• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • marimekko86

Mina ringar tillsammans.! Såg att det var nån som undrat

• Lanin
    Liten skrev 2011-09-20 10:36:58 följande:
    Vad kostade de och vart köpte ni dom? :) 
    Hur breda är de på bredden? :)
    Förlovningsringen är köpt på Hallbergs och kostade 450 kr, sen tillkom gravyr på utsidan med ca 600, minns inte exakt.

Vigselringen är köpt hos Harald Nilsson i Malmö och kostade 10.500 (den fanns även med safirer och rubiner)

Vigselringen är 2mm bred och förlovningsringen 4 mm :)
  • Ponduss
    LisaEleonor skrev 2011-09-21 19:14:37 följande:
    Vilka fina ringar! Sådana var vi helt inne på innan vi hittade "våra" ringar.
    Tack! Vi fick hem dem idag och jag älskar dem.. Men dock måste vi skicka tillbaka sambons för storleksändring... suck
  • Mmmm
    SnowBride skrev 2011-09-18 18:14:44 följande:
    Jag har 5mm på båda ringarna. Allians ringen är från Schalins och heter mist. Längtar tills jag får ha dem på mig hela tiden inte långt kvar nu :)
    Vad fick du betala för din Mist? Så himla fin!!!
  • lillannika

Detta är in förlovningsring :),   Vi är ännu inte gifta men då blir det ingen ring utan varsin tatuering istället.
  • SnowBride
    Mmmm skrev 2011-09-21 22:27:46 följande:
    Vad fick du betala för din Mist? Så himla fin!!!
    Den kostar 32,000kr någonting,  men fick 20% så det blev 26,400kr som hittat ;) den glänser jättefint och det är 1,82ct så det är ju värt pengarna tycker jag.
    Kul att du tycker om den, jag bara älskar den..mindre en 1 vecka kvar tils jag får haa på mmig den hela tiden :)
  • Ms Ida
    Drömmaren skrev 2011-09-21 12:22:35 följande:
    Var har du köpt den?
    Smyckestudion som ligger i Bröllopspalatset i Degerfors. Blev rekommenderad att dra dit av några vänninor, och det var helt klart värt resan dit..
  • Drömmaren
    Ms Ida skrev 2011-09-22 10:13:30 följande:
    Smyckestudion som ligger i Bröllopspalatset i Degerfors. Blev rekommenderad att dra dit av några vänninor, och det var helt klart värt resan dit..
    Fanns det mycket där? Var det bra service eller varför rekommenderar du det? Har nästan en tre timmars resa dit så det behöver vara värt det? Måste man boka tid?

Har de bra priser?
  • Ms Ida
    Drömmaren skrev 2011-09-22 11:25:43 följande:
    Fanns det mycket där? Var det bra service eller varför rekommenderar du det? Har nästan en tre timmars resa dit så det behöver vara värt det? Måste man boka tid?

Har de bra priser?
    Själv bor jag i Oslo, men jag har min familj i Karlstad så vi passade på att dra dit när vi hälsade på, en timmes resa bort alltså. Om du är osäker så ta o maila eller ring honom för information. Jag upplevde väldigt bra service, men sånt där upplever man ju väldigt olika och en tre timmars resa kanske ger för stora förväntningar? Ta kontakt, det är det bästa rådet jag kan ge!
  • Shining
    raring skrev 2011-08-29 12:58:33 följande:
    glömde bilden...
    super fin!! vad fick du ge för denna?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011