• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • t heart f
    Mysullis skrev 2011-09-05 17:02:21 följande:

Min älskade förlovningsring som beställdes igår, måste vänta enda till 17/9 tills jag får den graverad och klar. Längtar!

Bild från butikens hemsida:

Suddiga bilder tagna i butiken, som jag tittar på ca 10 ggr/dag tills jag får min egna ring, haha. Ringen är mycket vackrare i verkligheten dock!

Jättevacker ring! Hur stor är mittenstenen?!
  • Lajno

Här är mina ringar Vigselringen har jag haft i två veckor bara. Förlovningsringen är en bred och ganska tjock rödguldring och vigselringen är i vitt guld med fem st princessdiamanter. Jag är jättenöjd. De är olika men passar ihop, båda unika och fina på sitt eget vis Precis som jag och min man

• LoJ

Hej! Så här kommer mina ringar att se ut Alliansringen kommer gå runt fingret ca 80% (så att man kan ändra storlek i framtiden) och är 2,2 mm bred, solitärringen är 3,5 mm bred.
  • blivandefru

Här är våra ringar ;=)

I mitten av min ring finns förlovningsringen, den omsluts av två nya ringar som sedan är ihopsatta med förlovningsringen.  

• sofi 88

Ungefär den här kombinationen kommer jag ha. Vitguldsringen har jag som förlovningsring och sen kommer de tillverka en ring med samma skena fast 3 mm bred istället för 5 och sätta i 7 st diamanter på samma sätt som i rödguldsringen överst. Tvingas dock ha 0,03 diamanter istället för 0,05 eftersom ringen bara är 1,5 mm hög. Båda ska vara vitguldsringar :)
  • Mysullis
    t heart f skrev 2011-09-09 18:22:56 följande:
    Jättevacker ring! Hur stor är mittenstenen?!
    Tack! Jag vet bara att ringen har totalt 0,60 ct diamanter. Men om man gissar att de mindre diamanterna på sidan är 0,04/st, så borde mittenstenen vara 0,28 ct. Någonting sånt gissar jag att det är. Men skulle inte vilja ha varken större eller mindre mittensten. Precis perfekt är denna ring för mig!

:)
  • Precious Love
    Mudan skrev 2011-08-21 17:49:26 följande:
    Fint!
    Hur bred är skenan på din vigselring?
    Tack!

Jag har faktiskt ingen aning om hur bred den än, tror att den är 3 mm. Min förlovningsring är nämligen 2,5 mm bred och vigselringen är lite bredare. Det upplevs så iallafall. :)
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • SaJo1981

Förlovningsring i vitguld med rödguld kant, mannens namn graverat på utsidan, till det en rödguldsring där kloinfattningen till stenarna är i vitguld! min man har en rödguldsring med vitguldskant med mitt namn graverat på utsidan (samma som min men tvärtom i färg)
  • ninnie

Detta är min underbara vigselring! Får den imorgon!! Förlovningsringen är en 6 mm bred slät vitguldsring!
  • AnnaKari
    Lindur76 skrev 2011-09-08 11:15:47 följande:

Underbar ring. Jag har kikat länge på en sådan. Jag hoppas på den i morgongåva
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011