• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Margaux
    Godis skrev 2011-05-23 14:30:10 följande:
    Tror inte heller det kommer va några större problem...dock får vi vara lite försiktiga med strumpbyxor Skrattande
    Det är bara knotigt med tajta handskar... men man kan ju snurra på stenen så den hamnar i handen så går det bra!
  • Flowerdream

Här är mina, vigselringen gjorde juveleraren efter mina önskemål.
    Jag hade fått lite guld av min mamma, trasiga smycken och ensamma örhängen tex så det gjorde han om till en vigselring till mig :) så det enda jag behövde betala var diamanten och arbetet.

Så det är ett tips till er alla!

:)
  • Sara1291
    Flowerdream skrev 2011-08-30 16:38:33 följande:
    Jag hade fått lite guld av min mamma, trasiga smycken och ensamma örhängen tex så det gjorde han om till en vigselring till mig :) så det enda jag behövde betala var diamanten och arbetet.

Så det är ett tips till er alla!

:)
    Åh vilken jättebra grej! Jag funderar också på att göra egen ring men undrar över vad det kostar. Vad betalade du totalt, om man får veta  :) ??
  • Sara1291

Det här är de vigselringar vi har tänkt oss, ringar i både gultguld/rödguld och silver/vitguld :)
  • Flowerdream
    Sara1291 skrev 2011-08-30 18:17:23 följande:
    Åh vilken jättebra grej! Jag funderar också på att göra egen ring men undrar över vad det kostar. Vad betalade du totalt, om man får veta  :) ??
    det blev sammanlagt 3700 och då kostade arbetet 800 :)
  • aniara
    Flowerdream skrev 2011-08-30 16:38:33 följande:
    Så kommer jag nog också gøra med min vigselring. Jag har en armlænk i guld som jag aldrig anvænder. Antingen læmnar jag in den som delbetalning eller så ber jag guldsmeden gøra ringen av armlænken. Det borde bli guld øver i så fall, som jag kanske kan gøra något annat av (ex ett hængsmycke).
  • Mrs Duffy

Har ar mina ringar i vit guld (aven om bildeffekten ar valdigt gul). 48 sma diamanter sammanlagt pa de tva ringrna samt den storre pa forlovningsringen som ar strax under en carat. 

• Mmmm
    ewaulrica skrev 2011-08-24 14:04:06 följande:

min ring! Schalins Spectra 3! Glad
    Fint! Är lite nyfiken på Spectra. Vad kostade din 3:a? Känns den skön på fingret eller skaver diamanterna när man har fingrarna ihop..?
  • ewaulrica

Mmmm: jag hade riktigt tur, det var en guldbutik som hade halva priset på allt, inkl vigselringar. Jag fick betala 11.000, vilket i normala fall egentligen inte alls är 50 % har jag upptäckt sen... normalpris tror jag ligger på allt mellan 17-19.000 beroende på butik...

Tyvärr kan jag inte helt svara på din andra fråga, eftersom jag inte är gift än... ;) (har alltså inte burit ringen till vardags än) men när jag provade och hade den på mig för att känna ordentligt, kände jag inte av nåt av det du nämner. :) stenarna är nedsänkta i skenen, så inget sticker upp lisom, den känns mjuk på nåt sätt... :)

mitt tips: prova! :) det gjorde jag, många gånger och mååånga ringar innan jag var nöjd! :)

• Mmmm
    ewaulrica skrev 2011-08-31 21:20:54 följande:
    Mmmm: jag hade riktigt tur, det var en guldbutik som hade halva priset på allt, inkl vigselringar. Jag fick betala 11.000, vilket i normala fall egentligen inte alls är 50 % har jag upptäckt sen... normalpris tror jag ligger på allt mellan 17-19.000 beroende på butik...

Tyvärr kan jag inte helt svara på din andra fråga, eftersom jag inte är gift än... ;) (har alltså inte burit ringen till vardags än) men när jag provade och hade den på mig för att känna ordentligt, kände jag inte av nåt av det du nämner. :) stenarna är nedsänkta i skenen, så inget sticker upp lisom, den känns mjuk på nåt sätt... :)

mitt tips: prova! :) det gjorde jag, många gånger och mååånga ringar innan jag var nöjd! :)
    Ja jag ska gå och prova. Det är precis en sån modell jag är ute efter; tunn, nätt ring men diamanter hela vägen runt om. Drar mig dock för dessa provningar... Tycker att expediterna jämt är så snorkiga bara. Blir så stressad av dem. Det lustiga är att det är ju mig de tjänar pengar på så man borde ju bli trevligare bemött men man får ju bättre service på Ica maxi typ Obestämd Himla snygg ring du fått tag på iaf! Glad
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011