristen. Hade jag varit du hade jag frågat hos någon annan.

I övrigt - SUPERFIN bukett. Jag älskar den stilen och funderade själv väldigt länge på att ha endast brudslöja. Blir så luftigt och romanstiskt!
    Det är en liknande buket men mera rund " inte lika yvig och lite mer kompakt" och med gröna blad som inramning runt buketten men endast i brudslöja "i själva buketten". Det kommer även vara ett "grovt" natursnöre runt stjälkarna. Att få¨den rund och lite mer kompakt kommer kräva lite mer blommor.

Jag är nöjd med priset jag fått då flera florister i sthlm säger runt samma pris. Säger man bara bröllop så lägger ju floristerna på en 0:a på priset ,-)
  • Maloka

Här är en bild på min bukett som jag hade när vi gifte oss på Midsommarafton i år. Jag ville ha en bukett som gick i vitt och svart, samt att jag ville ha en röd ros för min mormor som inte längre finns hos oss. Priset för denna var 760 kr. Otroligt nöjd! Bry er inte om våra miner för vi duckar och gömmer oss för allt ris som kastades
  • Gwennie

Jag hade också endast brudslöja, men köpte alla blommor till brudbukett, knapphålsblomma, bordsdekorationer och kyrkdekoration för 300 kr hos en handelsträdgård. Jag band visserligen buketterna själv, men tror att du kan få det avsevärt billigare om du kollar runt lite. Men jämfört med andra buketter är ju även 800 ett ok pris.
  • jakother

Precis så där kommer min också vara, med enbart brudslöja! =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!