• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Chicita
    ewaulrica skrev 2011-10-19 16:50:57 följande:
    Chicita: vackra!!!!! hade ni något speciellt tema eftersom ni valt alviska bosktäver? :)
    Tack Solig

Vår första dejt var till Sagan om Ringen och vi är medeltidsentusiaster så vi hade ett medeltidsbröllop... (med vissa LOTR-inslag, som mina smycken som var replikor av Arwens Evenstar. Och min klänningsmodell var nånting mittemellan Arwens Dying-frock, den vita klänning som Eowen har när dom anländer till Rohan första gången och en tavla jag såg för länge sen av en medeltida prinsessa)
    Nu var inte bröllopet påtänkt när vi förlovade oss, så vi fortsatte bara i samma stil som förlovningsringarna Glad 
    Vi förlovade oss på femårsdagen av vår första dejt så då passade alvisk font bra, och så valde vi en modell av typ "the one ring"
  • ewaulrica
    Chicita skrev 2011-10-19 17:25:13 följande:
    Tack Solig

Vår första dejt var till Sagan om Ringen och vi är medeltidsentusiaster så vi hade ett medeltidsbröllop... (med vissa LOTR-inslag, som mina smycken som var replikor av Arwens Evenstar. Och min klänningsmodell var nånting mittemellan Arwens Dying-frock, den vita klänning som Eowen har när dom anländer till Rohan första gången och en tavla jag såg för länge sen av en medeltida prinsessa)
    Nu var inte bröllopet påtänkt när vi förlovade oss, så vi fortsatte bara i samma stil som förlovningsringarna Glad 
    Vi förlovade oss på femårsdagen av vår första dejt så då passade alvisk font bra, och så valde vi en modell av typ "the one ring"
    OTROLIGT LÄCKERT måste jag få säga, och sååå romantiskt! Jättevackra ringar, återigen! Och de blir ännu finare när ni har så mycket kopplingar till Sagan om Ringen, det blir en djup innebörd i meningen om man säger så :) hade velat se era kläder också! ;)
  • Chicita
    ewaulrica skrev 2011-10-20 08:12:15 följande:
    OTROLIGT LÄCKERT måste jag få säga, och sååå romantiskt! Jättevackra ringar, återigen! Och de blir ännu finare när ni har så mycket kopplingar till Sagan om Ringen, det blir en djup innebörd i meningen om man säger så :) hade velat se era kläder också! ;)
    Har lagt ut bild på flera ställen här Glad
    Bland annat i denna tråd (tror jag lyckades länka direkt till bilden):
    www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/110731/phpohhgb1.jpg 
    Ja det var precis det vi var efter, att göra något som verkligen hade en innebörd för oss så det inte bara blev ett smycke 
  • ewaulrica
    Chicita skrev 2011-10-20 09:05:45 följande:
    Har lagt ut bild på flera ställen här Glad
    Bland annat i denna tråd (tror jag lyckades länka direkt till bilden):
    www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/... 
    Ja det var precis det vi var efter, att göra något som verkligen hade en innebörd för oss så det inte bara blev ett smycke 
    käre värld... så vackert! du var ju jättefin! :) vackert att ha en enkel stilren bukett också.. ni lyckades verkligen med erat genomgående tema måste jag få säga! :)
  • ewaulrica
    ewaulrica skrev 2011-10-20 09:08:58 följande:
    käre värld... så vackert! du var ju jättefin! :) vackert att ha en enkel stilren bukett också.. ni lyckades verkligen med erat genomgående tema måste jag få säga! :)
    och du är ärligt, en av de få jag faktiskt har sett, som passar i "pannband" eller vad det nu heter.. (pannsmycke?)
  • Trivia

Jättefina ringar Chicita! Föreslog medeltidstema till min sambo för många år sedan men han var inte riktigt inne på samma spår som jag. =)
    Finns en jättefin låt av Patrask (om du vet vilka det är) som jag gärna hade gått in till....men men...

• Chicita
    ewaulrica skrev 2011-10-20 09:10:41 följande:
    och du är ärligt, en av de få jag faktiskt har sett, som passar i "pannband" eller vad det nu heter.. (pannsmycke?)
    Tack Solig
    Pannsmycke ja... Det har blivit mer och mer populärt på senare år när många vill ha annat än den klassiska tiaran. Men jag tror att det kan vara svårt att få det att passa in om man inte kör medeltidsstuket hela vägen. En modern "gräddbakelse" eller modert minimalistiskt och pannsmycke känns för min del inte helt rätt...
    Trivia skrev 2011-10-20 09:10:44 följande:
    Jättefina ringar Chicita! Föreslog medeltidstema till min sambo för många år sedan men han var inte riktigt inne på samma spår som jag. =)
    Finns en jättefin låt av Patrask (om du vet vilka det är) som jag gärna hade gått in till....men men...
    OM du har Facebook så kan du få en länk till dom andra bilderna om du vill visa sambon hur det blev för oss. (och alltså puscha för hur du hade önskat att ha det Flört)

Vi försökte få Patrask att komma och spela för oss, men det var nån av dom som inte var hemma då så det gick inte. Men vi fick ju TRiX som gycklare och eldshow Solig 

Vi gick både in och ut till Patrask (på CD)
    In - Korrando
    Ut - An Dro 2 
  • Liten

Chicita vart fick ni tag i översättning till alviska? Hur gjorde ni med den? Glad

• Chicita
    Liten skrev 2011-10-20 14:27:27 följande:
    Chicita vart fick ni tag i översättning till alviska? Hur gjorde ni med den? Glad
    Efter typ 3 veckors googlande så hittade vi en sida där man kunde skriva in frasen man ville ha och få en översättning som man kunde skriva ut som en textfil / bild.
    Maken har den sparad på sin dator nu någonstans. Men jag vet inte vart.
    Påminn mig nästa vecka så kanske jag kan be honom leta upp den. Han är på konferens/teambuildingresa till Island nu så jag är gräsänka så att säga.
    Och hans dator vågar jag inte röra Oskyldig 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011