water lily skrev 2011-10-25 13:01:04 följande:
Nähä. inget som funkar idag, ville lägga in bild på silverring med cz som förslag till Bell.
@Bell : Håller med Sofi 88. Om du inte redan köpt ringen avråder jag starkt från 7 karat, det kan innehålla nickel som kan vara allergiframkallande. I Sverige har jag aldrig sett något annat än minst 18 karats guld säljas i butik, aldrig ens hört talas om att det fanns 7 karat men googlade på det och fann att det var 29 % guld och 71 % annat, medan 18 karat var 75% guld och 25% annat (och inte nickel eftersom det är förbjudet i Sverige).
Finns t ex silverringar med nedsänkta cubic zirkon på Hallbergs gulds hemsida, säkerligen billigare och såvida hon inte är allergisk mot rent silver så är de också bättre ur användarsynpunkt.
Nickel innehåller den inte, däremot silver och palladium. Så det som avgör är väl hur en stor andel silver och framför allt palladium påverkar helhetsintrycket. Men antagligen blir den väl mer lik silver och mindre lik vitt guld än en ring med högre andel guld. Kollade förresten fel, det var 8 karat, men det är nog same-same :)
Jag hittade inga priser på Hallbergs hemsida men får testa gå in på någon butik helt enkelt och fråga vad de har :)
Hur menar du med att rent silver är bättre ur användarsynpunkt? Tänker du på hållbarhet eller något helt annat?
Imke1977 skrev 2011-10-25 08:04:33 följande:
Kolla denna. Wow
Såg den på Albrektsguld för 9899 kr och så 30% på det då. Blir ju knappt 7000 kr
Blev lite kär i den
Håller med dig, superfin :)
joråsåatt skrev 2011-10-24 23:26:41 följande:
Hej! Endel ringar går nog upp endel i pris, lite olika :) Har precis köpt en ring därifrån som ska göras om till min vigselring :)
Vi har en del eget guld, det är ju också ett tips. Och kom på att
sefina.se är ett bra ställe för alliansringar och förlovningsringar. Albrekts guld har just nu 30% rabatt på förlovningsringar, hittade en i vitguld, slär, för 4199:-, så med 30% så blir det ju inte så dyrt.
www.albrektsguld.se/page.jsp?node=170&article...
På Sefina finns det tex. denna för en mindre summa:
www.sefina.se/eshop/ringar/category13/article...
Kolla där, det är ett tips :)
Lycka till vilken ring du än väljer (den är ju ändå låååångt ifrån det viktigaste!!)
Dina tips var fina men tyvärr lite väl dyra :( Solitärer är jättefina men hon kan inte ha dem i jobbet, det måste vara en "platt" ring som det inte sticker ut något från. Men får fortsätta hålla ett öga på pant-sidorna, det dyker säkert upp nya ringar hela tiden!