• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2011.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2011.

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011
  • iSusanna

Amejuli: Tack så mycket!  

Ja, det var lite klurigt med gröna stenar. Ett alternativ är ju att låta behandla vita diamanter med bl a värme - då kan man få stenarna både gröna, turkosa, rosa osv. Men jag ville jättegärna ha naturligt gröna diamanter, vilket blir lite snyggare, tycker jag. Men det är lite svårare att få tag på.

Jag hade också tankar på att sätta de gröna diamanterna runt hela ringen, men den diamant de fann i nyansen jag ville ha, räckte bara till 8 st små briljanter. Då fick det bli så istället.  

• Mini2011

Den här ska jag ha. Den passar perfekt till min förlovningsring. Det var en sån här sån jag tänkte mig när jag valde förlovningsringen.

• tout lamour lamour

Här är min förlovningsring som jag är otroligt nöjd med, men det skulle även vara roligt att helt anonymt få höra vad andra tycker då alla som ser den ju självklart säger "åh vilken fin" - vad ska de annars säga?

Vigselringen har vi inte bestämt (det blir under 2012) men jag skulle älska om ringen hade lite historia så jag är lite inne på att gå till en affär i Stockholm som säljer antika smycken och välja en ring där som passar till förlovningsringarna. Men det är ju lite tid kvar att fundera...
  • emelie och Jonas
    danicalifornia skrev 2011-07-06 09:57:49 följande:

detta är min vigselring!
    jättefin!
    Vart är den köpt och vad kostade den?
  • Amejuli
    iSusanna skrev 2011-07-12 15:46:14 följande:
    Amejuli: Tack så mycket!  

Ja, det var lite klurigt med gröna stenar. Ett alternativ är ju att låta behandla vita diamanter med bl a värme - då kan man få stenarna både gröna, turkosa, rosa osv. Men jag ville jättegärna ha naturligt gröna diamanter, vilket blir lite snyggare, tycker jag. Men det är lite svårare att få tag på.

Jag hade också tankar på att sätta de gröna diamanterna runt hela ringen, men den diamant de fann i nyansen jag ville ha, räckte bara till 8 st små briljanter. Då fick det bli så istället.  

Det tycker jag du gjorde rätt i! Har inte sett en så vacker nyans på diamanter innan. Verkligen speciell och otroligt vacker. Tycker du kan vara riktigt nöjd!!!
  • FruJ
    danicalifornia skrev 2011-07-06 09:57:49 följande:

detta är min vigselring!
    Jag ska ha en likadan när jag o min sambo gifter oss nästa år =)
    Enkel, stilren o otroligt fin

Ni som undrar vart man hittar denna, så är det Guldfynd som säljer den
    Går på runt 1500-2000 kr
  • majflicka
    tout lamour lamour skrev 2011-07-14 21:11:09 följande:

Här är min förlovningsring som jag är otroligt nöjd med, men det skulle även vara roligt att helt anonymt få höra vad andra tycker då alla som ser den ju självklart säger "åh vilken fin" - vad ska de annars säga?
    Jag gillar den iaf! ;) Klassisk ring men ändå med en tvist, gillart! :)
    tout lamour lamour skrev 2011-07-14 21:11:09 följande:
    Vigselringen har vi inte bestämt (det blir under 2012) men jag skulle älska om ringen hade lite historia så jag är lite inne på att gå till en affär i Stockholm som säljer antika smycken och välja en ring där som passar till förlovningsringarna. Men det är ju lite tid kvar att fundera...
    Kaplans kanske?! Mkt fint, tror man kan tjäna en slant på att köpa där också
  • emelie och Jonas

Jag har en sådan här förlovningsring, och funderar på vilken ring som kan passa till den..
    Den är ju ganska lätt och med reflade kanter som ni ser, så måste ju passa ihop?
    Sen har jag sett att många gör en ring av både förlovningsringen och vigselringen, men vill man inte ha två ringar så det syns att man är gift?
    Eller ska man byta ut förlovningsringen till en annan som passar med vigselringen?
    Fast M2b har ju likadan förlovningsring som mig... svårt det här,,,,

• LisaEleonor

Här är min förlovningsring och vigselring. Gjorda av en guldsmed i Linköping. Sambon har en likadan förlovninsring, det var viktigt för oss att de såg likadana ut. Så det syns att vi är förlovade med varandra. Vigselringen är likadan bara med diamanter i några av stjärnorna.

Jag ville ha ringar som inte hade något som stod ut, då hade jag bara fastnat och tyckt det varit jobbigt och jag har alltid varit förtjust i ringar med mönster. Så jag är glad över våra ringar =) Men jag måste säga att jag är lite lockad att byta ut diamanterna mot några i någon annan färg när jag ser allas vackra ringar med färgade diamanter. Men har ju livet på mig. Gillar annars att ringarna är ganska diskreta, det passar mig. Vill helst inte ha något mode i ringarna eftersom jag tänkt bära dem resten av livet. Eftersom jag är 22 blir det förhoppningsvis några år och saker blir omoderna.

• Fröken Sassa

Jag tror att vi kommit fram till denna. Jag var inne på en allians, sambon på en solitär - detta blev kompromissen ;)  En större briljantslipad WVS på 0.25 carat omgiven av 14 mindre på 0.02 carat styck. Älskar att den är så "tunn" samt att varje sten ar infattad av klor och ej nersänkta i skenan som vid fadenfattning. Den är varken samma höjd eller bredd som förlovningsringen men det stör mig inte då de är så olika. Den strålar som tusan och jag känner mig så fin i den!

Meeen jag som är världens veligaste tänker att "kanske borde man tänka lite mer praktiskt". Dvs köpa en som "matchar" mer i modell och utseende och har därför velat mellan ovan nämnda ring och Schalins Himla som jag sett att många har nuförtiden. Den klär kanske förlovningsringen bättre men ger mig inte samma känsla... Vad tycker ni?! Hjäääälp!

Vad tror ni ?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011