• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • Aniara4

Jag tycker det är lite tråkigt att alla ringar ska vara raka och kantiga just nu, för det passar inte mig alls. Sen är jag ingen blingblingtjej, men liiiiite blev det  i alla fall!

Bilden blev inte så bra, ringarna ser repiga och konstiga ut och det är de inte i verkligheten. Men ungefär så här ser de ut. Den vänstra är förlovningsringen, sen är vigselringen aningen bredare och har en lite större sten.

• ewaulrica
    Aniara4 skrev 2011-08-16 10:18:30 följande:
    Jag tycker det är lite tråkigt att alla ringar ska vara raka och kantiga just nu, för det passar inte mig alls. Sen är jag ingen blingblingtjej, men liiiiite blev det  i alla fall!

Bilden blev inte så bra, ringarna ser repiga och konstiga ut och det är de inte i verkligheten. Men ungefär så här ser de ut. Den vänstra är förlovningsringen, sen är vigselringen aningen bredare och har en lite större sten.

alla ringar är väl inte kantiga och raka? ;)  du menar i modeväg? :) finns ju massor att välja på, allt efter tycke och smak. Tycker dina är jättefina, riktigt klassiska ringar som kommer hålla i många, många år! :) <3
  • izredam

Vart kommer de ifrån? Funderar på om inte din förlovningsring skulle kunna matcha min förlovningsring så att jag kan ha en sån som vigselring.. Gillar inte heller alla dessa raka, kantiga former och sådär och har haft svårt med att hitta matchande ringar tyvärr..
  • Fröken Emma
    Jag tycker det är lite tråkigt att alla ringar ska vara raka och kantiga just nu, för det passar inte mig alls. Sen är jag ingen blingblingtjej, men liiiiite blev det i alla fall!

guld är ju det nya svart :)
    Och ur tiden är dom inte alls!! Jag har min gamelmormors ring o den ser exakt ut som den vänstra och så har jag min förlovningsring lika dan fast utan stenar.
  • Aniara4
    ewaulrica skrev 2011-08-16 11:04:18 följande:
    alla ringar är väl inte kantiga och raka? ;)  du menar i modeväg? :) finns ju massor att välja på, allt efter tycke och smak. Tycker dina är jättefina, riktigt klassiska ringar som kommer hålla i många, många år! :) <3
    Inte alla, men majoriteten verkar ha raka kanter. Men visst går det att hitta rundade, jag hittade ju två stycken!
    izredam skrev 2011-08-16 17:11:16 följande:
    Vart kommer de ifrån? Funderar på om inte din förlovningsring skulle kunna matcha min förlovningsring så att jag kan ha en sån som vigselring.. Gillar inte heller alla dessa raka, kantiga former och sådär och har haft svårt med att hitta matchande ringar tyvärr..
    De heter Ida och är köpta på Två Hjärtan i Skärholmen. Jag har letat efter dem på nätet men knappt hittat ett spår av dem!
  • izredam
    Aniara4 skrev 2011-08-16 18:26:44 följande:
    De heter Ida och är köpta på Två Hjärtan i Skärholmen. Jag har letat efter dem på nätet men knappt hittat ett spår av dem!
    Okej, då får jag leta reda på något annat - att köpa ring i stockholm känns motigt..
  • Aniara4
    izredam skrev 2011-08-16 19:30:19 följande:
    Okej, då får jag leta reda på något annat - att köpa ring i stockholm känns motigt..
    Två Hjärtan finns även i Norrköping, om du råkar ha närmare dit. Men ringen kan ju finnas hos andra guldsmedsbutiker också!
  • Berlan

Denna kommer att vara min vigselring. Det är en vintagering från 1960-talet som jag har ärvt efter min farmor. Bilden är lite suddig, men det är totalt 10 stycken diamanter om totalt 0,61 ct. 

• CarolineAh

Våra ringar kommer från Sandström Dewit i Linköping. Rekommenderas starkt! Efter att ha varit inne på flera ställen i Linköping gick vi in här och blev väldigt överraskade. Vi fick precis det vi ville ha och de hade inga förutfattade meningar eller fördomar. Super! 

Ringarna är likadana och i borstat vitt guld. När vi gifter oss ska vi sätta in diamant i min ring. :) 

• Sara1291

Någon som har en solitärring med 0,10 ct sten och vill visa bild, hur den sitter på fingret ? Vill ha en uppfattning om dess storlek. Har faktiskt ingen aning tacksam om någon kunde

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011