• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • daniiel
    Imke1977 skrev 2011-10-21 12:42:34 följande:
    Och i våra ringar ska det stå "du och jag mot världen".
    Så står det i våra ringar också Flört
  • Imke1977
    Fröken Sassa skrev 2011-10-21 14:47:37 följande:
    Har äntligen (och lite i sista sekunden) beställt vår vigselring. Eller ja, jag ska ju ha den på mitt finger men den är ju ändå lite "vår" tillsammans tycker jag. Vi har båda valt och betalat jue :)

Efter många om och men (jag är världens mest ambivalenta) blev det min drömring Diora Princess från Danidos. En bra kompromiss mellan den solitär min sambo tyckte och den allians jag tyckte. Det blev båda två i en, inte mig emot nu såhär i efterhand :)

Som vanligt gör bilden ringen ingen rättvisa, den är så liten, petite och vackert glittrig att jag får dåndimpen!
    Woooow! jag älskar bling bling Tidlöst Får man fråga vad ringarna gick på?
  • Fröken Sassa
    Imke1977 skrev 2011-10-21 15:53:34 följande:
    Woooow! jag älskar bling bling Tidlöst Får man fråga vad ringarna gick på?
    Jag med, uppenbarligen ;)  Det är ju så otroligt vackert! Din med, finfina stenar där med ju :)
    Vi har bara köpt den högra, men pallade inte leta ny bild haha! Den gick på mer än vad vi (jag) tänkt. Ca 22.000. Får nästan dåligt samvete över detta meeeeen slår man ut det på ett helt liv (eller smyckeskrin?) så hamnar jag nog i underkant av de flesta iallafall för jag äger inget äkta guld eller dylikt öht (förutom förlovningsringen) .

Så väljer jag att se det iaf ;)
  • Liten

Chicita: Tack! GladFår fundera över om så mycket text får plats eller inte, den är ju så fin :D

ewaulrica skrev 2011-10-21 10:04:15 följande:
    liten: åhhhh så vacker text!!! :) tror jag ska önska mig en love pendant med den texten, i morgongåva! :)
    Ja det är den, inte för att vi är såna sagan om ringen fans men fantasy fans är vi ! Skrattande
  • Chicita
    Liten skrev 2011-10-22 00:13:07 följande:
    Chicita: Tack! GladFår fundera över om så mycket text får plats eller inte, den är ju så fin :D
    Jag skulle tippa på att det inte går att få plats med om ni ska ha det läsbart. 
    Men eventuellt kan någon av dom där översättningsprogrammen översätta det till Black Speach, jag är inte säker men jag tror att det är mer som runor. Alltså att ett ord kan representeras av ett tecken.
    Som jag har förstått det så står det egentligen på "The one ring" - One ring to rule them all-
    i Sindari eller om det var Tengwar.
    Men om man läser det på Black Speach så blir det hela ramsan.
    Men jag kan vara helt fel ute, det är bara så jag har uppfattat det.

Å andra sidan så kommer ingen att kunna läsa vad ni skriver på ringarna Flört
    Så ni skulle kunna ta bara första frasen i dikten. Och om någon frågar vad det står så läser ni upp hela Flört
  • boråstjej
    Fröken Sassa skrev 2011-10-21 14:47:37 följande:
    Har äntligen (och lite i sista sekunden) beställt vår vigselring. Eller ja, jag ska ju ha den på mitt finger men den är ju ändå lite "vår" tillsammans tycker jag. Vi har båda valt och betalat jue :)

Efter många om och men (jag är världens mest ambivalenta) blev det min drömring Diora Princess från Danidos. En bra kompromiss mellan den solitär min sambo tyckte och den allians jag tyckte. Det blev båda två i en, inte mig emot nu såhär i efterhand :)

Som vanligt gör bilden ringen ingen rättvisa, den är så liten, petite och vackert glittrig att jag får dåndimpen!
    Fantastiska ringar! Kan man få se dem på? :)
  • Fröken Sassa
    boråstjej skrev 2011-10-23 16:32:00 följande:
    Fantastiska ringar! Kan man få se dem på? :)
    Om du kan! Så snart jag har de i min ägo ;) De levereras inte förrän om en liten månads tid. Ska försöka komma ihåg att visa en bild då. Kom helt av mig hos juveleraren och tog inte en enda bild. Så hänförd var jag haha!
  • Bell

Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

• Imke1977
    Bell skrev 2011-10-24 05:52:15 följande:
    Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

Love it Jag skulle gilla
  • joråsåatt
    Bell skrev 2011-10-24 05:52:15 följande:

Fin! Ett tips är också att kolla på kaplans.se och lauritz.com där det finns auktioner :)
    Men den är fin :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011